7.471 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

gode steder at have tattoo? gode steder at have tattoo?

Hej alle sammen (;

Jeg har i lang tid godt kunne tænke mig at få en tatto, tiltrods for der går laang tid før jeg kan få den..
her forleden fik min veninde så en tattoo. en kæmpestor en på lænden og pigebarnet er kun15 år, men forældrene syntes hun var ansvalig nok. ufatteligt dumt.

men det har gjort jeg er begyndt meeget at overveje hvor jeg kunne tænke mig en tattoo. jeg har flere krav :
den skal kunne skjules, men skal kunne ses alligevel (stranden, sommertøj evt)
den skal være forholdivs lille
af betydning

så mit spørgsmål er til jer : hvor henne på kroppen kunne det være den skulle sidde, og nogle forslag til hvad det kunne være?
også vil jeg gerne høres jeres erfaring med jers tattoos smiley

knus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gode steder at have tattoo?
  • #1   13. jun 2008 Jeg kan se at du har styr på det vigtigste og det er at man tænker sig om allerførst! Og det er du jo allerede igang med.. Jeg vil anbefale dig at vente lige så længe du "kan", for HUSK en tatovering VIL blive grim på et tidspunkt.. Og jo længere du venter, jo længere tid går der self inden den blir det! smiley

Jeg har en del tatoveringer efterhånden.. Små og store men jeg kan, som du skriver, selv bestemme om du skal vises eller ej..
    Når det nu er første gang, så syns jeg du skal starte med en lille en på anklen.. Det gjorde jeg. For det første finder du ud af om du overhovedet kan holde smerten ud.. Det er der mange der ikke kan, så derfor ville det være dumt at kaste sig ud en i stor først.
    For det andet så kan den dækkes med en strømpe eller bukser osv. Men stadig ses i kjole og bikini osv.
    Når du så har fået den lavet, så vent et par år med at få lavet en mere.. Til den tid ved du om du har fortrudt den første!

• #3   13. jun 2008 Lea s:

jeg har også tænkt mig at vente så længe jeg kan - så kan jeg overveje ekstra godt hvad jeg vil have. jeg venter ihvertfald til jeg er ovre 18, sjovt nok smiley haha.

hvorhenne har du dem?
    jeg kunne godt tænke mig et lidt utradionelt sted, måske på toppen af ryggen , lige under nakkens start. den kan skjules af trøjer og mit lange år og stadig ses smiley
    har forresten en forholdsvis høj smertetræksel.:P

• #4   13. jun 2008 tjoh, det har jeg ikke helt styr på det med lovgivningen osv, men min veninde var derinde med sin far og få den lavet. og jeg kender flere der har tattos under 18, hvor forældrene har været med. og det er steder som har godt ry smiley

• #5   13. jun 2008 Jannie>> Man kunne jo også have fået den lavet i udlandet...

Katie: Anette har en Drage øverst på overarmen og en sommerfugl på anklen (gør hammer ondt!!!) og Brian har en skorpion på overarmen.

Dragen og skorpionen kan skjules af en t-shirt og sommerfuglen, selvom den er ca. 5x5cm, er ret diskret fordi den sidder helt dernede.
    Bare et par forslag smiley

• #6   13. jun 2008 Jeg har en lille en på håndledet ... Som kan dækkes af ur eller armbånd ... Eller langærmet trøje, hvis man ønsker det ... Så har jeg også på lænden ... Den er jo også skjult ....

• #7   13. jun 2008 Det er ikke pigebarnet der er uansvarligt, det er tatovøren, der er nemlig ulovligt for ham at tatovere på nogle under 18, det er ikke ulovligt at få en tatovering før man er 18..

Men hvis den skal sjules selv når du er på stranden, er der jo kun de steder hvor bikinien dækker tilbage,, og under foden

Personligt kan jeg ikke se hvorfor man vil have en tatovering og så skjule den, da det jo er en form for kropsudsmykning..

