800 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 67 Svar

Hvor er det dog en skam - tavlesnak! Hvor er det dog en skam - tavlesnak!

Ja nu får i lige et surt opstød fra mig !

Hvor er det dog en skam at så mange både herinde og andre steder har så travlt med hvad andre gør ..
"Hvis ikke der er tavle skal den neutraliseres" - hvad er det for noget ¤/&#( !
Jeg er udemærket godt klar over fordelene ved at have en stamtavle, og er udemærket klar over at det meste handler om seriøs avl og genetik ..
MEN lad nu være med at lege dommere over for alle andre som ikke synes stamtavlen er interesant !
Hvis de lever fint med deres katte, som ikke har stamtavle,hvad er så problemet ?
Vælger de at få et kuld killinger på deres tavleløse kat, så er #)/(# løs herinde !
Lad nu være med at blande jer, og lad folk klare den selv, de er nok godt klar over fordele og ulember ved at avle med og uden tavle..

Og det der med at man ikke kan vide hvad der er i katten uden stamtavle - (race)
Det kan man faktisk godt i nogle tilfælde.. ;o)
Det handler om at gå bagud i linierne og se hvad der ligger - hvis nogle har haft stamtavle, men killingerne ikke havde, så vil jeg da stadig vove og påstå at de er ægte ;o)

Synes folk herinde skal slappe lidt af - denne side er vel ikke til for at man skal hakke på andre og fortælle dem hvad der er rigtigt og forkert - i har ikke ret til at gøre det !

Beklager min sure svada, men synes virkelig ikke det kan være rigtigt..
det er en hygge side - ikke "bliv svinet til hvis du avler uden talve" side...

////..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor er det dog en skam - tavlesnak!
  • #1   14. aug 2008 På et debatforum må man leve med at folk har forskellige meninger.

Du giver der udtryk for din, men der sidder en hel del der har hel andre meninger om tingene, og deres meninger er vel lige så rigtige som din?

• #2   14. aug 2008 Helle -ja da, alle har ret til at sige deres mening, lige som jeg har :o)
    Men derfor synes jeg stadig det er noget fis..

NOGLE ting behøver man ikke kommentere ..
    Slet ikke når man siger det samme til utallige mennesker - så har folk nok efterhånden forstået hvad den person mener og synes ..

• #3   14. aug 2008 Skrevet: 14-08-2008 12:04:00

Er enig med Glenn P og Felis F c",)

Og så vil jeg lige tilføje at alle blandings katte burde neutraliseres..
    - måske ligeledes katte uden tavle?!

Citat fra anden tråd

Hvad fanden er det for noget pis, undskyld sproget!
    Men hvorfor skal blandingskatte ikke have lov at få killinger? De har da lige så meget ret! Nogen ønsker altså bare et hygge stueopdræt for at prøve at have killinger!
    Det er langt fra alle der går op i tavle, men måske mere om katten passer til dem. Jeg vil da skide en tavle en høstblomst hvis katten er sky og bange.

• #4   14. aug 2008 Prinsesse - rooooolig smiley
    Min tråd skal ikke slettes, så hold venligst tonen :o)
    ved godt det er en "øm" tråd, men prøv :o)

• #5   14. aug 2008 hehe, jah jeg er bare godt sur over den anden tråd:)

• #7   14. aug 2008 synes bare det er noget pjat, at man ikke må få killinger bare fordi man ikke er opdrætter eller ahr tavle på sine katte.

• #9   14. aug 2008 Kate V - tror du misforstod den sidste linie af prinsessens indlæg :o)

• #10   14. aug 2008 LOOOOL missemor smiley
    duuuum stavefejl smiley

• #11   14. aug 2008 Mini: Jah lidt gjorde hun:) Men hun får også bare pointeret at mange faktisk er ligeglade:)

Pt kigger jeg efter killing, og tavle er det sidste jeg kigger på. Jeg kigger på billedet, og hvis der er skrevet noget om deres væremåde.

