{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

faglighed eller mangel på samme {{forumTopicSubject}}

uhhhh jeg er så hidsig, så dem der læser videre skal vide det er en brok annonce hehe :O)

jeg læser til pædagog og er færdig til januar og læser merrit dvs man har mindst 5 års erfarring for at skulle komme ind og være fyldt 25 år, bare lige for at forklare dette inde mit brok kommer

er du klar

jeg sider og diskutere en pædagogisk diskusion med en fra min klasse og vi disukutere frem og tilbage, det er en diskusion jeg har haft mange gange, men vi diskutere som sagt frem og tilbage og husk det er en faglig diskusion, da hun så åbenbart ikke har flere agumenter siger hun: bare vent til du selv bliver mor!

undskyld mig hva Fa**en har det som helst noget at gøre med at lave en stykke pædagogisk arbejde i en inst, og det er ikke første gang jeg har hørt den blive fyrret af i en faglig diskussion,

jeg håber da dælme dem der er pædagoger er pædagoger på jobbet og mor derhjemme hvis de har altså har børn.

for mig at se så siger hun jo direkte hvorfor læse til pædagog fød 3 børn og så er du kompetent til at arbejde med børn, synes det er dybt forkasteligt at folk mener de er bedre og ved bedre forde de er mødre, og igen hvorfor skal man så læse i 3 år hvis man "blivere klogere når man får børn"

synes det er dybt forkasteligt at hun ikke vægter faglighed højere nogen gange kan jeg sgu godt forstå folk ikke respekt for vores fag, når en kommende pædagog fyre sådan engang mundlort af!

sorry mit vrede udbrud

men følte mig trådt på rent fagligt for jeg er fandme dygtig selvom jeg ikke er mor, jeg har over 10 års erfarring og er næsten pædagog så jeg kan sgu godt lave et rigtig godt stykke arbejde uden at jeg ermor!!!!!

mvh en opkogt jannie :O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  faglighed eller mangel på samme
  • #1   9. jun 2008 Jeg ved ikke hvorfor folk generelt bare har sådanne latterlige holdninger til pædagoger.

Jeg synes virkelig man hører meget lort om pædagoger fra folk der ikke ved noget som helst om faget! Det er så rigtig ærgeligt at en der selv er i faget sidder og bidrager med sådan noget...

• #2   9. jun 2008 Jannie, slap bare helt af igen.....

Jeg ved godt det er lavt at sige, og jeg ville ikke selv gøre det.

Men uanset hvor meget faglighed der er i at være pædagog, så er der altså bare nogen ting man ikke ved før man selv har børn.

Det er altså ikke alt man kan læse sig til, og i det sekund der er følelser i spillet, er der mange ting der er anderledes.

Jeg har en veninde der er igang med en uddannelse til dyrlæge, med speciale i smådyr.

Hun ved meget, men hun har aldrig haft en kat, så noget af det vrøvl hun får fyret af, kan jeg kun trække på skuldrene over, for hun aner ikke hvad det er hun somme tider siger.

Der er ting man ikke kan lære fra en bog.

Og så er der desværre også mange pædagoger der ER dumme i låget.

Hilsen Dorte der desværre kender mange af de dumme pædagoger.

• #3   9. jun 2008 Hej Jannie

ja din studiekammerat er et glimrende eksempel på, at hun virkelig har MEGET at lære endnu.

Og en diskussion skal ikke være der bare for at skulle diskutere - det SKAL være fagligt ellers er det ikke særlig proff. Og holder vi ikke ting op i forhold til faglighed - altså bolten, så sker der nemlig det, at det bliver personen vi går efter.

Men sådan en pædagog møder du ikke kun den ene gang i din kommende spændende fremtid som pædagog. Og for den sagsskyld, så vil du også møde den med andre faggrupper, såfrem du ønsker at arbejde tværfagligt.

Nu er jeg IKKE pædagog men social og sundhedsassistent, men har arbejdet med masser af pragtfulde pædagoger i både min elevtid samt som færdiguddannet. Har faktisk haft flere pædagogkollega igennem mine 8 år som ssa end ssa'er, idet jeg har arbejdet med specialområder, hvor ssa'er er i fåtal, idet det er pædagogisk arbejde jeg ofte har bevægt mig på.