• #8   13. jun 2008 Katie:

Det kan godt være du har en høj smerte tærskle meeen prøv nu lige en lille først..
    Ja nakken var også en idé..
    Mine.. Åhh jamen jeg har en medium str. foran på maven. En på anklen og en fra låret og op i nakken... Lidt svært at forklare.. Men det er overhovedet ikke færdig endnu..
    Hvad vil du ha lavet egentlig?

• #9   13. jun 2008 Jeg blev 41 før jeg fik min første.. og har ikke fortrudt, og nej den smerte var da til, at klare.Jeg har forglemmigej blomster henover lænden og en blomst på anklen. Jeg har ikke planer om flere, og de betyder noget specielt for mig, da det er min datter der har tegnet dem:)

• #10   13. jun 2008 Jeg har en lille på skulderbladet - det gjorde ikke så ondt, og er glad for den, netop fordi den betyder noget smiley

• #11   13. jun 2008 T.J:

ja, selvf. er det tatovøren det er galt men helt ærligt - er det ikke også galt at forældre giver der 15 årig datter lov til at tattoo?

tror du har læst min tekst for hurtigt (; den skal kunne skjules når der er behov for det, feks til arbejdet, men SKAL kunne ses når man er på stranden, også gerne når man har sommertøj på smiley

Lea s:

ja selvfølgelig (; vil jo også kun have en lille én.
    er faktisk blevet ret vild med ideen om en i nakken (;
    lyder fedt smiley overvejer også en på hoftebenet foran, men har navle piercing så synes næsten det ville blive for meget med begge dele, og ville være ked af det blev 'strukket' når jeg engang bliver gravid.

jamen overvejer mit efternavn, da det er ret specielt. der kun 25 i dk der hedder det (: skrevet på en eller anden fed måde, muligvis med et lille mønster omkring.

• #12   13. jun 2008 Katie' - tja så er der jo alle steder undtagen hænder hals og hoved hvor det er ulovligt smiley

Jeg har en på lændne, en på skulderen og en på underarmen, og i dag kan man ikke se nogle af dem da jeg har en tynd langærmet blue på smiley

• #13   13. jun 2008 Jeg har ikke selv en tattoo, men jeg vil også mene at du ikke bliver helt væk i byen, hvis du vælger en på anklen. Jeg ville også gerne selv have en, men min smertetærskel er ikke særlig god, så jeg nøjes med at kigge på andres. smiley

• #14   13. jun 2008 jeg har der fra på siden af hånledet og op, den er lavet så den kan skjules af en lang ærmet trøje.

jeg vil personligt ikke have på mave og lænd osv for når man bliver gravid er det ik altid det ser så fedt ud hehe.

på anklen skal jeg have en og måske også i nakken

• #15   13. jun 2008 Jeg vil helst ikke have en på anklen, synes det er for orginalt. det er ikke lige mig (;
    også vil jeg heller ikke have en på over/underarm, da jeg ville være træt af langærmet trøjere om sommer når jeg skal på arbejde (hvis man er så uheldig at så et arbejde hvor de ikke må ses tydligt)

de steder der tiltrækker mig mest, er nakken, håndledet, så et kan skjules af ur eller armbånd, eller på balden (;

• #16   13. jun 2008 jeg fik min første lavet for næsten 10 år siden på lænden :O) som alle andre piger/kvinder hehe, men for 10 år siden var det ikek så populært som i dag hehe

jeg skal ind i morgen og havde min anden tato på min fod, glæder mig helt vildt :O) men frygter også smerten på foden hihi, mon man kan komme trylle cream på heheh

er virkelig o chock over at forældre giver deres børn lov til at blive tatoveret når de er under 18, for med fare at lyde frygtelig gammel så laver man mange tinge som man fortryder som teenager fx tato, kender mange der blev tatoveret som 15 16 årrige (uden tilladelse fra forældrene) og de fortryder alle sammen, fordi valgte nogle ting som de bestemte ikke synes er fede/fine/pæne osv i dag.

men overvej det nøje og tænk på du også skal gide se på det når du er 50 år

mvh jannie som frygter i morgen lidt

• #17   13. jun 2008 Jeg synes bestemt ikke du lyder gammel - for jeg har det på præcis samme måde. det langt ude /:

det er også en af grundene til jeg allerede nu overvejer hvad jeg kunne tænke mig, der går ihvetfald 1½ år før jeg tidligst kan få den xD .. og jeg vil ikke gøre noget forhastet. det er også derfor jeg har så mange krav til min tattoo, fordi jeg ikke vil fortryde den når jeg bliver gammel osv.

