{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
427 visninger | Oprettet:

Frustreret vover venindes "afvisning" {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har virkelig brug for et godt råd, da jeg snart ikke aner hvad jeg skal stille op.

Sagen er den, at min barndomsveninde (har kendt hende i 20 år), har kræft i hjernen, og er igen blevet opereret (for ca. 3 uger siden).

Vi bor langt fra hinanden,så vi kommunikerer via telefon og facebook (og når jeg besøger mine forældre tager jeg gerne en tur hen til hende)...

Men nu er mit problem, at efter min veninde er blevet opereret igen, har hun fået angst... Hun svarer ikke telefonen, og heller ikke sms og på facebook. Jeg er så bange for at hun har det ad h til, og jeg savner hende helt vildt, vil så gerne være der for hende, men hun vil ikke lukke mig ind..

Det skal lge siges, at når jeg skriver til hende, fortæller jeg hende, at jeg håber hun har det godt, at jeg savner hende og at hun betyder meget for mig ... (er det for påtrængende eller hvad, siden hun ikke skriver)?

Er bare så frustreret, og ved snart ikke hvad jeg skal gøre... Er så bange for at miste hende... Skal jeg lade hende gå?

Håber I har nogle gode råd.

Knus Sanne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frustreret vover venindes "afvisning"
  • #1   7. mar 2009 hov, beklager fejl i overskrift

• #2   7. mar 2009 Tak fordi du fortalte om hvordan du reagerer når din ven ryger ned i et hul ... Sådan som jeg kan forstå på dig, hjælper det ham at du bliver ved med at skrive til ham (som jeg også gør til min veninde)???

Ja, det er mega svært at finde ud af hvad jeg skal gøre ... JEg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre... smiley MEn ud fra hvad du fortæller, så tror jeg, at jeg vil blive ved med at skrive til hende, så hun ved at jeg er her hvis hun har brug for mig ...

• #3   7. mar 2009 Selvom din veninde ikke svarer tror jeg hun alligevel sætter pris på du tænker på hende.

Det føles som afvisning og intet er mere sårende, men jeg tror nærmere det er afmagt.

Kan du klare at være den der er imødekommende hele tiden tror jeg det i længden er godt for begge parter.

Skriv et post brev til hende - det virker nogen gange meget bedre end al den elektroniske kommunikation.

• #4   7. mar 2009 Lis:

Det lyder som en god ide (det med at skrive et brev der kommer med posten) ... Det vil jeg da prøve... Tak for de gode råd.

• #5   7. mar 2009 Jeg kunne aldrig drømme om, at vende en syg veninde ryggen.
    Engang imellem må man acceptere, at kommunikationen er envejs. Hun skal nok svare igen, når hun er klar til det.
    Derfor - hav tålmodighed med hende selvom det er frustrerende og svært - det er i de hårde perioder, de sande venskaber viser sig.

• #6   7. mar 2009 Som MissRonski's - siger, er det i de svære perioder, man finder ud af, hvem der er ens sande venner. Bliv ved med at skrive beskeder til hende. Hun svarer, når hun er klar til det. Selvom hun ikke giver udtryk for det, er jeg sikker på, at hun glæder sig over, at du tænker på hende. Når hun kommer ud af angsten, er det rart at kunne se tilbage på tiden, hvor de sande venner viste sig...

• #7   7. mar 2009 Måske du skulle tale med hendes familie eller læge/psykolog (hvis du kan komme så tæt ind på hendes liv) så du kan finde ud af om hun også er sådan over for andre (måske også den aller nærmeste familie) og du kan forstå hvorfor hun reagerer som hun gør ovenpå operationen.
    Kan hun have taget skade af operationen eller sidder der noget knude tilbage de ikke kan fjerne og det måske trykker på noget i hjernen som gør hun "glemmer" sine nærmeste ?
    Jeg tror det er vigtigt for dig at du kender den lægelige forklaring på hendes sygdom incl bivirkninger osv...
    Jeg mener bestemt ikke det er påtrængende at du fortsætter med at skrive til hende selvom du ikke får respons i øjeblikket
    Du lyder til at være en god veninde som ikke svigter i den svære situation hun er i...

• #8   7. mar 2009 Jeg er enig med dem der siger, at du bare skal blive ved, med at skrive / sms .... når der er tale om operationer i hjernen, kan der opstå skader, skader som evt kan bevirke at personen forandrer personlighed (skader i pandelappen), men også skader der gør, at personen ikke er i stand til at svare.....

Jeg beundrer din trofasthed og din loyalitet, den er guld værd for personen, uanset om vedkommende giver udtryk for det eller ej....

min dybeste medfølelse og stor respekt til dig....

• #9   7. mar 2009 Tusind tak for de gode tråd, og de søde ord ... Bliver helt rørt...

Jeg vil blive ved med at skrive til hende (nu efter jeg har hørt på jeres råd) ... Så håber jeg at hun en dag "kommer tilbage til mig" ...

Mht. familie og læge/psykolog, er det lidt svært, da hendes familie ikke vil snakke om det... Dog snakker min mor med min venindes mor, så jeg får noget at vide gennem hende, men lige pt står det stille mellem min mor og hendes mor, og det bekymrer mig ...

Ensnu engang tusind tak for jeres gode råd, og de søde ord ...

Knus Sanne

Kommentér på:
Frustreret vover venindes "afvisning"

Annonce