{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Fatter ikke menneskers handlemåde(Af med dyrene) {{forumTopicSubject}}

Fatter simpelthen ikke mange mennesker som anskaffer sig dyr og så skal af med dem fordi.......selvfølgelig er der nogle gode grunde men de fleste er i mine øjne for slappe......Det gør ondt dybt i mit hjerte når jeg læser mange af salgs annoncerne...ikke for ejeren men for dyrene....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fatter ikke menneskers handlemåde(Af med dyrene)
  • #1   22. mar 2008 Ja jeg tror problemet ofte er, at folk ikke sætter sig ordentligt ind i hvad det indebærer at have et dyr. De ser bare denne her søde dyreunge og tænker "den må vi bare have", men glemmer at de skal 14 dage på ferie 3 mdr efter og hvad gør de så??? Og så er der dem, der fx har købt en hest og når den så er ankommet aner de ikke hvad sådan én skal have at spise. Det kan bare gøre mig eddikesur..... Grrr.... Hvorfor kan folk ikke lære og tænke lidt længere frem end lige ud til næsetippen. Det oser langt væk af egoisme!!!!

• #2   22. mar 2008 Ja, jeg er helt enig.
    Mine to første dejlige tøser tog jeg til mig da jeg fik at vide at familien ville drukne dem hvis der ikke var nogen der ville have dem.
    Jeg vidste at jeg gerne ville have kat, men også at det ikke skulle være med det samme. Men med den besked fik jeg så kat på det tidspunkt.
    Jeg kunne ikke bære i mit hjerte at de skulle lide en så grum en død fordi de ikke havde fået neutraliseret deres mor. Så jeg fik de dejlige tøser og har dem stadig. De fylder 7 år nu her den 5. maj =) Lige en god historie oven i alle de triste. Og har siden da fået to medlemmer mere i familien.
    Mine kommer i første rækker over alt andet, selv mad til mig selv, hvis der er en måned der kniber. Mad, grus og godbidder, det skal de have...
    Og en ordentlig "skude" kærlighed, hvilket de får en MASSE af her hjemme =b Så de lider bestemt ingen nød. Hehe

Men ja, mange skaffer sig katte (og andre dyr) uden de tænker sig om, det er trist. MEGET TRIST må jeg indrømme.

Men god påske trods det.

• #3   22. mar 2008 Jeg kan kun give dig ret, Birthe. Jeg synes, at en gennemlæsning af annoncerne i markedet er direkte kvalmende. Jeg er forundret over så mangelfuld en etik og moral der udvises, selv når det handler om dyr, som man selv har anskaffet sig. Det gør mig helt og aldeles rasende og ikke mindst ulykkelig over alle de stakkels katteskæbner.. :-(((

• #4   22. mar 2008 Jeg sidder med tårer i øjnene lige nu , har haft skrevet på 2 utrolig smukke katte , men ku først hente dem første april pga afstanden og kørelejlighed , de blev solgt i onsdags , hende der købte dem lovede guld og grønne skove ang kattene , nu er de til salg herinde , har fået nye navne og koster 1000 kr mere end hvad hun gav i onsdags . HVAD FANDEN TÆNKER FOLK PÅ !

• #5   22. mar 2008 Har set annoncen (blot en i rækken)... Det er som jeg tidligere skrev, kvalmende....

• #6   22. mar 2008 Pernille, jeg kunne godt tænke mig, hvis du gider sende linket til mig..

• #7   22. mar 2008 Er hermed gjort smiley

• #8   22. mar 2008 Takker

Den får også mig til at side med tåre i mine øjne..
    Stakkels katte

• #9   22. mar 2008 Ved hvor ulykkelig den tidligere ejer ville blive , hvis hun vidste det her ............

• #10   22. mar 2008 Har lige siddet og undret lige nøjagtig det samme...

sidste sommer var jeg desværre nødt til at skille mig af med en af mine hunde, af personlige årsager.. Jeg syntes jeg valgte med umhu, men desværre ikke..
    Nu har jeg så fundet ud af, at pigen har flere katte, som hun blir nødt til at sælge, pga allergi.... samtidig med at hun har købt sig en ny hund... jeg sidder, og har så ondt af dyr, der bliver købt og 'smidt væk' bare fordi det lige passer personerne smiley

Det er skræmmende, at den 'brug og smidt væk' indstilling, er nået så vidt, som til levende væsener smiley

• #11   22. mar 2008 Jo ......

