{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  starte på essay og evt. ideer.. HJÆLP!
  • #1   10. nov 2007 jeg har skrevet det her :

”Hvad er der lige sket her?” Er en af de første tanker som flyver gennem hovedet på mig, som bliver forfulgt af: ”Er der sprunget en bombe?” Når jeg kigger på billedet for jeg øje på to ting. Den ene er manden med spanden og den anden er træet i baggrunden. Jeg tror at jeg får øje på manden med spanden, fordi farverne på hans tøj og spand, skiller sig ud fra de mørke, triste og dyster farver i baggrunden. Men hvorfor jeg får øje på træet ved jeg ikke helt. Måske fordi det er mærkeligt at se et stort og flot træ i baggrunden af en by i kaos. På en måde kan man jo tolke det som håb, at selv om alt ser sort ud nu, kan man sagens klare sig i gennem det.

• #3   10. nov 2007 ja, husk at tilføje noget om at de har valgt at putte manden i noget meget farverigttøj, i forhold til de triste omgivelser, og det kontrasten symbolisere

• #4   10. nov 2007 det skal lige siges at det er et pressefoto så tror ikk at de har valgt at giv ham det tøj på.. eller det håber jeg da ikk de har, for så har de vel gjordt det for at få et godt billede..

• #5   10. nov 2007 er det her bedre ?

”Hvad er der lige sket her?” Er en af de første tanker som flyver gennem hovedet på mig, som bliver forfulgt af: ”Er der sprunget en bombe?” Når jeg kigger på billedet for jeg øje på to ting. Den ene er manden med spanden og den anden er træet i baggrunden. Jeg tror at jeg får øje på manden med spanden, fordi farverne på hans tøj og spand, skiller sig ud fra de mørke, triste og dyster farver i baggrunden. Jeg tror ikke at de har valgt at giv ham det tøj på… Eller det håber jeg da ikke de har, for så har de vel gjort det for at få et godt billede til en avis, og det er da lidt skræmmende at tænke på at et menneske vil udsætte et andet menneske for fare, bare for at få et godt billede og tjene penge. Det er lige til at få gåsehud over. Jeg kan bare ikke lige se hvorfor han skal have den blå spand med vand. Hvad skal han dog bruge den til? At slukke resten af ilden? At køle sig selv af? Eller fordi han prøver at slå koldt vand i blodet? Hvorfor jeg får øje på træet ved jeg ikke helt. Måske fordi det er mærkeligt at se et stort og flot træ i baggrunden af en by i kaos og en masse røg. På en måde kan man jo tolke det som håb, at selv om alt ser sort ud nu, kan man sagens klare sig i gennem det.

• #7   10. nov 2007 Har lige rettet et par fejl smiley Håber det er ok. Lidt stavefejl, en enkelt grammatisk fejl sprunget --> sprængt og et par kommaer.

”Hvad er der lige sket her?” Er en af de første tanker som flyver gennem hovedet på mig, som bliver efterfulgt af: ”Er der sprængt en bombe?” Når jeg kigger på billedet får jeg øje på to ting. Den ene er manden med spanden og den anden er træet i baggrunden. Jeg tror, at jeg får øje på manden med spanden, fordi farverne på hans tøj og spand skiller sig ud fra de mørke, triste og dystre farver i baggrunden. Men hvorfor jeg får øje på træet, ved jeg ikke helt. Måske fordi det er mærkeligt at se et stort og flot træ i baggrunden af en by i kaos. På en måde kan man jo tolke det som håb. Selvom alt ser sort ud nu, kan man sagens klare sig i gennem det.

• #8   10. nov 2007 hell from heaven - det handler om bomber.
    og det er taget så manden er i det gyldne snit, og det med at træet sprnger i øjnee skyldes at den blå spand leder øjet.
    men det er et fantastisk godt billede af den enkeltes sorg og fortvivlelse midt i en situation han ikke er herre over.

• #9   10. nov 2007 ”Hvad er der lige sket her?” Er en af de første tanker som flyver gennem hovedet på mig, som bliver efterfulgt af: ”Er der sprunget en bombe?” Det ligner nemlig at der har været krig på billedet, men det som manden med spanden ikke rigtig passer ind. Som om han bare er blevet stillet der med vilje. Når jeg kigger på billedet for jeg øje på to ting. Den ene er manden med spanden, og den anden er træet i baggrunden. Jeg tror, at jeg får øje på manden med spanden, fordi farverne på hans tøj og spand, skiller sig ud fra de mørke, triste og dyster farver i baggrunden og så er det er taget så manden er i det gyldnesnit Jeg tror ikke, at de har valgt at giv ham det tøj på… Eller det håber jeg da ikke, de har, for så har de vel gjort det for at få et godt billede til en avis, og det er da lidt skræmmende at tænke på at et menneske vil udsætte et andet menneske for fare, bare for at få et godt billede og tjene penge. Det er lige til at få gåsehud over. Hvorfor jeg får øje på træet, ved jeg ikke helt. Måske fordi det er mærkeligt at se et stort og flot træ i baggrunden af en by i kaos og en masse røg eller fordi at den blå spand leder øjet hen på træet. På en måde kan man jo tolke det som håb, at selv om alt ser sort ud nu, kan man sagens klare sig i gennem det. Jeg kan bare ikke lige se hvad han skal bruge blå spand med vand til. At slukke resten af ilden? At køle sig selv af? Eller fordi han prøver at slå koldt vand i blodet? Det giver jo heller ikke mening at han skal så i gløder fra et nedbrændt hus. Og hvor er alle andre mennesker? Måtte de ikke være med på billedet? Eller er alle bare flygtet og kun en tilbage? Og hvorfor er han ikke flygtet? Har sorgen, tabet og fortvivlelsen ramt ham, men ingen andre?

Jeg kan ikke se hvorfor man skal sætte ild til en by som den. Er der ikke nok som lever på gaden uden noget som helst, uden job, uden hus og uden mad og vand? Eller er det gud som har straffet landsbyen?

er det helt forkert ? eller hva ?

• #10   11. nov 2007 Jeg ville undlade følgende:
    Jeg tror ikke, at de har valgt at giv ham det tøj på… Eller det håber jeg da ikke, de har, for så har de vel gjort det for at få et godt billede til en avis....

Manden er afrikaner og bærer en typisk afrikansk klædedragt. De klare farver er typisk afrikanske. Jo mere skrappe farver, jo bedre!

En essay er en kort skriftlig og personlig fremstilling af et emne, ofte af politisk, filosofisk, æstetisk eller historisk karakter.

Det du gør er at beskrive et billede.

Jeg vil ikke stille så mange spørgsmål. Jeg ville i stedet beskrive hvad billedet "gør ved mig" fremfor tanker om hvad billedet forstiller. Inddrag gerne noget historie: Ved du hvor billedet er taget, hvorfor er der evt. borgerkrig i landet/ hvad drejer konflikten sig om.......

Normalt skal en essay efterfølges af en mdt. fremstilling, skal du det, kan du gå i dybden med de ting du har nævnt.

Kommentér på:
starte på essay og evt. ideer.. HJÆLP!

Annonce