Så jeg kender alle "snakkende!" om pædagoger både fra verdenen uden for arbejdet og på arbejdet.

Og jeg er så heldig stillet, at jeg har vild mange super dygtige pædagogkolllegaer både i fortiden og nutiden. Men som på alle arbejdspladser, findes der gode faglærte og mindre gode.

Jeg har et super forhold til alle mine kollegaer inden for faggrænserne pædagoger, ergoterapeuter, fysioterapeuter, ssa'er, psykologer samt socialrådgivere. Og når jeg ser mine kollegaer have problemet med deres kollegaer, eller mig selv i 1 tilfælde på mit nuværende job, så er det pædagoger. Begrundelsen er ud fra vi andres synsvinkel, at der desværre er pædagoger som ikke er særlig rummelige overfor andre faggrupper.

Jeg ved ikke om årsagen kan være, at I simpelt ikke lærer tværfaglighed med andre ud over den pædagogiske del!. Og ser flere faggruppet som konkurrenter, idet "vi" går ind på jeres område - ja jeg ved det ikke.

Den værste gruppe jeg har oplevet at pædagoger går HELT forkert af, er ergoterapeuter. Jeg arbejder med unge senhjerneskadede, og problemet ligger i (tror vi andre), at den pædagogiske tankegang er så langt fra den neuropædagogiske og psykologiske tankegang, så der opstår frustrationer hos mine ellers super dejlige kollegaer.

MEN heldigvis er problemerne til at føle på, og det skal ikke piskes nogen dårlig stemning op hos os. Vi har simpelthen en super arbejdsplads med fagligt super kompetente medarbejdere.

det var lige et "lille" indput fra din "konkurrent"....smiler

Hilsen Heidi

• #4   9. jun 2008 hey søde tøser :O)

tak for jeres gode indlæg :O)

Zelda* ja nemlig, hun burde da ikke fyre sådan noget ukompetent af!

Dorte H* jeg er ganske uenig med dig hehe men det er du ike i tvivl om hehe. for på arb skal du være profesionel og ikke mor, og jeg mener ikke at di " bliver bedre menneske" af at være mor, sorry håber ikke det er provkerende sagt, har nok satdige min klassekammarat i hovedet hehe!

men bliver dog stadige lidt provkeret af dig hehe(sagt med et glimt i øjet :O))

fordi jeg ikke har børn så kan jeg ikke have føleser inde i spillet??? eller misforstå jeg dig der??

jeg ved der er masser af ting man ikke kan lære fra en bog, også¨derfor jeg mener det er så forkasteligt at på semi når folk søger optagelse så er kvote 1 folk med gode karekter, når vi skal ud og arbejde med menneske, når det er en anden diskussion hehe :O)

ja der er mange dumme pædagoger for de ikke formår at være komptente i deres faglig arbejde, jeg synes det er direktet pinligt!

Heidi (konkurant hehe)

ja man møder masser af dem, jeg er støt på¨en del af dem i mine 10 år men at jeg skulle høre det fra en stiderende satte bare prikken over iét hehe.

på mit semi lære vi lidt om tværfaglighed og samarbejde, men slet ikke nok. og tror desværre mange pædagoger "holder på deres pædagogik" hvilket er enormt trist da vi alle kan lære af hinanden, på tværs af faggrupperne

det "faglige" ved pædagog faget er at det et "føle efter i maven fag" det vil sige mange af de vuderinger vi laver i løbet af dagen er vi vudere om vi tror det om det var fx har været en god aktivitet for barnet, eller især i vuggestue og børnehave kan du følge min tankegang eller er det for forvirrende???

knus jannie

• #5   9. jun 2008 Janni, jeg var skam godt klar over vi ikke ville være enige, men det behøver vi jo heller ikke at være, vi kan såmænd sagtens være ligegode venner for det.

Men selvfølgelig siger jeg ikke at du ikke kender til følelser, fordi du ikke har børn.

