{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.842 visninger | Oprettet:

hjælp. kamera på afbetaling ? hvor ? {{forumTopicSubject}}


Efter at jeg har gået og været meget nedtrykt og trist i lang tid, har jeg valgt at tage til lægen. Hun fortalte at jeg har en depression, og jeg er nu sat i medicinsk behandling, og skal begynde samtaler ved en psykolog.
Jeg har fået afvide at jeg skal bruge meget tid på at finde ud af hvad der gør mig glad, og så gøre det.
Og det er vigtigt at jeg kommer ud og går/løber nogen ture, desværre er det bare sådan at jeg har dårlige knæ, så har måttet opgive at løbe, da det simpelthen gør så ondt at jeg ikke kan (jeg løb meget før i tiden).

Endelig har jeg så fundet ud af hvad der gør mig glad: Dyr, og at tage billeder.

Og da jeg ikke må få flere dyr, har jeg så besluttet at anskaffe mig et godt kamera... Så kan jeg lave noget jeg elsker, samtidig med at jeg er udenfor, går tur og sådan.

Men da jeg var nødt til at droppe min uddannelse pga. min depression, har jeg haft en måned uden løn, og en måned på kontanthjælp, så jeg har ikke råd til noget kontant, og LEASY vil ikke sælge mig noget på afbetaling (de kræver 3 lønseddeler).

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg ellers har mulighed for at købe på afbetaling ?
Jeg starter skole igen d. 7. Januar, så jeg begynder at få udeboende SU d. 1/1...

Håber meget at nogen vil hjælpe mig... Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp. kamera på afbetaling ? hvor ?
  • #1   11. dec 2008 Jeg ved at Elgiganten har låne muligheder.

  • #2   11. dec 2008 FONA har låne muligheder også. De fleste centre, kan du oprette centerkort, som gør at du afbetaler på det, og kan købe i butikkerne i centret. Gå i en rigtig foto butik, hvor du få ordentlig rådgivning, og et ordentlig kamera. Hvis du vil tage GODE billeder skal du købe et spejlreflekskamera. Men det koster nok 3500,- +.

  • #3   11. dec 2008 Jeg er ikke mangepenge, så jeg købte et brugt camera - der er mange rigtige gode cameraer billigt til salg.

    Da mit fjernsyn stod af gjorde jeg det samme købte, et brugt - men i kvalitetsmærke


  • #4   11. dec 2008 Lis, ja det er en god idé, men hvis man slet ingen kontanter kan skaffe, så er det lidt svært at afbetale smiley

  • #5   11. dec 2008 merlin, fona, bilka. Eller evt et hurtig lån prøv google smiley mulighederne er mange *s*

  • #6   11. dec 2008 Rikke A. det ør mig ondt for dig, men positivt, nu er du i behandling, og det skal nok gå fremad:)). God bedring til dig.

  • #7   11. dec 2008 tak allesammen.. i er godt nok noget sødere herinde, end på baboom...

    jeg ved at det ikke er det optimale at købe på afbetaling, men jeg ser det også som eneste udvej...

    jeg har førhen taget billeder, og vil gerne til det igen.. det interesserer mig, og gør mig glad.. og det er det vigtigste.. så er jeg egentlig ligeglad med hvor mange penge det koster mig på sigt... 199,- om måneden passer mig fint, og det var hvad jeg skulle give ved LEASY...
    Men jeg må jeg tjekke det i har sagt, og se om jeg kan få det der (:



  • #8   11. dec 2008 Tag et lån i banken, det er for dumt at købe på afbetalingen, det er alt alt for dyrt!
    Og hvis du er så dårligt stillet, at ikke engang banken vil give dig et lån på f.eks. 10.000 kr., så bør du nok tænke så langt, at du bør lade være.
    Desværre. Men der er så utroligt mange i dagens Danmark, der ikke kan styre det.


  • #9   11. dec 2008 enig med Lene..

    afbetaling bliver rigtig dyrt på sigt, få hellere et bevilliget overtræk eller et lille lån i banken. du kan så betale af på det med 199 kr om måneden istedet for på en afbetaling.



  • #10   11. dec 2008 Er du sikker på, at der smart at låne penge når du ikke har nogen solid og stabil indkomst? Pas nu på, at du ikke bare bliver trukket længere ned i depressionen pga økonomiske problemer oveni.
    Har du prøvet at fotografere før? Altså på et niveau end bare "famliefotos"? smiley Et spejkamera tager jo kun så gode billeder som fotografens talenter rækker til. Jeg tog et fotokursus for snart en del år siden, og det var superfedt at lære om skygger og hvordan du kan ændre motivet ved at kære med forskellig lukketid og blænde osv.


  • #13   11. dec 2008 Hvis du kan snakke med banken, ville dette være det bedste...

    Tro mig... min kæreste og jeg er begravet af de her forbrugslån og det har ødelagt meget for os... vi betaler og betaler, men kommer ingen vejne... vi var ved at miste huset sidste år, fordi jeg også havde depression og var sygemeldt, hvilket betød jeg kun fik sygedagpenge, imens gæld blev betalt af med mere gæld...

    De fristende lån kan være de rene dødsfælder... smiley


    Nu håber jeg ikke, jeg gør dig ked... det var ikke meningen... men bankens lån har meget mindre rente, og de burde være til at snakke med, hvis det ikke handler om mere end 5000 kr.

    Hvis du kikker på renter mm. på et forbrugslån ved køb af kamera i f.eks bilka, koster det omkring 4000 kr. i kreditomkostninger...
    Du får altså 5000 kr., men skal betale 9000 tilbage...


Kommentér på:
hjælp. kamera på afbetaling ? hvor ?

Annonce