{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Nytårsforsæt! {{forumTopicSubject}}

Jeg tilhører altså de der traditionsbunden mennesker som bare holder fast på formerne, uanset hvor umulige, idiotiske og selvmodsigende de end måtte være.


Tag nu for eksempel nytårsaften. Denne aften er det skik og brug over hele verden at opsende et nytårsønske, og i mere velstillede dele af verden
centrerer vi disse ønsker til at omhandle vores eget individs formåen i det kommende år!

Nytårsaften er den aften vi uanset alder og køn, bliver frygtelige sentimentale og ser tilbage på året der er ved at rende ud og sukker over alt det vi skulle have nået og gjort, eller ikke have gjort........ - det er mest den sidste kategori jeg beskæftiger mig med, når jeg hver nytårsaften gør status!

Når vi så slukøret er nået fremt til alt det vi ikke fik gjort, men som vi burde havde gjort - ja så straffer vi os selv med en gang forloren optimisme og kampgeist, måske skyldes det at vi har underlige hatte på og springer ned fra en stol ved lyden af Rådhusklokken!

Måske skyldes det, at vi har slubbet for meget rundt i velkomstdrinks med sjove parasoller, såvel som den al for megen hvidvinen, man drikker for at kamuflere at man ikke kan lide torsk, og den al al for megen rødvin som man drak for at kamuflere, at man faktisk er ret fordrukken for hold da fest hvor det kører......

Godt hjulpet af al den alkohol, er pessimismen fra året der er ved at rende ud, pludselig forvandlet til optimisme for året der står på spring!

Uanset hvilken grund vi hver især har til dette selvpineri, ja så er nytårsaften, den aften hvor vi imod al bedre viden og sund logik står og slynger det ene nytårsforsæt ud efter det andet, i naiv tro på at det år vi nu hopper ind i er så meget anderledes, end det år vi har ladt tilbage med dets bristede illussioner og ønsker!


Som jeg startede med at skrive, er jeg traditionsbunden. Så jeg opstillede to nytårsforsæt og de er direkte uforenlige med hinanden og det er jo i bund og grund nok til at skidtet er dømt til at mislykkes!

Nytårsforæt:
1. Holde op med at ryge!
2. Tabe - det kommer så ikke jer ved - kg.

Dilemma:
Når man stopper med at ryge, så spiser man mere, fordi det tager rygetrængen!

Når man er på slankekur, så ryger man mere, fordi cigaretterne mætter!

Løsning på Dilemma:
Log ind på KG, udnyt det faktum at hænderne ikke kan putte noget spiseligt eller rygeligt ind i munden, imens de skriver et total ligegyldigt indlæg, om hvorfor pokker jeg ikke bare lige kan proppe et stykke lækker chokolade ind i skrukken, efterfulgt af en dyb lungeudvidende inhalering af en prince light!

Tegner 2008 til at blive et sjovt år??????

Næ, men jeg hoster ikke længere om natten og vægten viser 5 kg. mindre så måske 2008 bliver et sundt år!


Fik jeg ønsket alle et godt Nytår?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårsforsæt!
  • #1   14. jan 2008 øhhhhhh Mai, der er faktisk lige lavet en undersøgelse der viser at der ingen forskel er på vægttab om man er ryger el ikkeryger, så din jammerlige undskyldning holder bare slet ikke, bare kom igang*LOL*
    nej plaj, jeg syntes det er totalt sejt hvis du ka holde op med at ryge, så må vægttabet komme senere, for din egen skyld skal du nøjes med en ting ad gangen ellers render du med garanti surt i det lige pludselig og falder i med både arme og ben.


  • #2   14. jan 2008 hmmm tjaaaa Jeg holder med at ryge i dag, uha lidt underligt at tænke på at jeg ryger min sidste smøg klokken 14.30 har en tid klokken 15 hos en hypnotisør.... men jeg har tænkt over det i 2 måneder og bestilt tiden for 10 dage siden, så jeg er klar til kampen.
    Jeg kunne godt trænge til at tabe mig lidt, bare 4-5 kg, men det må komme senere, som Johnny siger, een ting ad gangen, jeg ville rende surt i det ellers.
    Held og lykke med dine nytårsforsætter


  • #3   14. jan 2008 Johnny.
    Det må være en ikke ryger der har lavet den undersøgelse. For jeg kan spise alt, uden at det sætter sig, blot jeg også er ryger!

    Forrige gang jeg holdt op med at ryge i 1½ år tog jeg de første 7 mdr. 37 kg. på. Det var altså lidt af et chok, når jeg plejer at veje 44 kg. Sidste gange tog jeg 12 kg på inden for det første ½ år, så jeg er bare nødt til at gå på slankekur ,samtidig med at jeg holder op med at ryge, for eller ved jeg, at jeg om et år ryger igen, fordi jeg ikke kan holde mig selv ud!

    Sjovt nok savner jeg ikke cigaretterne, har altid haft nemt ved at stoppe, men jeg savner mit daglig stykke chokolade og alle mine andre usunde vaner!


  • #4   14. jan 2008 Haneben.

    Flot initiativ. Hvor der er vilje er der vej!

    Jeg er enten ikke ryger eller storryger, der er ingen middelvej for mit vedkommende, så jeg er altså nødt til at holde for vågnede hostende og spruttende hver nat.

    Sæt dig ned og virkelig nyd de smøger du kan nå at ryge i dag. Nyd dem, fordi det fra kl.en 15.00 er dig og ikke cigaretterne der bestemmer over dit liv!