Men du kender altså ikke moderfølelsen, det siger jo sig selv, at man skal være mor, for at vide hvordan det føles.

Du har ret i at man på arbejde skal være professionel, men man skal altså heller ikke blive "kun" professionel.

Det er lige netop den fejl jeg har oplevet mange pædagoger gør.
    De har lært noget fra en bog, og uanset hvad, så er der ting du ikke kan lære ved at læse om det i en bog.

I og med at det er mennesker du arbejder med, så kan man ikke blot henholde til noget man har læst sig til.

Der er ikke 2 børn der er ens.

Jeg har 5 af slagsen, og ligeså ens de er på mange punkter, ligeså forskellige er de altså.

der er ting du kan få en generel idé om, hvordan du håndterer, ved at læse om nogle principper, i en bog, men du kan altså ikke vide med sikkerhed hvad der er det rigtige når du først står i situationen.

Der er nu engang nogen ting om børn, som man først får et indblik i, når man får børn.

Og jeg har da arbejdet i en børnehave, og i en fritidsordning, så jeg ved godt hvad jeres arbejde går ud på.
    Inden jeg selv fik børn, var jeg faktisk meget bedre til at "opdrage og vejlede" børn, end efter jeg stod med ungerne.

Det er levende væsner, og små individualister.

Og så har de IKKE læst de bøger om pædagogik, som du har, så de ved ikke hvordan de bør reagere på det du gør.
    Dermed kan du risikere at komme på herrens mark, hvis du bare er faglig. Der skal være en hel del intuation, og situationsfornemmelse med i spillet.

men det er blot min ydmyge mening, og den er ikke nødvendigvis ret rigtig for andre end mig. Hehe.

Hilsen Dorte der har 5 børn, der sgu aldrig har fulgt "reglerne" for hvordan børn burde reagere i givne situationer.

• #6   9. jun 2008 men dorte uden h (elsker at skrive det hehe) jeg arbejde i 8 uden at læse til pædagog og jeg har holdt af alle "mine" børn men aldrig elsket dem, for du akn ikke arbejde med børn uden at holde af dem for så du ikke egenet til at arb i inst!

nemlig dorte du siger kodetordet CITAT Det er levende væsner, og små individualister.

ligesom vi er som voksne og derfor bliver du sgu ikke en bedre pædagog fordi du er mor, for der dælme mange mødre som jeg aldrig ville lade passe mit barn (hvis jeg havde et hehe)

og netop fordi mennekset er unikt og speceilt og individuelt så kan man ikke sige når du selv bliver mor!

og det er jo ikke mit job at være mor for dine guldklumper men pædagogisk personale for det er dit job at være MOR

men ville gerne have dig til at give et eksempel på hvor jeg bliver en bedre pædagog når jeg er blevet mor!!!

knus

• #7   9. jun 2008 Janni, jeg tror altså du misforstår mig.

Jeg mener IKKE at man er en bedre pædagog fordi man er mor.
    Ligeså lidt som man ikke er en bedre MOR fordi man er pædagog.

Jeg siger jo ligenetop at det var lavt at hun sagde sådan.

Men derfor er der bare stadig nogen ting omkring børn, som du simpelthen ikke kan sætte dig ind når du ikke har nogen.

Jeg har ikke nævnt noget om at holde af de børn du arbejder med, for det tog jeg jo som en selvfølge. Lige netop fordi, som du også selv siger, man skal ikke arbejde med børn hvis ikke man holder af børn.

Jeg kender dig jo ikke i dit virke som pædagog, så jeg kan selvsagt ikke nævne nogen situationer, hvor du muligvis ville være en bedre pædagog hvis du var mor.

Jeg aner jo ikke hvilke pædagogiske principper du arbejder efter, og hvilke du føler mest for.

For det er jo med pædagogik, som med alt muligt andet.
    Der er utroligt mange "retninger", og de er meget forskellige.