• #12   22. mar 2008 Ja jeg kunne også godt tænke mig linket, hvis det ikke er til megen besvær.

Min veninde har fx. fået en hund fra en hun tidligere har arbejdet for, da ham og konen de gik fra hinanden, kunne han ikke beholde begge. Men da hun var vildt glad for hunden tog hun glædeligt imod den, og da den har skiftet ejer op til flere gange, garanterede min veninde at lige meget hvilke odds der måtte komme, om det er allergi, overfølsomhed eller penge besvær, så ville hun gå gennem ild og vand for hunden, da den ikke skulle skifte ejer igen, for det ville være direkte mishandling af hunden.
    Jeg kender selv hunden og min veninde fik hende som gravid, trods penge mangel, blev hvalpene (alle 7) vaccineret, fik orme- og loppekur og sat til 3.000 og køber valgt med omtanke, og med kravet om at se dem og hører om dem. Og at kunne købe hunden tilbage hvis nyt og ordentligt hjem ikke kunne findes.

Hvilket resulterede i at én af dem lige pludselig ikke magtede at skulle træne hunden mere og ikke mente hun kunne overkomme det...
    Til min store overraskelse venter hun så barn nu, og så kom frygten op i mig, kan hun ikke magte en hund, hvordan vil hun så magte et nyfødt barn? =S Det skræmte mig seriøst voldsomt ='(

Ja, man skal virkelig passe på med hvem man sælger til.

Og med mine øjne, virker det som om at den person der købte kattene i den annonce der bliver snakket om, kun køber for at tjene penge på dyrene igen, det er grotesk og man burde melde det til dyrenes beskyttelse og den tidligere sælger, da hun muligvis har en aftale om at kunne købe dyrene tilbage til samme pris. For alt i verden forsøge at få personen "slettet" som køber og videre sælger af dyr.

• #13   22. mar 2008 Se forsiden , Norskeskovkatte , Louise og Plet 3000 kr .......................
    Og så kan i læse hvad jeg har skrevet til hende .
    Håber det er nok , ellers send en PB

• #14   22. mar 2008 heidi- ja syndt for kattene, håber hun giver sig, og lader dig købe dem.. dette her har de ikke brug for.. alt den flytning... krydser finger for dig.

• #15   22. mar 2008 Heidi W, godt skrevet.
    Håber inderligt at hun sælger dem til dig for samme pris som hun købte dem. Andet ville ses som fortjenste og kan faktisk straffes, hvis man går langt nok med det. Ikke fængsel eller sådan, men en bøde får man.
    Man hører bare ikke som sådanne sager, fordi politiet i DK er så sløve pader nogen gange, desværre.

Men X'er finger for dig.

• #16   22. mar 2008 Tak Anita S . Har heldigvis også fået fat i den tidligere ejer , hun blev selvfølgelig også ked af det og spurgte om jeg stadig var interesseret , for så måtte vi finde ud af noget , så håber jeg hører fra Pia senere og at jeg kan hente dem imorgen *s*

• #17   22. mar 2008 heidi- lyder skønt... håber virkelig og krydser finger.. pøj med det.

• #18   22. mar 2008 Og også tak til alle jer andre for jeres forståelse og opbakning . I skal nok blive informeret , når jeg får svar ......

• #19   22. mar 2008 Det er jo helt sygt =o Altså den annonce?!

Hvis hun kun har haft kattene i 3 dage, så er de jo slet ikke faldet på plads.. ergo hvæser de.... nøøj ....
    Virker da godt nok til, at det kun er pengene der trækker, i dette tilfælde.. øv..

• #20   22. mar 2008 Ja og nu er hun alligevel blevet i tvivl om hvad hun vil .................
    Har ellers fået en til at køre og det hele , men kan kun vente og se hvad gimpen finder på .

• #21   22. mar 2008 Rart at se at jeg ikke er den eneste der bliver ked af de annoncer.....

