{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra sverige til danmark
  • #1   29. jul 2008 okay tak

  • #2   29. jul 2008 Sverige er fri for rabies, så det skal man ik ha vaccineret mod. Men chip, pas, vacc, og transfer hvis det er en kat med tavle

  • #3   29. jul 2008 Man kan godt få den ind i danmark uden rabies, hvis den er under 3 mdr. det vil sige hvis du henter den når den er 12 uger, men så skal man søge om tilladelse gennem fødevarestyrelsen..Og det er som regel ingen problem smiley

  • #4   29. jul 2008 Ja det gør det, jeg har selv været det igennem, da jeg hentede min bengal sidste år smiley

  • #5   29. jul 2008 pia m hvad måtte du give for den?

  • #6   30. jul 2008 Nåååå, nu er det også før EU jeg fik katte fra Sverige og England, og der skulle man ikke ha rabies. Har ik hørt om det "nye" tiltag.



  • #7   30. jul 2008 Jeg har ik haft brug for at vide det de sidste 5 år *S*

    Læser om det nu.....


  • #8   30. jul 2008 jeg fandt det her på Fødevarestyelsens hjemmeside. som er de regler men skl overholde for at få den til danmark

    •Dyret har en letlæselig tatovering eller er chipmærket (ISO standard).

    •Dyret er vaccineret mod rabies mindst 21 dage før afrejsen.

    •Hvis dyret stammer fra et tredjeland, som ikke er opført i bilag 2 til kæledyrsforordningen, skal der mindst 30 dage efter vaccination udtages en blodprøve til måling af rabiesantistoffer. Ved et resultat på mindst 0,5 IE/ml og først 3 måneder efter blodprøven er udtaget, kan dyret lovligt indføres til Danmark.

    •Dyret er undersøgt af en dyrlæge højst 24 timer før afrejse og undersøgelsen viste at det er rask og kan tåle transporten til bestemmelsesstedet.

    •Dyr fra 3. lande (dog undtaget dyr fra Andorra, Island, Liechtenstein, Monaco, Norge, San Marino, Schweiz og Vatikanstaten) skal indføres via et godkendt grænsekontrolsted. Ankomsten til grænsekontrolstedet skal forhåndsanmeldes mindst 24 timer før ankomsten



    Pia M: hvor har du købt din bengal henne? og hvad gav du for de??
    det er nemlig en bengal jeg skal over og se





Kommentér på:
fra sverige til danmark

Annonce