Selvfølgelig skal jeg være mor for min guldklump, og du skal være pædagog.
    Men ligenetop fordi du "kun" (det er i gåseøjne, for du må ikke misforstå det) er pædagog, så er der ting om mit barn, som du ikke aner noget om, og der må du nødvendigvis høre på hvad jeg siger.
    Fordi du ikke er mor, vil du have sværere ved at forstå "mordelen" af de ting jeg forlanger af dig som pædagog, hvorimod én der selv har børn, oftest lettere vil kunne sætte sig ind i at nogen ting VED en mor bare om sit barn.

Jeg er den slags "pisse-irriterende" forælder, der forlanger at du som pædagog, varetager mit barn på den absolut korrekte måde, i henhold til hvem mit barn er som person.

Og en del af hvem mit barn er, det kan du ikke læse dig til, men det kan jeg fortælle dig.

Jeg stejler så også når jeg hører den der med at man skal være faglig.
    Men vi lægger måske ikke det samme i dette ords betydning.

De pædagoger jeg har haft med at gøre, som var "faglige, det er de pædagoger jeg ikke har været tilfreds med.
    de pædagoger, der derimod har været gode, har været dem der ikke gik så højkt op i det der står i bøgerne (og det er det jeg mener er fagligt), men mere har været følelsesmæssigt interesserede i at mine børn skulle passes på bedst mulig måde under hensyn tagen til lige netop deres personlighed.

Nu kender jeg jo alligevel lidt til dig, gennem skriverier her og på et andet forum, og jeg tror da du er yderst kompetent, men jeg tror også du skal passe på ikke at falde i den fælde med at en uddannelse, kan lære dig noget om hvordn børn er.

Du siger jo selv du har arbejdet med dem i 8 år, det har vel gået godt indtil nu?

Derfor må du jo også selv kune se at fagligheden er altså ikke det vigtigste, det kan og må det aldrig være, når man arbejder med mennesker.

Men det er jo bare min mening.

Hilsen Dorte, der ender med skrivekrampe af den her debat, som forøvrigt er både god og vigtig.

• #8   9. jun 2008 hehe dorte tro du har ret i vi er enige hehe for sider bare og nikker genkende til det du siger hehe sorry du har fået skrivekrampe hehe

du må ikke misforstå mig og tror mig jeg er sådan en der kun gør hva der står i bøgerne hehe for det er jeg bestemt ikke for jeg har givet flere pædagoger grå hår i hovdet fordi jeg tænker anderledes hehe, mener at børnene skal være i de hele osv!
    for man skal jo kunne handle uden at holde sig til bøgerne hvis du forstår hva jeg mener!
    tror netop som du siger jeg misforstår dig! det er faren ved skrivende debater!

men ja vi enige i det er en god og vigtig debat :O)

men hov synes ikek min uddannelse lære MIG hvordan børn er men den lære mig at børn er individuelle og har forskellige behov osv :O)
    men ja nogle pædagoger ryger i den fælde at de forholder sig kun til bøgerne!!!

når pas nu på dine hænder hehe

knsu jannie

ps tak for de søde ord

• #10   9. jun 2008 Felis, der var det.

Det jeg blandt andet forsøgte at få frem i mine kilometer lange skriblerier, det sagde du i 2 enkelte sætninger.

Tak for det.

Hilsen Dorte der kunne have undgået skrivekrampe, hvis hun havde kaldt på Felis.

• #11   9. jun 2008 okay så mine 8 1o+ år i praksis har jeg ikke lært noget af!

i må ikke misforstå mig for jeg har arbjedet sammen med pisse dygtige pædagoger men lige så mindst dygetige pædagogmedhjælpere, så ens dygtighed eller hva man skal sige kommer jofra hjerte og det er rigtig som du siger hvis man ikke har empatien jamen så kan du kun teoretisk arb med børn! og så holder det ikke!

og jeg vil stadige påstå du kan være lige så dygtig som en mor og forstå de samme ting selvom du ikke er mor

• #12   9. jun 2008 Jannie,.

De ting der er med at være mor, dem kan du ikke forstå når du ikke er mor.

Det er altså noget alle unge kvinder påstår inden de selv får børn, men når de får dem må de så bøje sig.

Sådan var det også for mig.

Det ligger jo i selve ordet moderfølelse.

