{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Barnlig opførsel i tråde {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige nu med en meget underlig fornemmelse. De sidste par tråde jeg har deltaget i, har været præget af en utrolig barnlig opførsel fra enkelte brugeres side.
Der er blevet talt (eller skrevet :)) i en meget meget grim tone. Udtryk som "fatter du/I ingenting?" "forhelvede altså..." osv. har præget debatterne.

Er jeg den eneste der synes det er synd? Jeg opfatter det som et tegn på at folk ikke er særligt voksne, men ærligt talt. Skal man have lov til at opføre sig som det passer en, bare fordi man er 15 år? Eller i hvert fald opfører sig sådan.

Når man kommenterer på folks frygtelige sprog, så ryger man minsandten på filterlisten, således at man ikke kan skrive i personens emne mere. Der topper den barnlige opførsel - efter min mening.

Lad mig spørge HA'erne: Hvorfor kan sådanne brugere ikke 'smides ud'? I retningslinierne står der klare regler vedr. opførsel og hvordan man taler til andre brugere.

Skriv endelig jeres mening - jeg filtrerer ingen fra ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barnlig opførsel i tråde
  • #1   14. nov 2007 jeg har et lille forslag..

Send en lille udstemme til vedkommende.

Jeg er enig med dig i, at sproget er eskaleret i de sidste tråde (og jeg er heller ikke altid lige pæn i tonen - jeg ved det godt), emn den tråd du (sikkert) henviser til, viser bare alt...

Jeg er fuldstændig enig med dig..

• #2   14. nov 2007 Der er jo åbenbart nogle der ikke kan klare man svare dem igen eller ikke lige har samme mening som de har og det kan man desværre ikke gardere sig imod =S

• #3   14. nov 2007 Nej det kan man ikke gardere sig imod, men den tråd emmer af "jeg GIDER ikke høre noget om, hvordan jeg (mishandler) mine dyr - jeg vil KUN have de gode svar"

Nå ja - jeg lammetæver mine unger hver dag, men jeg vil ikke høre for det - GODT SÅ..

• #4   14. nov 2007 Er det hende der den 12 årige der bliver ved da?

• #5   14. nov 2007 Nu formulerer vi os jo alle forskelligt, de eksempler du giver Sabrina, synes jeg heller ikke er acceptable. Synes lidt, at der er en trend, at hvis man "kommer til kort", så kommer de grimme gloser også og jo, det er da en skam.

Som regel bliver der også handlet i de situationer, men de kræver selvfølgelig, at HAerne ser tråden og også følger med i dem og alle tråde har de jo ikke tid til at følge.

• #6   14. nov 2007 Gir dig ret Sabrina, jeg har været herinde et stykke tid, har dog haft en lille pause, og er nu tilbage, og må da nok sige at tonen har ændret sig en del, siden sidst ..

Men ja, brug din udstemning på vedkommende..

• #7   14. nov 2007 Annette - Jeg ved godt hvilken tråd du snakker om nu smiley Men der er mindst to-tre andre der er lige så slemme.

Senest har jeg set en bruger skrive : "OBS: jeg gider ikke bombaderes med jeres menning"

Så et det at jeg ikke forstår hvorfor man vælger at skrive i forum. Måske bare mig der er underlig.

• #8   14. nov 2007 Har det bare sådan at hvis folk ikke kan tåle modspil når de spørg om noget eller debatere så skal de slet ikke begynde - Never start something you cant finish

• #9   14. nov 2007 Hvor mange udstemmer skal man egentlig have, før man blir smidt ud?

• #10   14. nov 2007 Til alle : Jeg snakker ikke om en enkelt person smiley Men om brugerne herinde generelt. Jeg kan ikke bare give personen min udstemme, da der - efter min mening - er rigtig mange der opfører sig på denne måde, hvorfor jeg kunne sidde og give udstemmer fra i dag frem til juleaften. Det gider jeg alligevel ikke smiley

• #11   14. nov 2007 5 og så skal grundlaget for ud-stemmerne overvejes smiley

• #12   14. nov 2007 Hvis 2 parter ikke kan blive enige og den ene snakker grimmere og grimmere, og nok inderst inde ved, at hvis man ikke sætter modparten på filter, så går det helt galt. Så kan jeg ikke se noget forkert/barnligt i det.

Jeg skal ikke afvise, at hvis jeg kom op og diskutere voldsomt med en her inde, og vi ingen vegne kom ud og at råbe af hinanden, så er filteret da en god ting, for begge part, og andre som er "vidne" til det hele.

Grimt sprog generalt, og måder der efterhånden skrives på, forstår jeg ikke. Men jeg kan ikke gøre så meget. Nogle gange mister man vel fatningen? Dog synes jeg det sker tit....

