{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tog/metro i Rom
  • #1   5. jan 2009 det er super nemt, og billigt. Jeg vil ikke råde nogle til at køre bil dernede, med mindre man har gode nerver og en god forsikring. Der er vist nok 2 ruter og ved de forskellige steder står der hvilke seværdigheder der er der

  • #2   5. jan 2009 Ja altså, der er 2 linier: A og B. Begge har stoppested på Termini som er "hovedbanegården". Afhængig af hvor længe du skal være der og hvor meget du skal rundt i byen, kan det måske godt betale sig at købe et ugekort (7 dage). 1 billet koster 1 euro og der er billetmaskiner på alle stationer, så sørg bare for at have nok mønter :o) Det er super nemt og de kommer med ca. 5 minutters interval. Dog skal du være opmærksom på at den sidste metro kører fra endestationen klokken 01.00, så er der selvfølgelig taxa og måske også busser.

  • #3   5. jan 2009 Hej Piger

    tak for det - Kan se, at Roma Termini ligger ca. 1.5 km fra Coleseum - kan vi også tage tog og lign dertil eks.?
    for ellers er der jo ikke længer end at gå - men vi kan jo godt spare på fødderne.

    Kan der købes dagskort? vi skal nemlig bo 30 km fra Rom, og lejer bil - men tænker på at tage toget fra vores by til Rom og ellers stille bilen uden for byen og køre ind....

    Hvad vil I anbefale at se? ud over Peters kirken, Vertikanet, Coleseum og det antikke som ligger lige overfor denne - og naturligvis alle de smukke torve, butikker, floden som går igennem byen mv

    Heidi




  • #4   5. jan 2009 Hvis du skal til colosseum skal du med en bus, men 1,5 km er ikke så langt at gå i Rom, og medmindre I skal valfarte fra den ene ende af byen til den anden hele tiden, ville jeg nok tage det meste på gå-ben, da man får meget mere ud af det.
    Metroen kører jo under jorden og det er altså begrænset hvor spændende det er :o)
    Så skal du jo se Peterskirken, trevi fontænen (hvor Sofia Loren forresten har badet i en eller anden film). Man smider en mønt over skulderen i fontænen for at være sikker på at man kommer retur til Rom. Ellers der engelsborg, på den lille ø i Tiberen, den meget hyggelige bydel trastevere...-og så SKAL man jo ind og gå op af den spanske trappe..
    Trevi fontænen og den spanske trappe ligge ikke langt fra hinanden, og på vejen kan man gå på den gode shoppinggade :o)

    God tur!


  • #5   5. jan 2009 åhhh ja bus....ved du om vi kan få dagskort der? I Berlin kan vi jo købe et kort som glæder til alt offentlig for få kroner

    tak for de fine beskrivelser...ØJ jeg glæder mig

    Heidi

    PS turen forudsætter forresten, at min papsøn godkender at hans konfirmationstur går dertil


  • #6   5. jan 2009 Altså jeg mener helt sikkert du kan få dagskort til busserne..-man kan også, for den nette sum af (tror nok det er) noget nær 30 euro!!!, få et dagskort til de der røde busser med åben top som kører til alle turistattraktionerne, hele tiden, man kan stå af og på som det passer en, men...-det er lidt dyrt. Så hvis man har nok tiltro til sig selv at man kan finde de rigtige busser, så er det selvfølgelig at foretrække, mest på grund af prisen (som selvfælgelig er noget lavere) men turistbussen er nok det nemmeste...

  • #7   5. jan 2009 takker - ja vi er jo 3 som skal afsted, så det blive lidt dyrt for 1 dags opleveler i en bus....90 euro....og vi skal jo kun lige færdes de få meter til næste sted i så fald....men vi er vandt til at gå meget, så eks. 2 km er intet for os....MEN efter eks. 14 timers fart i en by,så begynder ben jo at være tunge...

    Hilsen Heidi


  • #8   5. jan 2009 er der noget andet i Lazioområdet, som du vil anbefale Mette?

    vi har bil tilrådighed hele ugen

    Heidi


Kommentér på:
tog/metro i Rom

Annonce