Det ville svare til at jeg påstod at jeg vidste hvordan det føltes at brække et ben.

Det ved jeg ikke, for jeg har aldrig prøvet det. Jeg kan forestille mig hvordan jeg tror det føles, men vide det, det kan jeg ikke.

Det ville jo svare til at du påstod du vidste hvordan det føltes at få et los i løgposen.

Det ved du ikke, for du har ikke prøvet det.

Og i modsætning til det med at være mor, så er der heller ikke en jordisk chance for at du kommer til at prøver det.

Og lige til sidst, dine 8-10 års erfaring med børn, giver dig jo en viden om børn, som du ikke kan få på dit studie, så jeg ville foretrække dig fremfor en nyuddannet pædagog, der kom ælige frisk fra gymnasiet, og så ind på uddannelsen.

Hilsen Dorte, der ved hvordan det føles at være mor, men som aldrig kommer til at opleve faderfølelsen, og derfor godt ved at jeg ikke aner en skid om at være far.

• #13   9. jun 2008 vi er enige i jeg ved ikke hvordan det er at være mor!

men når jeg skal være på arb skal jeg ikke være mor og jeg sgu lige så dygtig som en mor som er pædagog for på arbejde handler det ikke om at være mor eller ikke, sorry men vi bliver ikke enige på dette penukt hehe :O)

den sætning forståt jeg ikkke dorte uden h hehe
    Og i modsætning til det med at være mor, så er der heller ikke en jordisk chance for at du kommer til at prøver det

netop pga min viden valgte jeg bevist at læse merrir!! fordi jeg ike orkede at side med en flok meget unge mennesker der ikke havde været ude og arb i !"marken"

men dorte jeg siger jo ikke at jeg godt ved hvordan det er at være mor, men at jeg satdige er lige så dygtig som en morpædagog!!!

• #14   9. jun 2008 forresten pas nu på dine krapmer hehe

synes også mine fingre snurre efterhånden hehe

• #15   9. jun 2008 nårh søde katteelskere nu vil jeg hoppe i seng og putte med min dejlige simba

tak for en god og sober debat

sov godt

knus

• #16   10. jun 2008 Jannie R: det kunne være interessant at vide hvad Jeres diskussion handlede om og hvorfor hun dermed mente at du ikke kunne forstå det på grund af at du ikke var Mor.

kan du ikke lige prøve at forklare hvad der skete, så kommenterer jeg det bagefter

KH

Heidi, mor til 3

• #17   10. jun 2008 Kommer til at tænke på hende der Victoria fra "mig eller hunden"...hun har aldrig haft hund!!!!
    Men hun er da rimelig dygtig til sit arbejde alligevel, må man sige. Ihvertfald den del man ser i TV smiley

Det er vel lidt det samme ;-/

• #18   10. jun 2008 Anette & Brian L: *Kommer til at tænke på hende der Victoria fra "mig eller hunden"...hun har aldrig haft hund!!!!
    Men hun er da rimelig dygtig til sit arbejde alligevel, må man sige.*

Hvor i alverden har du dog den idé fra?

Så sent som i år, har hun fået en ny hund. En brun labrador.

Jer er nu heller ikke altid er enig med Victoria, men jeganerkender hende som dygtig.

Og så synes jeg altså der er stor forskel på de føleleser man har for et dyr, kontra et barn.

Hilsen Dorte der har 5 børn og 19 katte

• #19   10. jun 2008 Dorte uden H>> Nej, ikke en NY hund...hendes FØRSTE hun. Ihvertfald ifølge hende selv i et interview..og hun må vel nok vide om hun har haft hun eller ej smiley

• #20   10. jun 2008 Anette og Brian: Victoria er opvokset med hunde......

• #21   10. jun 2008 Hm, så har hun åbenbart givet 2 forskellige interviews...ét hvor hun aldrig har haft hund og ét hvor hun har.
    Det kan jo smutte, det der med hukommelsen smiley

• #22   10. jun 2008 Næ, for det er hendes første "egen" hund, men hun er opvokset med hunde. Men så er det jo ikke hendes egne, men hendes forældres hunde.

