{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
354 visninger | Oprettet:

Blandede spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige nogle spørgsmål..
Der står i loven at katte skal holdes på egen grund.. Må de så gerne være på offentlige grune, fx hvis marken ved siden af er ejet af kommunen, eller ude på vejen, eller skal den holdes på EGEN grund?

Når man kastrerer en hunkat, er det så bedst at gøre det før dens første løbetid eller efter dens første kuld killinger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blandede spørgsmål
  • #2   4. sep 2007 Okay.. Tak for svaret.. smiley

• #3   4. sep 2007 Christina - kan du evt linke til et sted hvor det står.? (altså det med grund)

den veninde jeg diskuterede det med er nemlig ret påståelig.. smiley

Kom også lige i tanke om et andet spørgsmål..

Hvis man er en gammel sur mand, og naboens kat render på ens grund.. Hvornår må man så skyde den? er det så snart den tisser op af de pæne blomster, eller er det når man har haft politiet/ejerne kontaktet 3 gange og den er der igen?

• #4   4. sep 2007 Fandt lige selv et link..

til andre der vil se det..

(link fjernet)

• #6   4. sep 2007 Nej kommunens grund er IKKE egen grund.. medmindre du ejer kommunen (hvilket du ikke gør)..

Kun hvis den er i snor må dem komme på kommunens grund

Ang. hunkatten, så spørg din dyrlæge han kender katten bedst og kan se hvornår hun er klar til sterillation..

Da min Rottweiler var lille fik jeg at vide at han skulle være in 6 måneder af dem herinde, men snakkede med dyrlægen som fandt ud af at han som 4 måneders allerede var klar, så der blev han kastreret

• #7   4. sep 2007 Helle H - Der er flere der har et hegn, og så i toppen laver et lille stødhegn, og det holder katten inde (og vildkatte ude)

• #8   4. sep 2007 Den som har lavet den lov, har sikkert både haft kat, kendskab til katte, og forståelse for folk som ikke er katteelskere.. Det er min holdning.. Jeg synes det er en god lov for alle parter.
    Hvis man synes at ens lille have er for lidt plads til katten, så må man jo købe alle de omkringliggende grunde og indhegne dem også.. Hvis man stadig ikke er tilfreds kan man jo bare købe en hel by.. eller det halve af verden.. *GG*
    Der er råd for alt, og vi skal alle være her..

• #9   4. sep 2007 Er bestemt også enig i loven er en god lov, og ville ønske flere mennesker var klar over den...

Her ude på landet er de fleste desværre ligeglade... både med loven og med deres katte...
    Ser næsten hver gang jeg er ude og køre, katte der er splattet ud på vejen...
    Vi bor imellem 2 landsbyer, og nede i den ene render en masse katte fri... de går ude på vejen og flytter sig kun hvis man dytter af dem... de kan så nemt blive kørt ned, så snart der kommer en igennem byen, der hader katte...
    De render og besøger på børnehavens legeplads, på kirkegården og ved skolen...

Hvor lækkert er det?
    Hvad hvis et barn i børnehaven er allergisk?

De kommer helt op til vores hus og besøger ude i indkørslen og inde i vores stald... samt sidder de på den anden side af ruden og tirre mine katte...

• #11   4. sep 2007 jeg troede en kat skulle være som minimum ½ år før den måtte blive kastreret/steriliseret? eller er det fra dyrlæge til dyrlæge det er forskelligt?

• #12   4. sep 2007 Helle H...

Bare fordi andre lader deres katte rende løs, behøver man jo ikke selv...
    Især ikke hvis man ved, hvor irriterende det kan være, der sidde en fremmed kat og skider i haven, i ens garage/stald, i børnenes sandkasse osv... Så syntes andre jo nok også det er lige så træls, hvis de har ens katte rendende i deres haver...
    Sådan ser jeg på det...

Forbedring skal jo starte et eller andet sted, men nægter man at gøre noget, og forventer alle andre skal elske ens katte lige så meget som en selv... tja... så ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal sige den dag, den persons kat ligger død på vejen, eller en sur nabo har aflivet dyret... smiley

• #13   4. sep 2007 Heelt enig, synes det er en GOD lov og at flere burde overholde den, og også sætte mere pris på katte end der (især) bliver gjort ude på landet..

• #14   4. sep 2007 Louise S - det er ikke fra dyrlæge til dyrlæge, men fra kat til kat om den er parat...

• #15   4. sep 2007 Ratster - ja, men det er også forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge hvornår de har sædvane for at neutralisere :o)

• #16   4. sep 2007 Så er Dyrlægerne i Ribe, Haderslev og Fredericia åbenbart ganske enige uden at ha snakket med hinanden.. for de siger alle sammen det samme..

• #17   4. sep 2007 mener min dyrlæge sagde dengang, han ville have pierre skulle være ½år inden smiley

• #18   4. sep 2007 Ratster - Det skulle man da håbe.. Ikke så mange steder i DK man bliver dyrlæge

• #19   5. sep 2007 Eva - nej, men nu er de ikke på samme alder, og er derfor højst sandsynlig blevet "oplært" i forskellige år, og viden skifter jo hele tiden

Kommentér på:
Blandede spørgsmål

Annonce