Det er finr folk vælger at køre et opdræt med tavle osv, men kan bare ikke se, hvad de har imod almindelige folk, som godt kunne tænke sig at prøve at have killinger.
    Så påpeger de, at man ikke kan sikre sig mod genetiske fejl..
    Hmmm nej måske ikke, men kan du, som opdrætter garantere mig, at den kat jeg får fra dig ikke vil fejle noget?

Nogle ting kan man bare ikke sikre sig imod, lad da dem få killinger som har lyst og brænder for det.

Selvfølgelig skal man neutralisere hvis man ikke ønsker killinger / har en udegående han

• #13   14. aug 2008 Er helt enig med dig ;o)

• #14   14. aug 2008 hihi missemor, knap så vågen idag:)?
    Powershopping må have taget hårdt på dig *gg*

• #15   14. aug 2008 hehe, jeg brugte lige min i sengen inden sovetid igår, lige på lagnet, det gik bare som smurt:)

• #16   14. aug 2008 Elise: Som jeg vist også skrev i en anden tråd, er flk ofte glade for det uforudsigelige udseende en bladingskat / uden tavle kat vil få.

Min kæreste have en perser pige, som kom fra en opdrætter med tavle og alt muligt pop. Men næsen var 2 milimeter for kort, det var sgu synd. Hun boblede ud ad næsen, og kunne ikke trække vejret så godt.
    Så genetiske fejl opstår så sandelig også ved opdrættere.

• #17   14. aug 2008 fordi at en kat har tavle og er raceren kan de altså godt være syge alligevel.. Eller med en genetisk fejl!!

• #19   14. aug 2008 Nu vi er igang med emnet, vil jeg bare lige tilføje at jeg bliver meget harm når folk afviser en kat fordi den ikke har tavle... Derfor har man vel ret til at være her på KG alligevel...!!!

• #21   14. aug 2008 Jytte V - "En kat er en kat"

Det er der vist mange meninger om...

Men giver Maria L ret... Der er ingen grund til at afvise en kat uden stamtavle, fordi den er oprettet under en bestemt.

Såvidt jeg forstår reglerne og praksis på KG, så bør man kun afvise en kat, hvis den åbenlyst er placeret i forkert race.... Der står dog intet herom i brugerbetingelserne i KG

• #22   14. aug 2008 Jytte: he ja... det er jo lige det. Selvom den ikke har tavle er det stadig en kat. Kunne forstå hvis man prøvede på at indmelde sin hund på siden ;o)

• #23   14. aug 2008 maria l

hvis jeg nu lærer min hund at sige miaw tror du så ikk jeg ku hun er en schæfer griner
    jeg kan vel bare skrive at hun er avlet for at få det helt perfekte udseende ggg

eeeeeeeeiiiiiiiiiii undskyld ku ikk li la vær

• #25   14. aug 2008 Alle katte er skønne, uanset race, tavle o.s.v.... jeg har selv flere forskellige slags og de har hver deres fantastiske personlighed. Og killinger er jo ikke til at stå for... så langt kan vi vist allesammen godt blive enige....
    Spørgsmålet tavle/ikketavle er vist en smagssag... men problemet i min verden med at avle løs - og det være sig killinger med som uden tavle er, at der simpelt hen er for mange killinger som aldrig får sig et ordentligt hjem. Læste lige i en anden tråd om en stakkels lille killing, der var blevet jaget udenfor af sin mor, fordi hun havde fået nye killinger..
    Da jeg avlede persere i 80´erne og 90´erne blev der tilsidst rå-avlet så meget på racen, at selv erfarne opdrættere smed håndklædet i ringen, meldte sig ud af katteklubberne og solgte deres killinger med meget fine linier til omkring en tusse... uden tavle og vaccination...
    Jeg har selv lavet et "kuld" på Kaninskind sidste år med min datters perser som far. Og det blev gjort af én eneste grund... hun var så nervøs og jeg ville se om et hormonchok kunne ændre hendes sind... Det gjorde det - og lille Viktor, der var enebarn, kom hjem til en af mine veninder...