• #23   10. jun 2008 Nåh, på den måde. Som jeg har læst det i hendes interview, var den eneste kontakt hun havde med hunde i barndommen, når hun tjente penge på at gå tur med dem og ikke en hund i hjemmet.

Egentlig også fuldstændig ligegyldigt..det var bare en sidebemærkning i tråden omkring Victoria.

• #24   10. jun 2008 vores disukusion går på

at jeg synes det er fiksering når man sætter barnets hagesmæk op på bordet og så klaskker tallkernen ovenpå hagesmækken og evt glas også, jeg synes barnet er fikseret når det sider fast på denne måde, og oveni købet så får mange børn og skæld ud for når de drejer sig så kan tallkeren osv flade på gulvet osv osv. hvor min studiekammeart der HJEMMME gør det fordi så er hun fri for at skifte tøj for det kan jo blive beskidt når hagesmækken hænger ned langs med barnet! men det tager dælme ikke 5 min at skifte tøj og når man alligevel skifter dem efter maden ja undskyld mig så kan jeg ikke se problemeret

men kort sagt så er det fiksering for mig at sætte hagesmækken på bordet og talleken eller andet ovenpå!

sidebemærkninger er velkomme hehe :O) det er altid sjovt at se hvordan en debat hurtig ændre spor hehe

• #25   10. jun 2008 Ked af det Jannie, men jeg holder med din medstuderende.

For det første så kan jeg ikke se fikseringen, da barnet sagtens kan komme fri.
    " bare at lige at skifte tøjet"..

Se, det er så der hvor du som ikke mor, ikke aner hvor meget man i forvejen vasker tøj med et lille barn.

Både for miljøet skyld, men så sandelig også for ikke at få mere arbejde, så vil gør man altså hvad man kan for ikke at ungerne behøver at blive mere beskidte end højst nødvendige.

Hilsen Dorte, der godt nok nogle gange har holdt børnenes hænder væk fra maden, ved fiksering, for at undgå svinereri.

• #26   10. jun 2008 kan forstå din holdning som meeen jeg er ikke mor i en dag inst og en del af fx vores læreplan er selvhjulpendenhed og selvstædighed og selvhjulpenhed indebære bla børnene selv smøre mad at de selv øser sovs/mælk kartofler op osv og der blive de sørme også beskidtet med eller uden hagesmæk på bodet.

og undskyldningen med de bliver mere beskidtet når hagesmækken hænger frit passer simpelhend ikke, vi har jo dejlige lange hagesmækker i inst,

ja de kan komme fri men det er fastholdt i en situation som gør at man skal side stille, ville du selv spise på den måde???? ja jeg ville dælme ikke!!!

og igen dorte hva du gør der er hjemme der handler du som du gør fordi du er mor derhjemme, men sorry mit job er ikke at gå op i at børnene ikke bliver for beskidte men at være med til at give dem muligheder give dem en god dag udvide deres hverdag eller hva man skal sige, men undskyld du får mig ikke til som pædagogisk personale til at fastholde børn i en situation hvor de ikke kan bevæge sig for at at de evt ikek bliver beskidte, !!!

men det er en diskusion der er i mange vuggestuer og folk bliver aldrig enige og det er okay!

men i en faglig diskusion kan jeg ikke bruge bemærkning til noget vent til du selv bliver mor, for det er ikke det handler om i en inst men pædagogisk personlae som kan være mødre eller uden børn.

men jeg bliver hverken en bedre eller dårlig pædagog af at blive mor, men det handler dælme om empati, mennesksyn, etik for at kunne begå sig i en inst og fx kender flere mødre der desværre ikke ejer empati og der vil jeg ikke mene de er bedre pædagoger ind mig sorry!

men jeg køber den ikke at man bliver en bedre pædagog af at være mor, for hva dælen skulle vi så med uddannelsen?????

og det er ikke kunne i denne disusion jeg har fået denne bemærkning, men det er mødres typiske trumfkort når de ikke kan argumentere sig fagligt mere så kommer den : bare vent til du selv får børn, NIKS jeg køber den ikke og ser det som en fallit erklæring at pædagogisk personale kan komme med den bemærkning!!!!!