• #13   14. nov 2007 Jeg opfattede det nu også som generelt, også selvom der har været et par eksempler i dag smiley

• #14   14. nov 2007 Camilla -

Tror at du misforstod mig. Jeg snakker om folk der har et barnligt sprog (fuck dig osv) fra start af. Hvis man så skriver et indlæg hvor man kommer med sin mening om personens sprog, men vel o mærke selv holder en ordentlig tone, bliver 'smidt ud' af debatten.

• #15   14. nov 2007 Sabrina S: På den måde. Ser hvad du mener. smiley

• sara *
    sara * Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #16   14. nov 2007 Morten: Er det mig du mener

• #17   14. nov 2007 Jeg forsøger altid mit allerbedste for at snakke i en ordenlig tone, men nogle ting kan jeg bare blive så gal over.. dog tror jeg aldrig jeg har brugt grimme ord..
    Men jeg giver jer ret.. Jeg synes det er utroligt som nogen bare ikke tænker før de taler.. Alle ved jo, at hvis ikke man vil misforståes, må man lige tænke en ekstra gang inden man opretter trådene, så ordene kommer rigitgt ud..
    Desuden synes jeg også at det er for åndssvagt at sætte folk på filterliste fordi man ikke er mand nok til at tage diskussionen op..

• #18   14. nov 2007 Må altså lige give mit besyv med.

Jeg anede virkelig ikke, at vi kan blokke folk ude af vores indlæg. Troede at "filtret" kun virkede på ens mail. Har vi ikke ytringsfrihed i Danmark? Fordi jeg ikke kan lide folks mening ,har jeg da ikke ret til at udelukke dem fra en debat ,uanset om det er mig der har oprettet tråden!

Jeg har været herinde et stykke tid, men jeg har altså aldrig oplevet den tone før, som jeg har set i dag! Det der chokkere mig mest, er at nogle af de brugerne, hvis sprog har stødt mig, er opført som 24 og 25 år gammel. Men uanset alder er det iflg. min mening ikke ok at bruge den tone, jeg har været vidne til i dag! Det er altså ikke generelt tonen for det KG jeg kender!

• #19   14. nov 2007 Må også lige give mit besyb med..
    Jeg har ikke været på KG længe, men i stort set alle tråde har der været en pæn og god tone, men der har også været flabet og barnlige svar..
    Men sådan er det på alle foras nu om dage.. Og læste en tråd længere nede i debat listen og den er virkelig gået over vind..
    Glæder mig ellers til at kunne komme ordenligt igang med at debatere her inde når mine misser ankommer! smiley

• #20   14. nov 2007 ~ Belinda ~

Det lyder virkelig ikke godt at det skulle være "normalt" på div. fora. Uanset om det er tendensen, syntes jeg ikke, at man skal acceptere det. Ser da frem til at debattere med dig og alle andre i en god tone!

• #21   14. nov 2007 Mai ..
    Ja desværre er der altid umodne og barnlige mennesker på alle foras.. Men som regel lader jeg vær med at svare, med mindre det virkelig er noget der bringer mit pis i kog.. fx. dyreplageri eller lign.
    Jeg ser også frem til at debatere med dig, du lader til at være en ansvarlig og klog kvinde ;o)

• #22   14. nov 2007 ~ Belinda ~

Uha. De ord kan jeg vist ikke leve op til! :0) .....men tak alligevel!

• #23   14. nov 2007 Jeg er enig - jeg syntes godt nok at folk opførrer sig meget barnligt her inde , og det går mig så meget på nerverne - hvad er der sket med KG? det er blevet til en børnehave !!

• #24   14. nov 2007 Det er ærgeligt at ingen HA'ere har tid til at svare på mit spørgsmål smiley

• #25   14. nov 2007 man kan simpelthen ikke gå ind i en tråd uden at høre på barnlige kommentarer over alt ?! det er da helt vildt ..
    HA'er kan i ikke godt gøre noget ?? for det er da ret irriterende ..

• #26   14. nov 2007 Jeg håber da der sker noget :]
    og ps. Sikke nogle flotte katte du har MB - smuttede lige forbi .. de killinger bliver jeg aldrig trætte af at kigge på ;o)

• #27   14. nov 2007 Line.. Det kan evt.være fordi du er grov i dine beskeder, og så har det intet at gøre med om du har samme mening som HA`erne..
    De fryser ikke bare brugere der ikke deler samme mening.

• #28   14. nov 2007 Line - jeg har aldrig kaldt nogle dyremishandler eller katte hader så tror vist du er endt på en gal sti.. så lad være med at skære alle over 1 kam som du lige gør her..

