{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.981 visninger | Oprettet:

Drikkecultura - sundt/usundt ? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, så er jeg nu i tvivl om, om drikkecultura er
sundt eller usundt...
Jeg har altid troet at det var sundt for maven, og kan godt li det, så jeg har både drukket det fordi det smagte godt og fordi jeg troede det var sundt.
Der står på flasken at det er light, altså ikke tilsat sukker (indeholder kun naturligt sukker, altså ikke noget tilsat), men der er (desværre sødestoffer i (ikke godt efter min mening, men vel ikke dårligt for maven).
Der er også en masse gode mælkesyreculturer i som skulle være gode for maven...
Da vi lige har været syge her i huset, (roskildesyge) har jeg købt nogle drikkecultura for at få noget væske og næring når man nu ikke rigtig havde noget appetit...
Da min datter var ovenpå igen, men jeg var lidt bange for om hun kunne tåle at spise alt med det samme, gav jeg hende en cultura med i skole, MEN så sagde hendes lærer at det var en meget dårlig Ide for det gjorde det kun værre, hun sagde at drikkecultura var meget usundt og ikke godt for maven...
Hvad er jeres mening om det ? ...


Døjer du med roskildesyge?
Det kan være hårdt at komme sig over en omgang roskildesyge. Vil du vide mere om symptomer, varighed og behandling af roskildesyge, så besøg Altomsundhed.dk - her kan du blive klogere på behandling af sygdomme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drikkecultura - sundt/usundt ?
  • #1   22. feb 2009 Jeg må give hendes lære ret. Drikke cultura er tilsat nogle bakterier der giver maven en masse at arbejde med. Den eneste youghurt der er sundt er alt det uden tilsat smag, altså a38 og naturel youghurt. Stortset alt andet er proppet med sukker, tilsætningsstoffer eller sødestoffe(som i øvrigt ikke er sunde). Light produkter er ligeså usunde som alle andre.

  • #2   22. feb 2009 light behøver ikek at betyde ingen sukker.. de fleste light produkter er der kunstig sukker i, som er mindst lige så usundt som alm. sukker

  • #3   22. feb 2009 Det var ikke så meget sukkerindholdet jeg tænkte på, jeg har også hørt at der er meget sukker i drikkeculturaen, men nu har de ændret udseende og så står der light på dem...
    Der står på den at de har sparet på både kalorier og fedt, jeg tror heller ikke der er meget fedt i, men rigtigt at der er både naturligt ikke tilsat sukker (i store mængder) OG sødemidler..
    Sødemidler mener jeg heller ikke er godt, jeg har faktisk hørt at det er mere usundt end sukker.
    Men nu var det ikke lige sukkeret jeg var så bekymret over her...
    Jeg køber som regel cultura for mavens skyld, der skulle de bakterier der i vel være gode ?
    Det min datters lærer mente, var vist at det ikke hjalp på maven, nærmest tværtimod at det blev værre af culturaen...
    Og det er det jeg ikke forstår, cultura skulle da være godt for maven, ellers burde det vel være forbudt at reklamere det sådan...
    Der er jo enmasse af de gode bakterier i, at der så er noget andet i som er usundt (sukker, farve, sødemidler) kan vel ikke skade den dårlige mave...
    Der tænkte jeg bare mens vi var syge, at når der ingen appetit er, så bare der kom noget næring ned, selvom sukkeret/sødemidlet ikke er godt, men der er noget som er godt i til maven i form af de gode bakterier..


Kommentér på:
Drikkecultura - sundt/usundt ?

Annonce