{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Pernille D
Pernille D
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 26

Kattegrus, er det ikke ligemeget? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ved ikke så meget om katte.. Men jeg tænkte lige på om det er vigtigt med hvad for noget kattegrus man bruger? Altså hvis jeg får en kat ville jeg kun købe rc foder og self få den til dyrlæge når der er behov for det.. Men kan man ikke nøjes med kattegruset fra supermarkedet? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattegrus, er det ikke ligemeget?
  • #1   17. dec 2008 altså det kan man jo som sådan godt. katten tager ikke skade af dårligt grus. den der kan tage skade er dig.

hvis gruset er rødt risikerer du at have rødt støv i hele huset, mange af de billige mærker støver en del.

nogle katte vil ikke bruge det billige fordi det bliver ulækkert hurtigt og katte er renlige dyr. så katten kan beslutte at det er skønnere at tisse andre steder.

og så er der grusets evne til at indkapsle lugten så der ikke stinker af kat i hele hytten.

du kan finde billigt grus der opfylder alle tre og så er det jo godt nok, men der er en del der ikke kan opfylde kraven og så er det jo ikke så godt for dig. Katten er som sådan ligeglad ,-)

der er nogen der er glade for et bestemt billigt mærke men kan ikke huske hvilket. fakta eller Reme 1000 mener jeg det var fra.

bruger selv krystaller da det tager lugten optimalt, ikke støver (jeg er lettere allergisk overfor støv) og misserne bruger det flittigt.

• #2   17. dec 2008 før i tiden brugte jeg det klumpende fra fakta, men så prøvede jeg extreme classic, og så regnede jeg lidt på forbrug, og jeg har siden jeg gik over til EC sparret mange penge, da det er mere drøjt i længden da sugeevnen er meget stor.

• #3   17. dec 2008 ...Prøv træpiller...og gerne dem fra trælasten, som man ellers kommer i pillefyret...Mine katte er godt tilfredse med det...og ja, jeg er super tilfreds. Der lugter ALDRIG af andet en træ(meget svagt), og der hænger stortset intet fast i poterne, heller ikke i den stores(mainecoon). Foran kattebakken har jeg en filtmåtte liggende og den tager den lille smule der evt kan komme ud på gulvet...

• #4   17. dec 2008 jeg bruger easy and fresh ..

• #5   17. dec 2008 jeg brugte Biokat og det var jeg vild glad for.. det koster 98 kr for 20 kg og holder ca. 1 mdr. til 1 kat... da jeg har flere katte blev dette produkt for dyrt da jeg skulle købe 2 kg ca. hver 12 dag, så nu har jeg skiftet til Ever Clean som koster 149 kr for 10 kg det lyder jo af meget men har købt 30 kg på tilbud til 298 og sælgeren garanterede mig at det ville holde 4,5 - 5 mdr og så er det jo ikke dyrt alligevel... men er først lige startet på det... det virker godt.. ingen lugt og høj sugeevne....

• #6   18. dec 2008 Jeg bruger Ekstreme Classic med pudder normalvis, men har i nødløsninger købt billigt kattegrus, men når man først har prøvet de lidt dyrere mærker, så skifter man ikke over til de billige. For som Nina skriver så støver det ufattelig meget, det tager ikke lugten særlig godt og synes jeg at det klumper på en "forkert" måde...hvilket gør det ulækkert at gøre kattebakken ren.

Har lige købt VitaKraft, det var på tilbud, 50 kg for 200 kr - så jeg tænkte at det var værd at prøve, og det er faktisk ikke så dårligt. Det gør det samme som Ekstreme Classic, det "dufter" bare ikke af blomster hehe

• #7   19. dec 2008 jeg bruger noget grus der hedder "spuer clump" eller noget i den stil. Det er MEGA godt... X) og så har det en vidunderlig duft af babypudder.

Har også prøvet forskellige slags fra supermarkederne endda de dyreste på det marked, men de er bare SLET ikke lige så gode som det man køber ved dyrehandleren.
    Prismæssigt vil jeg også påstå at det er billigst i længden at købe det dyre. Det billige skal skiftes hele tiden så det ikke bliver vådt og ulækkert, og desuden kommer det nemt til at stinke langt væk af tis smiley

• #8   19. dec 2008 hov SUPER clump selvfølgelig smiley

Kommentér på:
Kattegrus, er det ikke ligemeget?

Annonce