{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Konstruktiv eller destruktiv? {{forumTopicSubject}}

Overskriften siger vel sig selv eller?

jeg har tænkt lidt....et par dage.....over den uheldige vinkel der efterhånden er kommet på debatterne her på KG...........den minder mig efterhånden om en stor børnehave.............jeg hentyder ikke bare til de rigtigt mange unge mennesker her på KG, jeg hentyder også til den manglende PLI her på KG..........

Der er blevet en slem tendens til, at det er blevet lovligt at jagte opdrættere..........ja jeg skriver JAGTE.
Sjovt nok, så sidder der en flok unge debattører og mener, at de har LOV til at fortælle os opdrættere, at vi er helt og totalt aldeles forkerte på den....vi bør simpelt hen lægge vores avlsarbejde om, for de kan meget bedre finde ud af det end vi kan.
De tillader sig at mene, at fordi de har et par katte, ja så ved de en helt masse om, hvordan det er at have en stor flok og de mener sig helt sikre på, at de endda kan "læse" kattes adfærd bedre end vi kan.

Hold da kaje hvor er i bare DYGTIGE..........!

Jeg synes for det første, at I skulle lære kunsten at "lytte og lære.
For det andet, så lær dog for pokker kunsten at debattere.
Det er SÅ tydeligt, at I skynder jer at melde ud, hvad I trorI bliver populære hos de andre i "kliken" for at sige, uden at tænke over HVAD det er I siger.
Jeres måder at skrive på er ofte TOTALT uforståeligt.......hvilket er en indikator for at I er grønne debattører.

NÅR I nu har lært noget om opdræt...ja noget om kattehold i det hele taget, så er I mere end velkommen til at ytre jeres holdninger og meninger......men på en konstruktiv måde TAK.

Dette indlæg skulle gerne give opdrætternes "modstandere" følelsen af, hvordan det er at blive jagtet og modsagt. Jeg håber, at det skinner tydeligt igennem, at jeg IKKE mener, at de har nogen forstand på det de ytrer sig om overhovedet.....skinner det ikke igennem, må det absolut skyldes læserens manglende evne til forståelse.

Noget helt andet...........hvorfor slette de tråde man ikke får medhold i????
Med mindre HAérne sletter denne, vil den IKKE blive slettet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konstruktiv eller destruktiv?
  • #1   5. feb 2008 Lone J

    Det kan ikke siges bedre... Jeg er en klov til at forklare mig på skrift....

    Bare de dog kunne acceptere vores holdning, men næh nej...


  • #2   5. feb 2008 Jeg vil til dels give dig ret Lone J.

    Der er kommet en grim tendens til at nogen bare VIL være "rasmus modsat".

    Dog synes jeg lidt du glemmer, at der også er opdrættere, der ikke er så gode til at debatere sobert.

    En del opdrættere, er så fikserede på at lige præcis det de gør, er det eneste rigtige, at de nogengange glemmer at der rent faktisk findes andre end dem der er ganske i stand til at varetage kattes behov.

    Der er mange måder at holde kat på, og hvad der er det rigtige for én, er ikke nødvendigvis det rigtige for en anden.

    Og nu snakker vi ikke folk der mishandler eller lignende uhyrligheder.

    Det der generelt er en mangelvare fra en del herinde, er respekten for andre.

    Det være sig opdrætter eller ikke.

    Jeg er ikke opdrætter, men mener faktisk selv at jeg er en aldeles kompetent "kattemor".

    Jeg må jo dog gøre noget rigtigt, når nu både internater og dyrlæger benytter mig, som hjem for mishandlede og sære katte.

    Hilsen Dorte, der egentlig bare ville ønske at alle talte pænt til hinanden, uanset om man er opdrætter eller ej.


  • #3   5. feb 2008 Karina..

    Ja, man har lov til at sige sin mening, hvis man kan gøre det på en pæn måde, og lade andre have deres....

    Jeg er en af dem, der har en lang elastik, men strækker man for meget i den, får man et rap over fingernde..


  • #4   5. feb 2008 Jeg vil give Dorthe H fuldstændig ret... Jeg syntes, at det er rigtig ærgeligt, at det er sådan herinde fortiden, og jeg syntes, at det er både alm. katte ejere og opdrættere, der har været med til det.... Jeg syntes absolut ikke, at det kun er den ene "gruppe"...

    Jeg ville ønske, at det kunne være lidt mere lige herinde, at det ikke var så meget delt op i opdrætter og alm. katte ejer. Syntes slet ikke at det var sådan før i tiden, der syntes jeg, at vi var meget bedre til at give hinanden gode råd osv. Syntes det er så ærgeligt at det har udviklet sig sådan...


  • #5   5. feb 2008 Nu skal jeg ikke kunne udtale mig om de "unge" du nævner. Men du skriver at der er kommet en uheldig vinkel på debatterne her på siden....

    Efter min mening gør et indlæg som dette overhovedet ikke gavn på nogen måde.

    Du taler jo selv nedladende til andre (bestemte) brugere ved at oprette en tråd som denne.

    Og så kan man da diskuterer om du er en del af børnehaven også X).....

    dette skal ikke tages som provokation. Er ikke selv en der gider spille "kolge åge", men sin ytringsfrihed da har man da altid i behold, ligemeget hvem man er så hvorfor skulle andre ikke sige deres mening også, bare fordi de ikke er opdrættere ligesom dig......


  • #6   5. feb 2008 Jeg som ung, har aldrig påstået jeg er klogere end jer. Bare lige så det er på det rene. Der har bare været nogle forskellige ting, jeg ikke har forstået omkring opdræt af racekatte, fordi jeg som sagt er grøn på området, men det har jeg da også fået forklaret bl.a. af Lis D. Og det har da helt klart hjulpet min forståelse på vej.
    Hvad man ikke ved, må man jo blive lært!



  • #7   5. feb 2008 Jeg kan kun være enig i at tonen er alt alt for rådden i mange debatter, men vil nu også mene at alle er lige gode om det.
    Jeg er uerfaren mht. katte og oprettede min bruger for at få råd om plejen af min lillesøsters kats killinger.
    Fordi katten var gårdkat og derfor levede ude, fik jeg den ene sviner efter den anden og fik næsten at vide at det var min fejl at killingerne var syge fordi katten gik frit.
    - Jeg ville jo bare have råd til hvordan jeg kunne hjælpe killingerne!
    Og det var altså nogle af de erfarne opdrættere der syntes det var vigtigere at få mig til at føle mig som et dårligt menneske istedet for at give gode råd om killingerne.
    Jeg blev dybt skuffet og ked af at jeg ikke kunne få hjælp fra folk der vidste noget.


  • #8   5. feb 2008 Nina A: Det har jeg også oplevet før i tiden, da jeg var herinde med mine huskatte. De gik også ude, og det er der altså absolut ikke noget galt i.
    Vi fik engang killinger, og den ene blev bidt af hunden, og da vi syntes det var synd den skulle lide indtil dyrlægen kom, slog min far den ned i en sten så den døde på stedet. Men det er meget forkert i forhold til folk herinde, og det fik jeg også rigtig meget høvl for.


  • #9   5. feb 2008 Nu er jeg ikke opdrætter, men jeg må sige, at jeg i særdeleshed har meget ud af kontakten til opdrætterne. Der er rigtig meget viden at hente hos mange af dem og det er guld værd for mig.



Kommentér på:
Konstruktiv eller destruktiv?

Annonce