Dyrenes Alarm: Burrævene i Danmark Dyrenes Alarm: Burrævene i Danmark
Fra nyhedsbrev af i dag fra Dyrenes Beskyttelse har jeg sakset følgende:
"Et flertal i Folketinget vedtog i 2004 så skrappe krav til produktion af ræve, at det reelt vil betyde et stop for bur-ræve i Danmark. De nye krav skulle træde i kraft fra 2008 og bringe bur-rævenes lidelser til ende.
Nu tager Socialdemokraterne initiativ til at dispensere fra kravene og sørger altså for, at den forfærdelige behandling af bur-rævene kan fortsætte, på trods af flertallets gode intentioner om det modsatte.
Det er fuldstændigt ubegribeligt, at Socialdemokraterne tager initiativ til at fortsætte bur-rævenes lidelser. De skal nu fortsat gå i trådbure på 1 m2, helt i strid med deres natur. Det er umuligt at holde et så stort rovdyr som en ræv i et lille trådbur på en forsvarlig måde, siger Ole Münster, direktør i Dyrenes Beskyttelse.
Dyrenes Beskyttelse opfordrer den danske befolkning til at sætte en stopper for bur-ræve i Danmark. Send dette brev videre og påvirk Socialdemokraterne til at følge linien i deres dyrevelfærdsudspil og ophæve dispensationen for de nye skrappe krav til produktion af bur-ræve i Danmark, siger Ole Münster.
Her kan du sende en mail til Helle Thorning-Schmidt: (link fjernet) "
I mailen er forud indsat tekst, som du kan benytte, men du kan selvfølgelig ændre den eller skrive noget helt andet.
Husk at underskrive!
maj 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 4 Svar: 231
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
På forhånd tak!
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Bryder HTS og Socialdemokratiet en allerede indgået aftale? Det fortæller da noget om partiets troværdighed
Overskriften i mailen ændrede jeg til "Aftalebrud".
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 304
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 104
Jeg er da dybt skuffet over Helle Thorning schmidt!
Dyrenes Alarm: Burrævene i Danmark