{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

"Er du mors lille dreng?" {{forumTopicSubject}}

Så I programmet om lille Jørn igår (torsdag) kl 20??? JEg ved godt at det har været i fjensynet før, men måtte bare se det igen...

Jeg synes simpelthen at det er for dårligt at det stakkels barn bliver "mishandlet" på den måde... Hvorfor går systemet ikke hen og tager barnet med DET SAMME da de fandt ud af at de ikke egnede sig som forældre???

De gad ikke stå op - faderen var på hash - moderen havde kun faderen i tankerne - Jørn skulle sove når de sover - osv. osv...

Jeg blev harm da jeg så det....

Hvordan har I det med det????

Knus Sanne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Er du mors lille dreng?"
  • #1   11. apr 2008 Jeg så også udsendelsen sidst - og jeg er stadig rystet over, hvor langt det får lov at køre ud, inden der bliver gjort noget.

Desværre er dette ikke et enestående tilfælde. Der er mange unge og voksne (også her på KG) hvis liv er et resultat af en dårlig start.

Jeg har selv arbejdet med udviklingshæmmede og flere af dem, tror jeg ville have været normalt fungerende unge mennesker, hvis de havde haft en anden opvækst. Det er trist, at der i de første år og nogle gange kun uger, kan ske uoprettelige skader for resten af livet.

• #2   11. apr 2008 May-Britt:

Ja det er forfærdeligt... Jeg tror du har ret (eller ved at du har ret) i at der ikke kun er denne ene sag)...

Jeg har også arbejdet med udviklingshæmmede mennesker (voksne)... nogle af de sager man hører om får ens hår til at rejse sig...

Puha...

• #3   11. apr 2008 Jeg så det også igår. Jeg synes det var forfærdeligt at de fik lov at gå så langt. Synes faren var <b> meget </b> voldsom når han håndterede Jørn. Jeg synes at Jørn skulle være taget allerede første gang de fandt ud af, at forældrene ikke magtede opgaven. Men synes dog det var næsten værre med det andet forældrepar...

• #4   11. apr 2008 jeg kan så fortælle at jørn i dag er en dejlig livlig knægt, ( der dog har brug for meget struktur), han bor her i nærhenden og en overgang så jeg ham faktisk dagligt

• #5   11. apr 2008 Det er virkelig synd for børnene. Jeg så også programmet den første gang - hvor jeg iøvrigt selv havde en lille nyfødt dreng :-)..... jeg følger selvfølgelig med i næste afsnit også, for jeg er spændt på at se hvordan det har påvirket Jørn - lige umiddelbart - på de klip vi har set- synes jeg, at han virker til, at have taget lidt skade...... han burde ha været fjernet i løbet af de første 14 dage...... og det er da helt grotesk med venneparrets barn. Man fatter ikke, at det kan lade sig gøre.

• #6   11. apr 2008 haneben : ok - det glæder mig da at høre....

• #8   11. apr 2008 Jeg kendte de 2 dengang hun var gravid med ungen.

Sønnen kommer af en voldtægt og hun fandt sammen med KK (det blev han kaldt) 6 mdr hen i graviditeten. Jeg forsvare hende ikke, men kan ikke helt huske dokumentaren og om det kommer frem.

Men de har begge jord i hovedet, eller havde, ved ikke hvordan de er i dag for har ikke snakket med dem siden jeg var 17 år.

• #10   11. apr 2008 Det værste er nok at hun har fået en ny dreng mads tror jeg han hedder han er ik taget fra hende og hendes nye mand fordi at man giver dem en chance til.. Tror ik at det er ået bedre med den nye dreng smiley

• #11   11. apr 2008 Det er MEGET svært at gribe ind, hvis forældrene er over 18 år. Man kan i og for sig kun "bestemme" over personer som er umyndiggjort af den ene eller anden årsag. Ellers skal grunden til indgriben være meget slem i de allerfleste tilfælde.

• #12   11. apr 2008 Alle jer der fordømmer, huske lige at Annie og Bjarne, selv er Jørn.

De er vokset op under så dårlige forhold at de simpelthen ikke har basis for at kunne noget somhelst.

Ikke at det er et forsvar af dem, men istedet for at fordømme dem, sidder jeg med en knude i maven af medfølelse.

Det er sgu også synd for dem.
    Selvfølgelig skal Jørn hjælpes først, men de skal også hjælpes.

Hilsen Dorte og de 18 nussemisser, som kender en del Annier og Bjarner, og de er sgu ligeså "stakkels" som deres børn.

• #13   11. apr 2008 Alleos1 Dorthe H.

Jamen du har fuldstændig ret... Jeg vil sige at jeg dømmer ikke forældrene, men systemet her i Danmark... Jeg synes det er for dårligt at der skal gå så lang tid før de tager ham fra dem...

Jo det er pisse synd for forældrene, at de ikke kan passe deres barn, for det må ikke være rart at få taget sit barn far en, når man selv synes det fungerer.....

Det foruroliger mig at hun har fået barn igen (dog med en anden mand)...og at de også skal observeres...

Kommentér på:
"Er du mors lille dreng?"

Annonce