474 visninger
|
Oprettet:
21. dec 2006 Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
uforstående ang salgaf kat {{forumTopicSubject}}
Jeg er noget uforstående over en som har en kat til salg, da hun ihar fået allergi.. hmm det er okay.. men, men hvad de andre katte, hmm er hun mon ikke alergisk over for dem.. fatter ikke en brik
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 105 Svar: 309
Jeg har allergi for mange mange mange ting..
ex. Jeg kan ikke tåle katte.. har 3 killinger og 1 mormis..
ex jeg kan ikke tåle græs.. Jeg bor ved en kæmpe græsplæne, går i græs, sidder i græs..
ex. jeg kan ikke tåle støv.. der er da støv i min lejlighed..
osv... kunne blive ved..
Ved godt mange ikke deler min mening.. men synes det er noget pjat at sælge pga allergi.. man kan få piller mod det.. og en sprøjte som holder længere.. der er mange muligheder.. (næsespray - øjendråber)
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Og så lige et ups, de andre er også sat til salg....
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Han - om nogen - fortjener nu et godt og BLIVENDE hjem.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
maj 2007
maj 2007
Hun fik en MEGET flot kat ud af ham.
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
Da jeg i sin tid oprettede annoncen på kattene, skrev jeg samtidig dette indlæg, hvori jeg forklarede hvorfor jeg skilte mig af med kattene:
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=40748
Jeg fik nogle henvendelser på Elliot, som ikke var interessante, da dem der rettede henvendelse ikke kendte til hans situation.
Derfor valgte jeg at oprette en separat annonce på ham, hvor jeg kunne uddybe hans situation.
Had mig bare, men jeg har også 2 børn, som jeg gerne vil give et liv med en mor uden astma mv.
Det her er i øvrigt hverken let for mig eller mine børn...
MEGA:
Tak :o) Og tak for den kæmpe hjælp du har givet mig mens jeg har været Elliots madmor.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 105 Svar: 309
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
maj 2007
<b>Allergi hos menneske, som følge af kontakt med kat.</b>
*PetalCleanse* er en opløsning, som fjerner de stoffer fra pelsen hos katte, hunde, mindre dyr og fugle, som forårsager allergiske reaktioner hos mennesker.
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=440/sprog=1/item=yes/
Og et indlæg, hvoraf noget måske kan bruges
:
"Nu har jeg en søn med astma og svær eksem.....Da han fik sit første astma anfald, hvor han lå i ilt, tænkte vi på kattene og spurgte Palle Pagh (en førende astma-læge på Gentofte), om: hvad med kattene?
Jaaa sagde han, godt at I har valgt katte og ikke hund, for når han er født med kat, danner han antistoffer mod kat, så derfor var han helt sikker på, at det ikke var kattenes skyld.
Min søn får medicin hver dag men har ´kun slem anfald ved forkølelse, hvor han ryger ind med ilt...hans eksem er ikke kattene, da katte giver løbe øjne/næse og vejrtrækningsproblemmer. Det er, hvad vi har fået at vide...
Hmm tænkte jeg da jeg fik det her at vide men ved side af os var der en anden mor som fortalte at hun selv havde allergi overfor katte, men da hun elsker de dyr og vil have en selv, fik hun sprøjter med katte i, så nu kunne hun tåle katte :-))))))))
Palle sagde jeps...Faktisk er der en stor procent som kan tåle kat efter sådanne en behandling, og børn som er født med kat, danner de samme antistoffer:-)))
Så suma suma ..jaaa vi skulle ikke af med vores katte og en af vores katte ligger i arm med ham hver nat..uden at han får anfald eller noget...."
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 178
Hvis i undrer jer over en enkelt annonce, så kontakt sælger privat og spørg i stedet for at lave et offentligt forumindlæg.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 212
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
Det er i så fald ikke helt almindeligt, bl.a. fordi allergi og astma ikke er indbyrdes afhængige - du kan sagtens have allergi hele dit liv *uden* at have astma. Indsprøjtningerne er som at blive vaccineret mod sygdommen katteallergi og firmaet har rigtig mange års god erfaring med det. De virker dog ikke 100%, hvis man f.eks. er allergisk over for flere ting, da indsprøjtningerne er allergen-specifikke.
uforstående ang salgaf kat