{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Ejerforening dummer sig med maling!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen nødt til at rase ud et eller andet sted, for det her er simpelthen at gå over min grænse!

(og det går så lige ud over KG.. Håber I kan leve med min vrede)

Jeg bor i ejerlejlighed (er flyttet ind for et halvt års tid siden), men altanen er i teorien kun en jeg lejer, det er ejerforeningen der skal sørge for vedligeholdelsen af den. Men man må nu også godt selv, men hvis man vil spare de penge, så kan man lade dem om det..

For omkring to måneder siden fik jeg en seddel ind af døren, hvor der stod, den og den dato kommer maleren mellem kl. 9 og 16 og maler din altan. Var der ikke nogen hjemme den dag, så skulle jeg aflevere min nøgle på ejendomskontoret, så de kunne låse sig ind. Jeg arbejder i butik, så lige den dag var en af de dage hvor jeg havde meget sent fri. Jeg ringede til min chef og hørte om jeg kunne få tidligere fri, så de kunne komme herop mens jeg var hjemme.. jeg fik fri så jeg kunne være hjemme kl 15. Det ringede jeg og sagde til malermesteren for det firma der skulle komme, og han sagde det var helt i orden, han ville sende en mand efter kl 15 den dag. Jeg aftalte også med ham, at min altan nu var sort, men jeg havde planer om den skulle males hvid (før jeg vidste de kom og malede den), og derfor ville jeg høre om de ville starte op på at male den hvid. Det ville han godt gå med til, jeg skulle bare selv male resten færdigt.

Grunden til jeg ikke bare afleverede nøglen, er jo fordi jeg ikke har lyst til at de skal komme og have en åben altan dør, mens kattene er til stede i stuen, for så kan de jo løbe ud.

Dagen før de skal komme og male min altan, ringede det på døren kl kvart over 10 om formiddagen. Jeg skulle møde kl 11 den dag, så var stadig hjemme. Jeg åbner, det er en maler der spørger om han ikke kan komme ind nu. Jeg sagde nej, for jeg skulle køre inden for en halv time efter, og det kunne han ikke nå at male altenen på. han kunne møde op i morgen, hvor jeg ville være hjemme.

Jeg var hjemme to min. i tre den dag de skulle komme, og var hjemme resten af dagen.. Der kom ingen.. Jeg tænkte, nå, så er det da også bare lige gyldigt.

Ca. to uger efter modtager jeg en ny seddel. Den minder meget om den første, der er bare lige tilføjet, at nu når jeg ikke var hjemme til at åbne sidst, så gjorde de opmærksom på jeg skulle aflevere min nøgle smiley

Jeg ringede igen til malermesteren og spurgte hvordan jeg dog skulle forstå dette. Han undskyldte mange gange at den sidste maler brændte mig af, og at brevet var skrevet på den måde. Jeg spurgte ham om jeg godt bare måtte aflyse at de kom, da jeg jo stadig ville have altanen hvid, og min mor var maler, så hun skulle nok gøre det ordenligt. Det var ok med ham.
For en sikkerheds skyld, så ringede jeg til ejendomskontoret for at høre om det nu også var ok at jeg bad dem om at blive væk.
De sagde det var da helt i orden, for så kunne de jo spare de penge, og de forstod det godt, når nu jeg ville have den en anden farve, som er godkendt af ejerforeningen.

Min mor gik i gang med at male min altan for nogle uger sien, og mangler kun at male den en gang endnu, så er den helt fin hvid.

Nu i dag, har jeg modtaget et (trussels)brev fra min ejerforening.

helt ordret:

<i>Vedrørende maling af sort træværk på terrasser.

Det skal herved oplyses at der bliver malet mandag den 10. september 2007 kl 8.00.
Du bedes derfor være hjemme på ovenstående tidspunkt eller aflevere en nøgle i vedlagt nøglekuvert.

Hvis vi ikke har adgang til lejligheden, da det er tredje gang, du bliver tilskrevet om maling af træværk på terrassen, vil vi gå ind ved hjælp af låsesmed for din regning.</i>

smiley :O smiley

Seriøst, er de totalt dumme dem der sidder med det her? Jeg blev helt rød i hovedet af raseri da jeg læste det her..