hvis jeg sider og diskutere i min fritid med en som er mor der siger til mig vent til du selv bliver mor fair nok, for det er ikke i faglig diskusion, og nej jeg holder mig bestemt ikke til bøgerne som nævnt tidliger, jeg er ikke en nikke dukke der tror det kun er rigtigt det der står i mine teoribøger for en ting er teori og en anden praksis det er vigtig man husker dette!!!

knus jannie

• #27   10. jun 2008 *LOOOOOOOOOOOOOOOL*

Pædagogerne i min søns børnehave gør det også, altså det med hagesmækken under tallerknen. Til STOR irritation for mig herhjemme, da min søn så vil have det på samme måde herhjemme og hvad sker der så ???? han skal lige se noget bagved og så ryger det hele på gulvet *GGGGG*

Så du kan roligt sige til din studiekammerat at ikke alle mødre gør det *GGGG*

Knus

Heidi, Mor til 3 drenge på 6år, 2år og 9 måneder :-))))

• #28   10. jun 2008 P.S. er iøvrigt enig i, at det er en slags fiksering, da barnet netop sættes i en situation at han eller hun, ikke skal bevæge sig for meget, for ellers går det jo galt. Jeg har personligt haft mere vasketøj eller gulvvask af den metode, da min søn simpelthen glemmer at han ikke må røre sig. Derfor benytter jeg den ikke herhjemme, selvom min søn sætter hagesmækken op på bordet for at vise at tallerknen skal stå på den, ligesom han har lært i børnehaven smiley

Men det er selvfølgelig ikke det samme som at spænde barnet fast, men er enig i at jeg heller ikke selv ønsker at spise på den måde.

• #29   10. jun 2008 Okay, jeg tager den lige punkt for punkt her.

1. jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for at jeg mener du er en bedre pædqagog, hvis du er mor. Det slår vi lige fast.
    Men uanset hvor meget du ikke vil være med til det, er der ting med børn, som en mor bare ved mere om/er bedre til. (jeg ved der er undtagleser, men dem regner vi ikke med her, for det er altså et mindretal).

2. Det du nævner jeres diskussion gik ud på, er på ingen mulig måde en faglig diskussion.
    Den er en diskussion om holdninger.

3. Det er på ingen mulig måde en fiksering, for ordets betydning er altså at fastholde mod ens vilje, og uden mulighed for at kommer fri.

Og så lige en anden ting. Jeg har heller aldrig brugt den metode, for jeg synes netop som Heidi skriver, at den sviner mere.
    Som udgangspunkt har mine unger bare kunnet svine sig til, for de har fået lov til at forsøge at spise selv, fra de kunne sidde i højstol.

Men der har altså også været gange hvor vi IKKE lige har kunnet skifte tøj efter måltidet, og så har jeg sørme fikseret mine ungers arme, for ikke at få svinet dem mere end højst nødvendigt til.

Og den med at spørge om man selv ville spise sådan, den er da for dum.
    der er da ved gud mange af de ting man byder sine børn, som jeg aldeles ikke ville finde mig.

Men jeg har altså også nogen færdigheder som de ikke har.

Ingen af jer vil spise sådan, men helt ærligt, så har i da forhåbentlig også en bedre motorik en børn i hagesmæk-alderen.

Hilsen Dorte der stadig ikke synes det var en okay sætning hun sagde, men hvorfor skal alle mødre så skæres over én kam.

• #30   11. jun 2008 Nu har jeg ikke læst alle indlæg igennem...
    hpber at i kan leve med mine stavefejl..

jeg er selv mor, jeg har 2 drenge, den ene helt nrmal den anden hadigappet..

Jeg er uddannnet voksen pædagog og teraput..

igennem mine møde med div pædagoger og mehjælper har jeg mødt mange forskellige slags, nogen som var uddannet, som ikke burde arbejde med mennesker og nogen som ikke var, og som virkelig kunne det der med børn...

Et par år på skolebænken, gør ikke at man kan alt ang børn, ligeså kan man ikke alt, bare fordi man har børn..