• #22   22. mar 2008 Det er du ikke , min dag er gået med at græde over de 2 misser jeg så gerne ville ha og troede så , at nu fik jeg lov til at hente dem , mennnn så nemt blir det ikke , Pia har ikke svaret mig og sagt til tidligere ejer at hun ikke ved hvad hun vil endnu .

• #23   22. mar 2008 Heidi kan jeg få linket....

• #24   22. mar 2008 Ja her er linket til hende
    http:/ www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20685&ipc=74400

• #25   22. mar 2008 Takker....havde faktisk fundet det ved lidt detectiv arbejde....pris og 2 katte satte mig hurtigt på rette spor..lol

• #26   22. mar 2008 Ja , det krævede ikke så meget søgning gg ...............
    Men hun gav 1000 kr mindre for dem i onsdags , såå syntes det er ret strengt .
    Tidligere ejer har kontaktet mig og vil prøve at finde ud af noget med Pia , men vi har ikke hørt fra hende .

• #27   22. mar 2008 Det er helt utrolig hvad folk kan finde på for at tjene lidt extra penge...altså jeg har ikke noget imod det så længe vi taler om døde ting for der narre den kloge den mindre kloge...men når vi taler om levende væsner....ja så er jeg ved at brække mig....der er jo slet ingen moral eller etik

• #28   22. mar 2008 Hun skulle smides ud herfra! Magen til mere egoistiske person behøver man så ikke at lede længe efter.Hun giver mig kvalme! Føj en *bip*.stakkels katte.Det er smagløst det hun har gang i..

• #29   22. mar 2008 "###¤%&¤/&(()))¤#"!!!¤&(=(/&/%&&%¤&/())=&¤#""! Disse hovsa killinger....og når moderen ikke er ret gammel.....hvor fa******** er det almindelige ansvar henne.................

• #30   22. mar 2008 noget.....

• #31   22. mar 2008 Har sendt dig en PM

• #32   22. mar 2008 Så det er virkelig bræk fornæmmende...
    Man kan da stemme hende ud herfra, ved at anmelde hendes profil. Mener jeg?

• #33   22. mar 2008 Hvorfor ikke Natascha????? vi bestemmer da selv hvem og hvorfor vi stemmer nogen ud....du kan jo stemme mig ud, men husk at du skal give en begrundelse....

• #34   22. mar 2008 Natascha F
    Har du læst hele tråden igennem ?

Har du set annoncen?

• #35   22. mar 2008 holder med dig, Natascha... så er man da langt ude, hvis man gør det.. Hvor er man så henne??? på dybt vand måske

• #36   22. mar 2008 Det da ikke en begrundelse nok, til at stemme en ud, for at ha købt nogle katte og 3 dage sener finde ud af, at hun blir nød til at sælge dem igen.

• #37   22. mar 2008 Nu vil hun ikke sælge dem alligevel , siger hun til tidligere ejer . Hun vil gi dem en chance for at falde til , indtil på onsdag og ellers kan tidligere ejer købe dem tilbage . Hvis hun alligevel ikke vil sælge dem , hvorfor sletter hun så ikke annoncen ?
    Tidligere ejer har spurgt om jeg er interesseret , hvis hun køber dem tilbage , men ved ikke om jeg tør tro noget ..............

• #38   22. mar 2008 det eneste vi kan gøre, er at håbe, at heidi får lov til at købe dem, som ejeren selv har givet for dem.. ved at stemme hende ud, er i da sikker på, det blir nej til heidi, og det ikke, hvad de lige har brug for.. hjælp heidi istedet for..

• #39   22. mar 2008 Hold da helt k********** Anita.....er du virkelig tilhænger af at man bare kan behandele dyr totalt uden respekt........for det er det det handler om her...

• #40   22. mar 2008 heidi- jeg ville nok sige ja, og så bare tage det roligt, og se tiden and, når nu der er en aftale imellem køberen og avleren.. men jeg krydser finger da..

• #41   22. mar 2008 Endnu engang nogle stakkels katte,som er kommet det forkerte sted hen...er så træt af at folk ikke tænker længere end hvor langt deres arme kan nå!!!!!

Så langt ude ???????????? Hey,hvor mange dage er der gået siden de stakkels katte kom ind i huset før man opgiver og vil tjene lidt tøjpenge på dem ??? !

