HJÆLP! Licens-indsamlere {{forumTopicSubject}}
Jeg har en artikelopgave der skal afleveres temmelig snart, og har i sinde at skrive om DR-licens-indsamlernes til tider overfusende metoder.
Jeg har en veninde, der er blevet forulempet af DR-licens-manden, hvor han gik hen og gloede ind af hendes vindue og bankede på ruden da hun ikke ville lukke ham ind (hun betalte på det tidspunkt ikke licens, og var ret upåklædt da han gloede ind af vinduet)..
Er der andre der har oplevet, at licens-indsamlere på en eller anden måde har overskredet folks personlige grænser i deres iver for at skaffe licenspenge? For så vil jeg utroligt gerne i kontakt med jer så hurtigt som muligt.
Håber virkelig, virkelig meget på hjælp, da jeg har en deadline over hovedet, og er ved at være desperat! :-S
- Michelle
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 43 Svar: 96
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
vi slap så for en bøde, men fik et nyt girokort og dagen efter blev licensen betalt.
udover det mener jeg at før i tiden var licensen ok, for hvor var vi henne hvis vi ikke var vokset op med jørgen mylius, kim schumacher, matador,huset på christianshavn, bamse og kylling og ikke at forglemme jul i gammelby.
men idag med alle de tv-kanaler der er og med det møg dr spytter ud er det ligegyldigt og licensen skulle fjernes
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 22 Katte: 2 Emner: 131 Svar: 1.287
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 43 Svar: 96
som det er i dag for DR jo 75 eller 80 % af licens pengene resterne for tv2. og hva ser folk mest hvis de kun har dr eller tv2 det er tv2
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 22 Katte: 2 Emner: 131 Svar: 1.287
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
Men så en dag ringede det på døren lige midt i aftensmaden og ja fjernsynet stod jo tændt... Da vi så åbnede døren skulle han på vej ind uden at vi havde sagt ok for det, så min kæreste stillede sig i døren og spurgte hvad han ville, han ville se om vi havde tv fordi vi som sagt ikke betalte licens. Ja sagde min kæreste...
Heldigvis fik vi ikke en bøde og vi skulle ikke betale tilbage, vi skulle bare betale fra den 1...
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
Men dr1 sender sådan nogle ligegyldige ting efter min mening...
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
man skal jo betale hvis man har : tv, radio eller mobil tlf.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Kunne selv godt tænke mig at licensen blev bestemt ud fra forbrug... jeg ser næsten aldrig dr tv... et par programmer om måneden måske... men hører for det meste P3, når jeg høre radio og er ganske tilfreds med kanalen...
Men vi betaler lige så meget i licens, som vi betaler for vores parabol med 40+ kanaler... det syntes jeg er lidt sindssygt...
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Jeg er så gal på vores politikere over den nye mediepakke.
Har altså betalt licens i 24 år og mente også det var fair nok. Min mand og jeg er så om at vi da ikke gider det TV, vi ser det jo aldrig! Vores unge kan sagtens nøjes med at se vidiofilm.
Så langt så godt.
Kan vi slippe for licensen? Næ næ:
Om så dit TV står i et skab og aldrig bliver brugt og du klister samtlige antenneudtag til - SKAL du betale licens!
Man kan skam KUN afbestille sin licens, hvis man får en radiomontør til at fjerne "tuneren" i samtlige fjernsyn i huset og indsende bevis for at det er gjort.
Blev mor her sur!
Borgerne mistænkes pr. automatik for at være sortseer, og så kræver man, at jeg skal fortage- og betale for- et indgreb i et TV jeg har købt og betalt. Jeg har jo for søren ikke et valg: Kan jo ikke gå ud og købe et TV og sige: "Ja tuneren vil jeg altså ikke have med!".
Brian Mikkelsen dit kæmpe fjols - hvornår filen er det blevet sådan at man ikke er uskyldig til andet er bevist i det her samfund? Hvilken ret har politikkerne til at kræve at jeg foretager et indgreb i noget der hører under min ejendomsret? Og ydermere skal JEG betale for indgrebet!
Puha, der fik jeg da vist luft.
Tilbage til emnet: Nej jeg har aldrig mødt en licensopkræver! Trode faktisk ikke at de fandtes mere!
okt 2007
(Må ikke rette i mit indlæg, desværre. Har nemlig rettet i et andet idlæg i dag! Mærelig regl !)
okt 2007
Er træt af licens og dyre pakkeløsninger. Her i huset er det kun Disneychannel der kører dagligt. Vi andre ser måske en enkelt eller to film om måneden - hvis vi lige husker at der kommer en god film! Jeg kan sørme leje mange vidiofilm for de penge jeg bruger på licens og den store tv-pakke. Jeg ser ikke TV på min pc´er og jeg hører aldrig radio. Så hvorfor er det lige at jeg ikke kan fravælge den mediepakke?
HJÆLP! Licens-indsamlere