• #26   14. aug 2008 Hm, måske man skulle blive admin nu når man ligefrem bliver citeret *LOL*

• #27   14. aug 2008 måske man skulle citeres for noget godt først.)

• #28   14. aug 2008 Det er jeg da blevet.. og endda af dig selv..

• #29   14. aug 2008 derfor jeg mener det skulle være noget godt, synes din holdning er helt absurd. Men nok om det, så længe du er glad Tina:)

• #30   14. aug 2008 Men det er du ene om smiley

• #31   14. aug 2008 hmm, følger du trådene, er jeg egentlig ikke den eneste der er imod din holdning, om at man ikke skulle have lov at få killinger uden stamtavle.

• #32   14. aug 2008 tina
    nul der er flere der er enige i det jeg er oz enig

• #33   14. aug 2008 micha: lækkert med noget opbakning:)

• #34   14. aug 2008 prinsessepuf

jamen du siger da bare til vi har jo den samme holdning

• #35   14. aug 2008 det lyder lækkert:)

Prøv at tjekke profilen, hun har selv haft huskat med "hovsa" killinger, jeg gir ikke 5 flade ører for hendes holdninger.

Tænk at være så dobbeltmoralsk. Fryder mig over at have taget hende med buskerne nede:)

• #37   14. aug 2008 jah, sådan er det jo:), bliver vi uenige er det frem med kløerne:)
    Elsker en god diskussion
    Kiggede i profilen, og regnede egentlig med at finde en ældre damen, men en på min egen alder, der skulle føre sig sådan frem, også med skeletter i skabet....hmm:)

• #38   14. aug 2008 nej nej nej . . .
    tina ..
    Der er flere om den holdning end du tror smiley

• #39   14. aug 2008 Hva fanden!!!!

Er jeg gået forkert????

Prinsessepuf... Jytte V... og Micha....

Ahh... Der var andre... Troede lige jeg var endt i gruppen - maine coon uden stamtavle... hehe

• #40   14. aug 2008 Og nu Mis'Mis....

• #41   14. aug 2008 Glenn: Latterlig kommentar

• #42   14. aug 2008 Skal lige siges at ovenstående indslag kun var ment som sjov og derfor ikke skal tages bogstavligt...

Synes nu også det er trist at tonen og linierne noglegange trækkes lige lovligt op, når visse emner skal diskuteres...

• #43   14. aug 2008 Anita: Jah der er gået lidt andersand i den herinde:)

• #45   14. aug 2008 selvfølgelig skal vi da tale pænt til hinanden

• #47   14. aug 2008 Jeg har katte med og uden tavle og er vild med dem alle 4. Jeg synes ikke bedre om dem, jeg har med tavle end dem uden, de er alle mine dejlige missedyr.
    Om folk avler med eller uden tavle er en privat sag, bare de er gode ved dyrene ja, så er jeg glad. De er alle levende væsener der har krav på et godt liv.

• #48   14. aug 2008 hold da helt op .
    lavede skam ikke tråden for at folk skulle hakke på hinanden ..
    det var faktisk en ret seriøs tråd....

• #49   15. aug 2008 ~Prinsessepuf ~ -> Ja min gamle huskat har fået bastarder og ikke noget jeg er stolt af??
    Hun viste ingen tegn på løb så det eneste jeg så var at hun bulede meget ud og så er abort jo for sent smiley
    -Det ændre ikke min holdning så du har ikke taget mig med bukserne nede (jeg skjuler dem jo heller ikke?)
    Og fører mig i øvrigt heller ikke frem, men dine sko klemmer vist lidt..

Glenn P -> Kan godt være din kommentar var ment i sjov, men du kommer ikke udenom at den var god..

Anita O -> Stadig børnehave selvom tonen ændrede sig en smule..

Hvornår vil I debatere noget godt og meningsfyldt i stedet for at rakke ned på andre??

