352 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kasteration af hanhat Hvornår??? Kasteration af hanhat Hvornår???

Hvor gammel mener i en hankat skal være for at han skal kastereres?

Jeg har lige fået en lille hanmis i år på ca 7 mdr.
Den eneste grund til at jeg ville gøre det var for at han på et tidspunkt når han har lært at være ude ikke skulle stikke af i flere dage af gangen og at han på et tidspunkt ikke starter på at strinte indendørs.
han er god til sin bakke men frygter at huset kommer til at stinke af kattepis

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasteration af hanhat Hvornår???
  • #1   5. nov 2008 du kansagtens gøre det nu da... men også når de er 10-12 uger..
    Men hvis du venter til den er 6 mdr så får du en kraftigere hankat dvs. breddere hoved og større muskler osv... det har noget og gøre med de hormoner den danner i kroppen...

mvh

• #2   5. nov 2008 Også jeg - Og så skriver du:
    "Den eneste grund til at jeg ville gøre det ..."

Har du slet ikke tænkt på:

<b>at</b> han ukastreret kunne blive far til en masse killinger fra hunkatte, der i forvejen ikke har noget hjem, og den fremtid disse killinger ville gå i møde?
    Han er tilmed en blanding af to racer med en meget plejekrævende pels, og dette langhårsgen gives videre til hans afkom
    Jeg har et par gange måttet indfange totalt sammenfiltrede store vildkillinger. Det var nu ikke så svært, for de kunne dårligt bevæge sig.
    Tænk på, hvilken død sådanne killinger får, hvis de ikke er så heldige at blive indfanget smiley

<b>at</b> han som fertil tit vil slås med andre hankatte og derved være udsat for smitte med både katte-aids og leukæmi.

<b>at</b> du i stedet for en kælen familiekat vil få en "pensionær", der kun kommer hjem for at spise og sove, til han igen skal ud og gøre området usikker.

Så jo, der er bestemt flere grunde til at kastrere end dem, du har tænkt på.

• #3   5. nov 2008 Nu er det sådan at han er indekat og faktisk ikke går ude.
    Han er bange for at gå ud så tvivler stærkt på at han nogen sinde går ud. Det er en ganske almindelig huskat som ikke er oprettet.

Forstår hvad du mener men han er indekat så kun derfor jeg skrev som jeg gjorde =o)

• #4   5. nov 2008 Hmmm ja, men jeg gik for det første ud fra, at det er katten i din profil, det drejer sig om, og for det andet, at du indledningsvis skriver "på et tidspunkt når han har lært at være ude".

Men under alle omstændigheder fik jeg forhåbentlig et budskab frem til andre også, og det gør jo ikke noget :-)))

• #5   5. nov 2008 Hehe
    Jeg forstår udemærket hvad det er du vil frem til =o)
    Havde egentlig ikke tænkt over det.

Men hvornår vil i mene at jeg burde neutralisere ham for at undgå at han strinter indendørs?
    Hvad koster en neutralisering ca?

Jeg mener jo ikke at han er fuldt udvokset endnu selv om han er en pænt stor "killing" på 5 kg og er slet ikke fed/overvægtig og 7 mdr.
    Mener at han skal have noget muskulatur inden da han er en spinkel type.

• #6   5. nov 2008 En neutralisering af en hankat koster et sted mellem 500 og 1000 de fleste steder.
    Neutraliser ham hurtigst muligt. Det er forskelligt hvornår katte bliver kønsmodne. Du kan ligeså godt bare få det ordnet. smiley

Og så har jeg altså kun hørt at det er en fejl at tro at neutraliseringen har betydning for størrelse og kropsbygning.

• #7   6. nov 2008 Du skal få ham kastreret nu, INDEN han bliver kønsmoden, og glem så alle myterne om f.eks. for snævert urinrør og manglende størrelse.
    Der er efterhånden forsket så meget i det, at dette klart tilbagevises.

Og mht. størrelsen: Tværtimod!
    Kønshormonet standser væksthormonet, så en tidligt kastreret kat bliver faktisk højere og længere end en fertil.

Er en hankat først begyndt at strinte, er det ikke sikkert, han holder op med det, når han bliver kastreret; Nogle gør - andre ikke!
    Her er forskellen kun, at kastratstrint lugter, mens strint fra en fertil han stinker.

Så se at få det overstået hurtigst muligt og husk samtidig øremærkning og registrering i Katteregistret.
    Desuden er det en fordel, at en kat, der først lukkes ud et godt stykke tid efter, den er kastreret, ikke strejfer så langt væk og så længe.

• #8   6. nov 2008 Hvorfor ikke bare gøre det nu, inden han begynder på at strinte? Hvis han først er begyndt, så holder ham måske ikke op igen. Og han er bestemt gammel nok til det, som det siges kan man gøre det allerede mens de er killinger. Det har ingen betydning for deres vækst om det er tidligt eller sent.

Så grib røret og få en tid ved din dyrlæge :0)

• #9   6. nov 2008 Tusinde tak for hjælpen
    Jeg ringer til min dyrelæge idag så det kan blive ordnet =o)

Kommentér på:
Kasteration af hanhat Hvornår???

Annonce