• #42   22. mar 2008 Gitte...klapper fra nu af til imorgen tidelig selvom du var efter mig igår

• #43   22. mar 2008 Birthe R- nej det er jeg ikke.. men man kan da bare ikke stemme folk ud og som i dette tilfælde ødelægge det for heidi i at følge med i hvad der sker om misserne, som hun jo gerne vil ha.. Og ja, jeg syntes osse det er traktisk for kattende..

• #44   22. mar 2008 Birthe; så har du misforstået mig,jeg er helt med på din *syge og dejlige humor*...Tak for din forståelse her,dejligt at vi er da i det mindste 2

• #45   22. mar 2008 Er ikke enig med dig her Natascha F..

Jeg er ikke tilhænger af,at man opkøber katte og sælger dem videre med en syg undskyldning,bare for at tjene nogle håndører.Det kan jeg sgu ikke have ret meget til overs for!

• #46   22. mar 2008 Advarsel for at misbruge ud-stemme systemet, kan man få det? Ja, så har mine åbenbart været i orden indtil nu....

Nå, når det så er sagt, så kan det godt være, at den slags personager er velkomne her på sitet (forstå det, hvem der kan), men at gå i brechen for dem, som du bl.a gør Natascha, det har jeg så slet ingen forståelse for.

• #47   22. mar 2008 Syntes hun er meget modsigende , for hun siger de er til salg for 3000 kr , så hun ved de kommer et godt sted hen ....................................
    Ja , hun gav 2000 kr og vil ikke gi dem en chance , så hvor godt et sted tilbød hun dem , det må jo så være for at tjene på dem , desværre .
    Jeg får ikke lov til at købe dem af hende , kun hvis tidligere ejer køber dem tilbage , så kan kun vente på det blir onsdag og så høre hvordan situationen er .

• #48   22. mar 2008 Tak Pernille ;o)

• #49   22. mar 2008 Natascha:
    Ja, det gør jeg. Hvis du ikke syntes det, så brugte du da forhåbentlig dit krudt på at tænke på de stakkels katte, frem for at belære om udstemningssystemet (regler vi i øvrigt alle kan læse os til). Såfremt det ikke er din intention, så fremstår din mening ikke klart.

• #50   22. mar 2008 Jeg synes et er helt okay hvis man sælger sine kate til et godt hjem,HVIS man har prøvet alt for at løse de problemer der er...men hvis man sælger ud efter *3 dage* og med dårlige undskyldninger bare for at score en plovmand,så blir jeg sgu sur

• #51   22. mar 2008 Sur, det kan slet ikke gøre det her hos mig. Jeg bliver så stjernetosset, mit røde hår gløder... Og ja, for sølle 1000 kr, jeg kan kun finde mit ord fra tidligere i dag frem -kvalmende...

• #52   22. mar 2008 Natascha:
    Jeg har skam orienteret mig i retningslinierne, når det kommer til "læs og forstå", så er jeg ikke tabt bag en vogn. Nej, jeg skal ikke blande mig i, hvorvidt du tænker på kattene eller ej, jeg konstaterer blot, at din primære kilde til inspiration i denne tråd, er udstemningsystemet og det er naturligvis dit valg, at det undrer mig, er en anden sag.

Hvis du leger HAer eller tror, at det ser sådan ud, så har jeg ikke opdaget det...

• #53   22. mar 2008 Og for at komme tilbage på sporet, så kopierer jeg mit indlæg fra tidligere i dag:

Jeg kan kun give dig ret, Birthe. Jeg synes, at en gennemlæsning af annoncerne i markedet er direkte kvalmende. Jeg er forundret over så mangelfuld en etik og moral der udvises, selv når det handler om dyr, som man selv har anskaffet sig. Det gør mig helt og aldeles rasende og ikke mindst ulykkelig over alle de stakkels katteskæbner.. :-(((

• #54   22. mar 2008 Sjovt som du pludselig ændre tone Natascha F
    Du har da godt nok altid været fremme i skoen og brokke dog ..og så er der andre som er lidt træt af nogle ting,så skal du svinge hammeren over os..Hmmm

Dit input er ligeså velkommen som vores er;o)

• #55   22. mar 2008 Gitte....det var ikke seriøst ment....