• #50   15. aug 2008 Tina DK Viderup skriver
    " Hvornår vil I debatere noget godt og meningsfyldt i stedet for at rakke ned på andre??"
    øhhh hvem rakker ned ??

• #51   15. aug 2008 Anette C -> Tja, hvis du nu læste hele tråden så må jeg ikke have de holdninger jeg har..

• #52   15. aug 2008 Selvf. må du have dine meninger til emnet Tina .. :o)
    Jeg har jo også mine, at jeg forstår en seriøs opdrætter avler med tavle ..
    Men kan ikke se hvorfor det er så slemt hvis en vil have et "hobby" opdræt en gang imellem på sin tavleløse kat.. :o)
    Det kan jeg ikke se det forfærdelige i , som mange herinde tilsyneladende kan . .

• #53   15. aug 2008 Tiina .. Vi har alle forskellige meninger og holdninger til forskellige ting og skal have lov til det.. og for pokker det ville være trist hvis vi alle var ens. Men derfra til og bruge nedladende ord som bastard, der er langt efter min mening.

• #54   15. aug 2008 bastard det er et meget grimt ord i hvertfald i min verden
    jeg blir så ked af at høre det ord
    for som anette skriver så er det et nedladende ord

i ældre tid brugte man ordet om et barn der enten havde ugifte forældre eller i værste fald ingen forældre havde
    nu blir det overført til vores dyr
    og her inde er det en bastard hvis den ikk li har den der tavle

altså det sys jeg da er ubehageligt
    mine dyr er da ikk bastarder bare fordi de ikk har en tavle
    de har da både forældre og et hjem
    de er elsket og deres forældre var af samme race

det lyder da mærkeligt at man nu har opfundet det der er en bastard race fordi den ikk har tavle

hva med huskatten den har da heller ikk tavle

• #55   15. aug 2008 Når jeg læser denne tråd, priser jeg mig lykkelig for at jeg når den tid kommer udelukkende vil sælge neutraliserede kælekatte......

ingen skal misbruge mine dyrtindkøbte linier

• #56   15. aug 2008 missemor

det var lige netop det jeg prøvede at skrive

• #57   15. aug 2008 Barstard er i mit hoved også et nedladende ord..

• #58   15. aug 2008 missemor
    der er heldigvis mange der er enige med os

• #59   15. aug 2008 jah, bastard er aldrig blevet til andet end et nedladende ord, ligemeget hvad opdrættere påstår. Sjovt som tråden skrev frem startede de med at kalde dem blandingskatte, da de så mødte modstand, wups så er det bastarder:)
    Jeg er nu ligeglad, lad dem have derres fisefornemme opdræt og lad os have vores "bastarder":)

Skal lige høre, hvis begge forældre har fået lukkede tavler efter avl, kan killingen (12 uger) så nå at få en tavle?
    Hende jeg har kig på har nemlig ikke, men ville gerne have så hun kunne udstilles?

• #60   15. aug 2008 Prinsesse: hvis begge forældres tavle var åben på parringstidspunktet kan hele kuldet få tavler. Man kan ikke nøjes med at få tavle på en enkelt killing fra kuldet.

Og så er jeg forresten enig i at tavleløse katte er lækre, søde, dejlige, elskelige og fantastiske. Ligesom katte med tavle også er det.
    For mig er der nemlig ingen forskel smiley

• #61   15. aug 2008 jamen hun er vist den eneste der kom:)
    Åhh læser lige i annoncen, at forældre er med åben stamtavle, men ikke medlem af fife mere. Så kan der vel ikke komme en tavle?
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56122341
    i kan selv lige se.

• #62   15. aug 2008 Nej hvis der ikke er medlemskab kan man ikke få lavet tavle.

