{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

jeg vil også være sund... MEN....... : {{forumTopicSubject}}

jeg vil rigtig gerne komme i form, have en sund krop og spise sundt...

mine problemer er bare:

først og fremmest: jeg er på SU, og har desværre ikke råd til det...

dernæst: jeg er ca 153 sm høj, vejer 49 kg og er derfor lige netop indenfor bmi'et... jeg har det problem, at hvis jeg render for meget rundt, så taber jeg mig. det samme hvis jeg ikke spiser noget slik, kager og andet usundt...

jeg læser både Sund Nu og I Form (er lige begyndt at abbonnere på det) og fristes af alle de lækre opskrifter og træningsidéer...

jeg river mig i håret, for jeg skal tage på!!! jeg skal op og veje MINDST 50 kg, for jeg vil gerne give blod, men kan ikke fordi jeg vejer for lidt. man skal veje 50 kg...

hvad skal jeg gøre????????????????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg vil også være sund... MEN....... :
  • #1   5. jan 2009 dyrk du bare motion, muskler vejer mere end fedt....

• #2   5. jan 2009 Jeg sidder vist i samme båd som dig. Dog er jeg lidt højere og vejer et par kilogram mindre.
    Jeg sidder netop også på SU - og det med at trække 300 kroner ud fra budgettet kan være svært. Især da jeg har afbetalinger på bil, og min katte kommer før et fitnesscenter. Jeg er dog hjemmeboende og har sæsonarbejde (april 09 - december 09), men så kniber det pludseligt med tiden.

Jeg lider desværre også af det faktum at jeg kan "tabe mig på McDonald's" - og ja, det er da træls. Dog kan jeg se, at dit BMI ligger ganske fint for en normalvægtig, og mon ikke sygehuset ser lidt igennem fingre med om du vejer 1 kg. for lidt. Eller om det virkelig er nødvendigt for dig at donere blod. Jeg ville i sin tid også gerne donere blod, men ikke på bekostning af at jeg skal tage 10 kg. på.

Vdr. motion, synes jeg bestemt bare du skal komme igang med lidt "hjemme-fitness" og en lille gå- eller løbetur. Hjemme hos mig/os spiser vi også meget sundt, da min stedfar har tendens til forhøjet kolesterol, men jeg har nu ikke taget skade af den sunde kost, selvom jeg i starten også tabte mig lidt.

Kom du bare igang, men vær' opmærksom på din vægt.

• #3   5. jan 2009 nej... har snakket med dem... det er simpelthen for ens egen skyld... min krop er ikke "stor" nok til at kunne undvære den mængde blod de tapper...

lige i øjeblikket, pga økonomiske problemer, består kosten af ris, pasta, havregryn, grød, pølser (som er det eneste kød jeg har tilbage i fryseren), jeg har noget suppe - aspargessuppe - i fryseren, og skal nok have det i aften, men det er sådan set hvad jeg har... har ikke noget pålæg, så spiser ikke brød...

det er sådan det ser ud lige i øjeblikket... desværre...

men nu tænkte jeg også på, hvad jeg kan gøre, når jeg får økonomien på ret køl igen...

• #4   5. jan 2009 vil du tage på skal du spise mere end du forbrænder. det lyder nemt nok, men det er det faktisk ikke. jeg vil foreslå dig at ringe til din læge og klage din nød og så bede om en henvisning til en diætist. Der kan du så gratis få lagt kostplan og gode råd til hvordan du kan komme lidt op i vægt.

ang træning skal du gøre to ting.

du skal konditionstræne, ikke fedt forbrænde. der er forskel på intensitet. vil du fedtforbrænde skal du have pulsen op, hvis vi har en skala fra 1-5, skal du have den op på en 3-4 og og holde den der så længe som muligt. vil du konditionstræne skal du istedet køre pulsen hurtigt op til 5 og holde den der i kortere tid, så lade pulsen falde, og så ellers op på 5 igen. husk altid lige at varme op.

du skal styrketræne. øget muskelmasse vil dog øge forbrændingen, så nænsom træning såsom pilates vil stramme op og tone, uden at du overbelaster muskulaturen, eller forbrænder alt for meget af dit sparsomme kropsfedt. samtidig er det super effektivt til en flot og sund krop.

håber du kan bruge det til noget.

• #5   5. jan 2009 Nu ved jeg godt, kød er dyrt, men der skal altså godt med proteiner til, både hvis man skal tabe sig, eller opbygge muskler.

Det du lever af lige nu, giver et meget højt indhold af kulhydrater, og når der så ikke lignes ud med nogle proteiner, så tvivler jeg på det er så sundt igen for kroppen.

Men uh, hvor jeg kender det... både med økonomien og kosten.

Hjemmetræning kan være rigeligt effiktivt, og ganske gratis. Der er flere steder på nettet, man kan finde programmer, eller lave sit eget.
    Du behøver ikke dyre maskiner, for at komme i form.
    Men motion skal der til, for som der allerede er skrevet, vejer muskler mere end fedt, men ikke bare det... motion er jo godt og sundt for kroppen generalt.

Hvis du skal tage lidt på, men være sund, er der jo kostvarer, man tror er forbudte, men som kan styrke kroppen.
    Mørk chokolade og mandler, f.eks. I moderate mængder, selvfølgelig.

Ellers kan jeg anbefale groft brød (Et godt rugbrød koster omkring en 10'er og det kan du måske ikke engang nå at spise på en hel uge), og grønt (vælg det du kan lide, og hold dig til det... det anbefales at spise 600 gram frugt og grønt pr. dag, hvilket kunne være f.eks 5 æbler= 10 kr)

Pålæg kan godt være dyrt også ja... men har man ikke behov for et kæmpe udvalg, kan man f.eks vælge noget skiveskåret til omkring en 10'er, hvor der typisk er 10 eller flere skiver i.
    Eller køb nogle dåser tun, hvis du kan lide det... eller æg. Både tun og æg er godt proteinrigt.

Drik rigeligt med vand... det er sundt og gratis.

Ved ikke om du kan bruge noget af det her til noget, men ville lige give mit input.
    Held og lykke med det hele.

• #6   5. jan 2009 Vil bare lige tilføje at det altså ikke sådan liiige er at få lægen til at henvise en til en diætist med mindre du har diabetes eller en bmi på over 25. Der er nogle helt klare retningslinjer lægen skal følge og skal kunne proppe en ind under for at kunne henvise en, men det skader da aldrig at høre om du ku falde ind under en af grupperne. Har lige selv været hele møllen igennem, står nemlig næsten i samme situation og for mig var det bare selv at pose ud til en diætist.

• #7   6. jan 2009 nromalt er det både undervægt og overvægt, da begge dele kan være lige farligt så at sige.

Kommentér på:
jeg vil også være sund... MEN....... :

Annonce