Gitte desværre er jeg igen enig med ´dig....lol Der må s=()/%/¤¤= være grænser for dum man kan være....vi taler om katte og etik ikke om regler

• #56   22. mar 2008 dog=dig

• #57   22. mar 2008 Nemlig Birthe ....;o)

• #58   22. mar 2008 Natascha:
    Ja, jeg føler mig truffet og så reagerer jeg og det står bestemt for egen regning - ligesom min undren over, at du bruger energi på at belære om udstemningssystemet, når det handler om triste katteskæbner. Som jeg før har skrevet til dig, så er vi bare så grundlæggende forskellige i vores etik og grundholdning, at vi aldrig kommer til at forstå hinanden.

Lad der ikke være nogen tvivl om, at katteskæbner kommer først for mig,

• #59   22. mar 2008 Nå nå nå ...Så Natascha F er blevet den nye *hvem man må stemme ud eller ikke* tingenst...

Helt ærligt,stop nu og lad os have vores tråd i fred.Du vil bare skabe ballade som altid...

• #60   22. mar 2008 Natascha:
    Hop du bare. Jeg har nu ikke kaldt nogen for dum, tanker har man jo heldigvis for sig selv.

Og hvis du i øvrigt synes, at det er mere konstruktivt at tænke på udstemningssystemet, som du jo efterhånden må kende godt, så fred være med det....

• #61   22. mar 2008 Nej Natascha...ingen har kaldt dig dumme...bare dum og det var mig....gem du denne tråd til engang når du er bleven noget ældre og klogere og så fatter du den måske....

Din andensidste bemærkning er ignorant, snoppet og totalt out.....grow up.....

• #62   22. mar 2008 Natascha:
    Ja, det fremgår tydeligt, at du synes, at det er sørgeligt i din gennemgang af hvad der er misbrug af udstemningssystemet...

Selvfølgelig har mennesker under 30 en holdning, refleksionerne for at danne den gør dog ofte forskellen.

• #63   22. mar 2008 Og for lige at gøre den med klogskaben færdig, så skulle vi da helst allesammen blive klogere hver dag, det opfatter jeg bestemt ikke som noget negativt, hvor ville det være trist, hvis udviklingen stoppede d.d.

• #64   22. mar 2008 Natascha F : Nu drejer det sig ikke kun om de 2 katte , men de er meget up to date og hvorfor ikke gi kattene en chance , eller det mener du måske de har fået ?
    Og hvorfor skal man tjene penge på sine fejltagelser ?
    Var det ikke bedre kattene havde fået ET nyt hjem og ikke et nu , så tilbage til tidligere ejer , som ikke kan ha dem , for så igen at sku finde endnu et nyt hjem , det rammer da sku da kattene ......................

• #65   22. mar 2008 Natascha.....kig lige på starten af denne tråd....er det om to katte....det drejer sig om hele marked siden....så hvis du vil gå efter mig så gør det.....jeg er ikke specielt ude efter dig men du har en ret naiv holdning.

I øvrigt hvordan kan man forholde sig til en person der i sin profil skriver bla bla bla bla......under beskrivelse af sig selv......

• #66   22. mar 2008 Jeg har intet imod at hun har købt dem , men de kommer fra en ung pige og nu er der både små børn og en hund , det kan ingen da vænne sig til på under 3 døgn .
    At hun så vil tjene på dem , det pisser mig af og jeg er ked af det på kattenes vegne .

• #67   22. mar 2008 Natacha kender ikke noget til din første tekst....men dit bla bla bla er ikke særlig seriøst....modsat mange tager jeg dette galleri seriøst (med undtagelser OC)

Jeg syntes da nettop at din første tekst ville have været interessant hvis du fortalte om hvad du laver....dine interesser ...etc..

Min profil er heller ikke særlig uddybende men det kommer nok....der er i det mndste en lille smule...skammer mig faktisk over der ikke er mere så inden for de næste par dage må jeg jo prøve at gøre det bedre..'

Natacha...det er ikke et spørgsmål om at være rigtig eller forkert...men et spørgsmål om etik.....hvis reglerne sagde en ting og de gik imod min mening om etik...ja så ville jeg da skrive de alligevel og risikere at blive syltet af admin

Kommentér på:
Fatter ikke menneskers handlemåde(Af med dyrene)

Annonce