Jeg er af den mening at man kan ikke læse sig til empati, og det skal man have for at tage sig af andre mennesker..
    Empati er en vigitg fator, i det at arbejde med levene indavider

Den lille bemærkning har jeg også brugt og det er mange gange.. dog ikke i den forbindelse..

Jeg har selv brugt den med hagesmækken, dog ikke lige med en hagesmæk, men men et sort viskestykke.. så min søn kunne udemærket flytte sig..

alt i alt kommer det jo an på i hvlken forbindelse, man taler om, da noget skal læres igennem livet og ikke kan læses til..

en lille historie ang det med at være uddannet eller ej

min søn som gik i en speiel børnehave, ville udskifte en medhjælper, som havde arbejdet der i mangeår med en uddannet, vi forældre blev taget med på råd, men tja, vi ville ikke af med hende der var der i forvejen, da hun jo kendte vores børn og til de problamatikker der var hos disse børn...

alt i alt, ser jeg ikke på et stykke parpir, men på personens og dens egenskaber...

ja, jeg har selv papir på det jeg kan.. og siger slet ikke at pædagoger ikke kan deres arbejde, det er bare ikke alle pædagoger og andre uddannet som arbejder med mennesker, der kan det der..

• #31   11. jun 2008 dorte uden h så er jeg frygtelig tilbage hehe

jeg kan godt se hvad du siger og vi er enige et langt stykke :O) og jeg beklager hvis jeg har skåret alle mødre over en kam i kampens hede, for mødre er lige så forskellige som alle andre :O)

men dorte der er ingen regler uden undtagelser, selvfølgelig hvis i har skulle noget hvor i i ikke kunne skifte tøj ja så kan jeg da dælme godt forstå dig at du har madet eller andet!

hanne vi er helt enige i at empati ikke kan tillæres, og at uudannet personale kan være meget mere dygtige ind udannet personale vi er helt enige!

jeg synes det har været n fed diskusion vi har haft herinde, det er dejligt og lærrigt :O)

hvor jeg dog nyder at være på KG

hehe jeg kan dog også mærke jeg er faldet helt ned nu dorte uden h kan du også mærke jeg er det hehe!

nårh jeg må hellere hoppe tilbage til bøgerne, selvom det er sjovere at side her hehe, hmmmm og det er jo på sin hvis fagligt jeg sider her i denne diskusion, mon jeg kan sige det til vejleder, jeg har diskuteret faglighed på KG hehe hehe så jeg har ikke fået skrevet noget hihi

knus

• #32   11. jun 2008 Hej Jannie.

Jeg tror faktisk vi er meget mere enige end bare som så.

Jeg tror bare vi begge 2 ikke nøjedes med at diskutere med hinanden, vi tog alle de der "idioter" vi tidligere har diskuteret med.

Du troede at jeg mente at fordi jeg er mor, så ved jeg i hvert fald alt, og meget mere end dig.

Og jeg troede at du var en af dem der, som mente at fordi du engang har snakket med et barn, så kender du alt til moderfølelse.

jaja, lidt overdrevet, men du forstår forhåbentlig hvad jeg mener.

Jeg synes vi havde en god debat, og rent faktisk tror jeg at i og med at vi alligevel formåede at holde den på et sobert plan, så lærte vi begge lidt.

Måske var der ingen af os der ændrede mening, men vi lyttede jo alligevel til hvad den anden sagde, og derfor er det jo en god debat.

Hilsen Dorte, der synes det var rart med en så sober debat, om et enme der ellers nok kan blive grimt tit.

Knus tilbage

• #33   11. jun 2008 HELT ENIG :O) dorte uden h. i hele dit sidste indlæg, måske vi skule lære andre debatøre hvordan man holder en sober debat hihi hihihi fordi vi er bedre fordi du er mor og jeg er næsten pædagog haha haha hahaha :O)

tak for en hyggelig debat til alle :O)

knus fra jannie og en simba ,der ligger meget dumt så jeg sider og skriver med en hånd, da jeg jo ikke vil forstyrre ham i hans søvn på mig hehe!!!

,

Kommentér på:
faglighed eller mangel på samme

Annonce