• #18   13. jun 2008 forresten - held og lykke imorgen jannie! smiley

• #19   13. jun 2008 taaaak :O)

men puhaaaa føler mig nogen gange gammel hehe!

og har en veninde der er ved at få fjernet nogle af sine hun siger det gør svine ondt, hun siger det gør 10 gange så ondt som at få dem lavet *avs* siger jeg bare

jeg kan huske da jeg fik min den første, havde jeg overvejet en sol på skulderen, tatovøren tegnde så solen på mig og så kunne jeg gå med den et par dage og se om det var det jeg ville, og heldigvis var det ikke det, er så glad for han gjorde det så jeg kunne se det.!

så evt når du har fået den lavet så hør om han/hun kan tegne den på så du kan gå med den et par dage så du kan se om det er der du vil have den!

og ellers held og lykke når du bliver 18, hvis du stadig vil have en :O)

katie mange tak :O)
    er dælme spændt

• #20   13. jun 2008 Jeg har fået min på lænden i højre side. Den er ikke videre stor - nok kun 4-5 cm i højden og 3-4 i bredden. Det er mit monogram med en kongekrone over.. Den kan skjules til hverdag, men den kan ses på stranden, når jeg har bikini på smiley

• #21   13. jun 2008 Dejligt at se at du er fornuftig nok til at vente. Der er desværre mange unge, som bare vil have en tatovering, af den årsag at så har man noget at prale af overfor vennerne og så er man "sej". Det er bare ikke sejt om 5 år, når man går rundt med en grim tatovering man har fortrudt. Det er ofte uprofessionelle der laver de ulovlige tatoveringer og derfor er resultatet derefter.

Jeg kan kun råde folk til at vente og tænke sig rigtig godt om. Når de er sikre i deres sag, skal de gå til en prof og få det lavet. Det koster måske mere, men det er det værd, for noget du skal have på din krop resten af livet.

Held og lykke.

• #22   14. jun 2008 hej Katie
    Altså jeg har ikke nogle tatovering men et godt råd er jo selvfølgelig at tænke over det (hvad du jo gør) Men en anden ting er om man fortryder bagefter når man har fået lavet den. Det kan være meget godt at "starte" med en henna tatovering. Henna kommer fra en plante og slides af efter ca 10-15 dage. Så kan man jo måske se om det nu også er det man vil have smiley

• #23   14. jun 2008 hvad med en på læggen?

det ikke alt for klassisk (efter min mening) og kan skjules med f.eks en støvle med højt skaft

• #24   14. jun 2008 Hvis du skal have på lænden vil jeg klart anbefalde du får en anden end en tribal i midten, det er der SÅ mange der har *g*

• #25   14. jun 2008 Jill:

Tak for rådet (; det lyder som en god ide, istedet for bare at kaste sig hovedekulds ud i det smiley

Helene K:

det var faktisk også en god ide nu du siger det smiley man ser oftest drenge have en tattoo på læggen, kan ikke lige mindes jeg har set nogle tøser med det? (:

T.J :
    haha, ja smiley hvis jeg skulle have en på lænden , skulle det bare være en forholdvis lille en, synes når de bliver for store kan man ikke se 'andet' en tattooen. altså, at den bliver for dominerende.

• #26   14. jun 2008 Katie':

Nej den eneste jeg kender/har set med det er sådan set den jeg selv er ved at få tegnet op smiley

• #27   14. jun 2008 Helene K:

lækkert nok. hvad skal du have lavet ? (:

• #28   14. jun 2008 jeg skal have lavet en kat, set bagfra der sidder og kigger sig over skulderen.. lidt svært at forklare men regner med at lægge et album ind med den når den er lavet smiley

• #29   14. jun 2008 lyder fed :b
    du må lige sige til når den er færdig:D

Kommentér på:
gode steder at have tattoo?

Annonce