For det første vil jeg nu nok mene det er mig der er blevet behandlet dårligt her.
For det andet, så har jeg aflyst det to steder sidste gang, hvem var det der ikke forstod det?
For det tredje, så har de absolut ingen tilladelse til at låse sig ind i min private ejendom.
For det fjerde, de skal for pokker ikke komme og male min altan sort, når min mor har brugt en pokkers masse tid på at male den hvid!
For det femte, hvad skal der ske hvis kattene og killinger løber ud på altanen, og evt. falder ud over (kanten er ikke så høj, da det er en stor blomsterkumme), de kan jo ikke erstatte dem.
For det sjette, hvordan kan en altan være så livsnødvendig at male, så de ligefrem skal "true" mig på den måde?

Jeg er målløs.. Undskyld det lange indlæg.. Var (og er egentlig stadig) møg sur på dem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejerforening dummer sig med maling!!
  • #1   5. sep 2007 Kan (undskyld mit sprog) FANDME godt forstå du er sur. Det er da ikke en måde at behandle folk på. Og specielt ikke når de første gang dukker op dagen før og anden gang slet ikke dukkede op. Det er jo tåbetænkning, både fra malerfirmaet og ejendomshalløjet da du jo derefter lavede en klar aftale med begge steder.

    Forstår dælme godt din vrede.


  • #2   5. sep 2007 Fjolser!
    Men tror måske det eneste du kan gøre er at lave en skriftlig besked og aflevere den personligt og sørge for at få en kvittering... Så kan de ikke brokke sig mere..


  • #3   5. sep 2007 Nina, ja, har også tænkt mig at møde op i morgen tidlig, inden jeg tager på arbejde, og give dem en kæmpe skideballe og bede dem om at lade mig være.. Min altan er malet, og de skal ikke male den igen før om laaaaaaang tid..

  • #4   5. sep 2007 det er jo total latterligt, jeg ville selv gå helt op i limningen over det. men hvordan er reglerne i jeres ejerforening, nogle ejerforeninger har de sygeste regler om både det ene og det andet.
    det ka jo være at der stå at den udvendige vedligeholdelse skal foretages af en af ejerforeningens godkendte håndværkere og så står du desværre ret skidt.
    men jeg forstår dig fuldt ud og ville heller ikke finde mig i det


  • #5   5. sep 2007 Jamen der står jeg kun har brugsret til altanen (terrassen som de kalder den), men sidst fik jeg jo at vide af dem, at jeg godt selv måtte male den, da jeg jo også ønskede den i en anden farve, end den som de ville male den i.. Deres malere maler den i den farve som den har når de kommer derop. Min altan var sort, nu er den hvid. Der er 8 godkendte farver, og det skal selvfølgelig være en af disse. Mine hvide er en af deres godkendte..
    Så for at få en anden farve, må man selv male den. det er kun blomsterkummen foran altanen man ikke selv må male, der står de for al vedligeholdelse.

    Så mener stadig jeg har det meste på min side.. hehe smiley


  • #6   5. sep 2007 det ka jo osse være at de har været så latterlige at lave regler om hvilken maling der skal bruges. men ellers tror jeg da du har retten på din side, du skal ikke finde dig i noget, bare gå til angreb og vis det er dig der har ret

  • #7   6. sep 2007 Aj.. Det kan de da bare ikk! Du burdte da FATTE at du ikk gider at de skal komme og male, jo hvorfor er det så nødvendit når i selv har malet den ?
    Kan bare godt forstå hvorfor du er sur !
    Mvh. Momo


  • #8   6. sep 2007 Nu har jeg snakket med dem.. De har sendt dette brev ud til flere, ud fra en liste malerne har givet dem..

    De beklagede mange gange, og skulle nok skrive ned at de ikke skulle kontakte mig igen vedrørende maling af altanen..

    Jeg er heldigvis hjemme den dag de står til at komme, så nu er jeg spændt på om jeg får "gæster" tidligt om morgen den dag.. Det skal de i hvert fald ikke ønske sig, for der er jeg ikke gæstfri smiley


  • #9   6. sep 2007 Uhhh det er såå dumt sådan noget.. Jeg har desværre også lært det på den Hårde måde.. man skal have ALT på skrift...!!

    Håber det løser sig søde..

    Knus Naja


Kommentér på:
Ejerforening dummer sig med maling!!

Annonce