• #63   15. aug 2008 synes annoncen virker lidt ustabil, og vil gerne have jeres mening

• #64   15. aug 2008 Hmmm der er mange stavefejl også i farven (det hedder shaded ikke sheded), men det kan jo være en der faktisk ikke kan stave.
    Der er snyd med telefonnummeret. Man må ikke oplyse nummer på den måde omend det er smart fundet på.
    Jeg ville spørge til hvorfor der ikke er kontrakt på kilingen, da jeg ser kontrakten som købers "garantibevis", hvis der er noget galt med killingen.
    Der er ikke nogen oplysninger om, om forældredyrene er testet for PKD og evt HCM.
    Personligt ville jeg ikke købe en perser der ikke mindst er testet for PKD, eller hvor jeg kan se attesterne på forældredyrene.
    Mine persere er teste omend kun 2 af 3 er med tavle.

• #65   15. aug 2008 Trine - efter navnet på sælger, er han udlænding, så stavefejlene ser jeg væk fra.

Ville nu gerne have haft den mulighed med tavle, så hun kunne komme på udstilling:/
    Vil spørge om det med kontrakt og PKD.
    Er bare faldet pladask for hende, lidt øv hvis det hele er så ustabilt

• #66   15. aug 2008 Lis: Jeg vil udelukkende have tavlen, for at prøve en udstilling. Kan hun ikke fåes med stamtavle, men jeg får min kontrakt og en negativ PKD test, tager jeg hende alligevel, for hun er bare en skøn lille pige. Det var udelukkende for at prøve at udstille: og få noget erfaring:)

Hos mig lægges der vægt på sundhed og adfærd, så tavlen var skam bare for at prøve en udstilling. Hun skal ikke avle eller noget

• #67   15. aug 2008 Er ikke sikker på jeg forstår det første Lis:/ For forstår jeg dig ret, så kan man da udstille sin blanding?

Jeg er enig med dig mht annoncer, at man skal være 100% ærlig om hvad man sælger, da mange er katteejere for første gang

• #68   15. aug 2008 nåh nej det ved jeg godt, men der er jo lavet en udstilling til blandingskatte, hvor alt blanding kan udstilles:)

• #69   15. aug 2008 jamen missemor det gør dig, kan bare ikke huske hvad den lige hedder. Den har været i en tråd herinde engang:)

• #70   15. aug 2008 den er gaaaaarmmel:)

• #71   15. aug 2008 http://www.viking-cats.dk

Mig selv der havde oprettet tråden....doh

• #72   15. aug 2008 Tak gud, eller hvem man nu er til - for den frie vilje og evnen og retten til at tænke og tage beslutninger selv

INGEN - og jeg mener absolut Ingen skal diktere hvad jeg skal gøre med mine dyr, så længe de har det godt

• #73   16. aug 2008 Lis: Har du kigget det link jeg smed ind?

http://www.viking-cats.dk

Det er til blandiingskatte. Ikke huskatte.
    Det er rigtig som du siger at blandinskatte vil klare sig dårligt i huskatte udstillinger.

Missemor: Den tråd med blandingskatte udstilling

• #74   16. aug 2008 Eftersom der udstilles langhårede huskatte må det vel være blandinger der menes for har nu aldrig set en langhåret huskat smiley

• #75   16. aug 2008 Lis:
    Huskatte er også meget velkomne i TICA. De konkurrerer indbyrdes og vinder titler helt parallelt med racekattene. Huskatte kaldes HHP (Household Pet) og opdeles i SH (korthår) og LH (langhår), og i Kitten (4-8 måneder) og Voksen (over 8 måneder). Den eneste særregel for huskatte er, at huskatte over 8 måneder skal være neutraliserede. I TICA er der ingen regler om, at huskatte ikke må minde om racekatte, så alle katte, også raceblandinger og internatskatte med ukendt baggrund, er velkomne i huskatteklassen.

Måske læser jeg forkert, men er blandinskatte ikke velkomne:)?

• #76   16. aug 2008 Så lidt anderkendelse er der trods alt for vores blandinger:)

Men velkomne er de da:)

Lis: Jeg havde også svært ved at finde det igen, men vidste jeg havde læst det:)

Kommentér på:
Hvor er det dog en skam - tavlesnak!

Annonce