Du er sikkert blevet frosset grundet du har overtrådt en regel eller 2 og det er vores pligt at holde øje med det så ingen misbruger denne magt du udtaler om.. du ved ikk hva der forgår "bagved"..

Sabrina s - hva har du da af spørgsmål som du ikk mener du får svar på?

Sommer - som MB siger så gør vi alt hva vi kan og sender os advarelser ud..

• #29   14. nov 2007 Sabrina - havde lige overset du havde skrevet det i dit indlæg.. Vi vil os prøve at være flinke og give folk en chance men bliver den alt alt for grov og personen ikk forstå en advarelse så bliver der os frosset..

• #30   14. nov 2007
    •((¯`angelce - Ny smuk pige´¯))• - Allerførste indlæg i tråden :o)

• #31   14. nov 2007 Natasha - Haha ja det ville være en skøn fødselsdagsgave smiley hun må da også gerne komme med en killing til mig på din fødselsdag *s* haha

• #32   14. nov 2007 oorh hvor tarveligt ! her står man bare og vil have en af hendes fantastiske luksus killinger gratis ? de kunne hun da godt lige gøre ! ;D hahaha

• #33   14. nov 2007 Sommer og Natascha - Hmm, er det ikke uden for trådens emne.? Gider I ikk skrive sammen i beskedcenteret? I stedet for at spamme denne tråd :o)

• #34   14. nov 2007 Jo undskyld Sabrina smiley

• #35   14. nov 2007 Gir sabrina ret husk at hold jer til emnet.. *S* eller opret en ny tråd..

• #36   14. nov 2007 ((¯`angelce - Ny smuk pige´¯))• - Ok. Jeg synes bare at vi i dag har set mindst to personer som har været meget meget grove... De har selvfølgelig fået min udstemme, men det er åbenbart ikke nok :o)

• #37   14. nov 2007 Helt okay.... :o)

• #38   14. nov 2007 Hehe jeg blev vist revet med smiley haha ...

men jeg er helt enig - jeg har også smidt min udstemmelse ! men den har vist ikke hjulpet en hel del smiley

• #39   14. nov 2007 fordi der skal være mange udstemninger før vi kan slette en personen.. så jo flere jo bedre.. *S* og ja nogle kan være grove og mener bestemt os de er blevet advaret eller blevet frosset..

• #40   14. nov 2007 Jaa .. jeg håber da godt nok de bliver stemt ud !

• #41   14. nov 2007 Klapper lige så stille i mine smalfede pølsefingre, men siger ikke noget....

• #42   14. nov 2007 Er de ude nu ??

• #43   14. nov 2007 Hejsa . har læst svar på debatten og selvfølelig skal folk tale pænt her inde .jeg har ikke mødt nogen i nu men det kommer måske eller ikke.

mit bud på det er at vi måske skal have en aldresgrænse på for at komme i kg

med venlig hilsen

ps sorry stavefejl er lidt ordblind

• #44   14. nov 2007 Flemming L.

Vil da personligt være meget ked af, at der kommer en aldersgrænse. Nu har jeg i dag oplevet bruger på henholdsvis 15, 24 og 25 år været utrolig grove i deres måde at henvende sig på. men » Sommer smiley ', som jo også er 15 år, kan sagtens finde ud af at opføre sig sobert.

Hvis en enkelt bruger, som er pist væk, skal sætte standarden for, hvor gammel man må være, tror jeg at vi "gamle" går glip af noget værdifuldt!

Hmm. Syntes da at jeg taler pænt....sådan da! Pudser lige min falmet glorie!

• #45   15. nov 2007 Annette W.

Noget siger mig at du ikke var online i går! Der var lidt kul på herinde!

Hvis det er mit indlæg du føler dig truffet over, så er det uden grund. Det er ikke dig jeg hentyder til! Jeg tror ikke nogen der var på KG i går er i tvivl om hvem der menes!

• #46   15. nov 2007 Hej!
    Har været her på siden i går aftes og læste nogle tråde. Jeg var, mildest talt chokeret, hvordan folk skrev til hinanden. Drømte endda dårligt derefter. Men... Jeg bruger den her side til at snakke og læse om katte. I mit alm. omgangskreds er jeg noget af en særling, fordi jeg er så interesseret i katte. Så jeg er faktisk meget ked af det, hvis det hele ender i mudderkastning til hinanden. Jeg synes også, at unge folk skal have mulighed for at være her, om ikke andent, end at lære at snakke og diskutere ordendtlig med hinanden. Mener bestemt, at det er iorden, at har en anden mening, det kommer bare an på, hvodan man siger/meddeler den. "Det er tonen, som laver musiken" (Tysk ordsprog=

Kommentér på:
Barnlig opførsel i tråde

Annonce