Trådning af symaskine {{forumTopicSubject}}
Ja jeg er da vist kommet til at tage munden for fuld denne gang.
I et noget naivt og entusiastisk øjeblik lod jeg mig overtale til at lave mine egne burgardiner.
Nu er materialerne købt (fik selvfølgelig hjælp til dette *GG*), symaskinen er lånt, og så ville jeg lige tjekke om jeg nu også kan finde ud af at sy lige inden jeg går i gang. Øøøhm.... Og nu har jeg siddet og bøvlet i 15 min, men kan søreme ikke finde ud af at tråde den skide maskine. *GG*
Jeg kan godt finde ud af overtråden (HURRA), men undertråden.. Ja, der er jeg tabt. Jeg ved at det er meningen at overtråden skal ned og hente undertråden, ved at man manuelt drejer nålen derned, men ja.. Hvordan får jeg undertråden til at sidde korrekt, så den også vil med overtråden op?
*GG* Jeg er da et værre fæ. Føler mig lettere underbegavet. Var overbevist om at jeg sagtens kunne huske det hele, men virkeligheden er jo desværre den at jeg ikke har rørt en symaskine, siden det famøse symaskine-kørekort i 4. klasse og jeg er LOST!
Hilfe hilfe. Hvordan får jeg den dumme undertråd OP?
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Lyder det helt forkert?
Jeg prøver desperat på at få undertråden op, men den vil ikke. Ved at det er meningen at overtråden skal have den med sig når den dykker ned og kommer op igen, men den vil ikke.
*GG* Iiih det lyder sort.
okt 2005
*GG* Jeg har fået sat undertråden ordentligt ind i spolen (tror jeg da) men ved faktisk ikke om jeg mangler at sætte undertråden ind i maskinen på en eller anden måde, så overtråden netop kan få fat i den. Og nu hvor du siger at jeg skal lade undertråden være oppe, øøhm.. Ja så ved jeg ikke hvad du mener med oppe.
Hvordan får jeg den op, så overtråden kan få fat i den?
Trådning for nybegyndere.. Hahaha.
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.294
Held & Lykke med syeriet Camilla....
okt 2005
Vrræææl. *GG*
Majse - Jo tak.. Jesus. *GG*
okt 2005
Huuulk.. Den vil ikke køre
okt 2005
Maskinen driller og vil ikke køre!
okt 2005
okt 2005
okt 2005
Spolehuset sad ganz ganz forkert, og så gjorde jeg et eller andet rigtigt med tråden lader det til, og vupti.. Nu ville tråden med op. *LOL*
Damn det tog sin tid. Sikke da et drama! *GG*
Ej altså.. Tænk at jeg ikke en gang kunne få undetråden op. *flover mig*
Tak for Jeres tålmodighed. Er da en værre paphat.
okt 2005
Håber bestemt også at syningen går nemmere, men man kan aldrig vide med mig. Gudskelov at jeg har andre talenter her i livet. :0)
Men indtil videre lever jeg på ordsproget - øvelse gør mester! ;0) *G*
Endnu en gang tak for hjælpen.
Trådning af symaskine