  • #5   14. jan 2008 Sad godt nok og smågrinte over din tråd..
    Jeg har også flere nytårsfortsæt..
    1:nå idealvægten
    2: styr på økonomien
    3: udvikle mig personligt, behandle andre som jeg selv vil behandles, og generelt bestræbe mig på at blive endnu bedre menneske.. smiley
    4: OG stå tidligt op om morgenen så jeg får alt det ud af dagene jeg kan, i stedet for at sove til langt op af dagen. (det var hårdt, men er kommet stort set helt ind i vanen nu)

    Rygestoppet må i mit tilfælde vente til næste år.
    Jeg snakkede på et tidspunkt med en rygestopsekspert, som sagde at det var dømt til at gå galt med begge dele hvis jeg forsøgte slankekur (læs kostomlægning) samtidig med rygestop, så jeg skulle vælge hvad der var vigtigst for mig at satse på først, og så tage en ting af gangen.. så det gør jeg..

    Held og lykke til jer med jeres nytårsfortsætter.. smiley


  • #6   14. jan 2008 tak Mai, jeg glæder mig til at være fri for dem, de plager mig på mit job, smøgerne altså, og for mit helbreds skyld, er det bestemt heller ikke godt at fortsætte, jeg hoster nemlig også.
    Der er flere i min omgangskreds der er spændt på om hypnosen virker, jeg er sikker på den virker, for så vil de også vælge den hjælp. Jeg har købt en pakke nicorette inhalator (læs plastiksmøger med nikotin i) hvis jeg skulle få abstinenser, dem har jeg før klaret mig med når jeg har haft vagter hvor jeg ikke kunne komme ud og ryge.
    vi må støtte hinanden. Jeg skal nok raportere hvordan det går


  • #7   14. jan 2008 Glæder mig til at høre hvordan det gik.

    Jeg har taget en "kold tyrker", og ja jeg får da abstinenser men ikke at det er så slemt. Når jeg mærker det, så tager jeg en dyb indånding og tænker, hvor er det godt at jeg ikke lader cigaretterne styre mit liv.

    Vi ryger for at stresse af, men rent faktisk stresser de skide smøger en. Vi er konstant på jagt efter muligheden for at komme til at ryge igen og det er da stressende. Jeg skal nå at spise og ryge, jeg skal lige ryge inden mødet, selv om jeg ikke er smøgtrængen, for ellers går der en time inden jeg kan ryge igen. Jeg kan lige nå en smøg inden.... Jeg må hellere lige ryge fordi.... kors hvor er det stressende.

    Zabina.
    Held og lykke med dine nytårsforsæt!


  • #8   14. jan 2008 Held og lykke med alle jeres nytårsfortsæt.
    Jeg ved hvor hårdt det er at holde op med at ryge.
    Imorgen har jeg 1 års jubilæum som ikke-ryger, og jeg nyder det.
    Alle de nye lugte og smagsvarianter man lige pludselig opfanger.... FANTASTISK.


  • #9   14. jan 2008 Johnny.... Når man ryger stiger ens blodsukker lige ganske lidt, nok til man ikke føler den samme trang til at spise.
    Dernæst gør rygningen, at stofskiftet går lige en anelse hurtigere.

    Ved rygeophør kommer så oveni de psykiske abstinenser, der gør at noget skal man have i munden.

    Mai Hvis du har brug for hjælp, kan jeg varmt anbefale en bog der hedder "Endelig ikke ryger" som er skrevet af en mand der hed Allen carr. Der er også en hjemmeside der hedder www.easyway.dk hvor man kan søge hjælp.
    Uanset ...så er det fedt at være ikkeryger!!!
    Hilsen ikkerygeren på 4´de år!!



  • #10   14. jan 2008 jojo, men ikke desto mindre siger den nye undersøgelse noget andet, de har taget 400 rygere og de 200 er så stoppet med at ryge, efter en periode har de haft dem på vægten osv og den viste stort set det samme resultat som da undersøgelsen startede

  • #11   14. jan 2008 Det er helt rigtigt - Efter en periode på et ca 1/2 -1 årstid vil langt de fleste veje det samme som da de røg. smiley


  • #12   15. jan 2008 Claes S.

    Tak for tanken, den varmede.

    Nu har jeg så aldrig haft problemer med at kvitte smøgerne, det syntes jeg er nemt nok!

    Mit problem er de usunde slikvaner. Hvordan pokker slipper jeg dem? For når jeg ikke ryger, opretholder jeg jo ikke en kunstig forbrænding og føler mig heller ikke mæt.

    Dvs. tidligere spiste jeg kun aftensmad og ja chokolade hver aften. Morgenmad og frokost var en kop kaffe og en hulens masse smøger!

    Efter jeg er holdt med at ryge, ja så er jeg altså sulten og kan ikke undvære min morgenmad og frokost. Det er kalorier jeg ikke plejer at få, og når jeg så får dem, ja så er der altså ikke råd på kontoen til at spise chokolade eller usundt. Hvordan pokker får man nogle sunde madvaner?????? Det der med mad har aldrig sagt mig det helt store. Hmm måske derfor min datter valgte at blive kok *G*



  • #13   15. jan 2008 Haneben.

    Hvordan gik det fortæl fortæl!


  • #14   15. jan 2008 Jamen det går faktisk over al forventning......jo vel har jeg da i splitsekunder ad gangen lyst til en smøg, men så 123 er tanken væk igen
    Det var ikke ubehageligt og jeg var vågen hele tiden, det føltes ikke som om jeg blev hypnotiseret..... det sagde jeg selvfølgelig til hende, og hun fortalte så at det var normalt at føle sådan.


Kommentér på:
Nytårsforsæt!

Annonce