Frustreret vover venindes "afvisning" {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har virkelig brug for et godt råd, da jeg snart ikke aner hvad jeg skal stille op.
Sagen er den, at min barndomsveninde (har kendt hende i 20 år), har kræft i hjernen, og er igen blevet opereret (for ca. 3 uger siden).
Vi bor langt fra hinanden,så vi kommunikerer via telefon og facebook (og når jeg besøger mine forældre tager jeg gerne en tur hen til hende)...
Men nu er mit problem, at efter min veninde er blevet opereret igen, har hun fået angst... Hun svarer ikke telefonen, og heller ikke sms og på facebook. Jeg er så bange for at hun har det ad h til, og jeg savner hende helt vildt, vil så gerne være der for hende, men hun vil ikke lukke mig ind..
Det skal lge siges, at når jeg skriver til hende, fortæller jeg hende, at jeg håber hun har det godt, at jeg savner hende og at hun betyder meget for mig ... (er det for påtrængende eller hvad, siden hun ikke skriver)?
Er bare så frustreret, og ved snart ikke hvad jeg skal gøre... Er så bange for at miste hende... Skal jeg lade hende gå?
Håber I har nogle gode råd.
Knus Sanne
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
feb 2007
Ja, det er mega svært at finde ud af hvad jeg skal gøre ... JEg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre...
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Det føles som afvisning og intet er mere sårende, men jeg tror nærmere det er afmagt.
Kan du klare at være den der er imødekommende hele tiden tror jeg det i længden er godt for begge parter.
Skriv et post brev til hende - det virker nogen gange meget bedre end al den elektroniske kommunikation.
feb 2007
Det lyder som en god ide (det med at skrive et brev der kommer med posten) ... Det vil jeg da prøve... Tak for de gode råd.
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 9 Emner: 24 Svar: 1.417
Engang imellem må man acceptere, at kommunikationen er envejs. Hun skal nok svare igen, når hun er klar til det.
Derfor - hav tålmodighed med hende selvom det er frustrerende og svært - det er i de hårde perioder, de sande venskaber viser sig.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 455
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Kan hun have taget skade af operationen eller sidder der noget knude tilbage de ikke kan fjerne og det måske trykker på noget i hjernen som gør hun "glemmer" sine nærmeste ?
Jeg tror det er vigtigt for dig at du kender den lægelige forklaring på hendes sygdom incl bivirkninger osv...
Jeg mener bestemt ikke det er påtrængende at du fortsætter med at skrive til hende selvom du ikke får respons i øjeblikket
Du lyder til at være en god veninde som ikke svigter i den svære situation hun er i...
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
Jeg beundrer din trofasthed og din loyalitet, den er guld værd for personen, uanset om vedkommende giver udtryk for det eller ej....
min dybeste medfølelse og stor respekt til dig....
feb 2007
Jeg vil blive ved med at skrive til hende (nu efter jeg har hørt på jeres råd) ... Så håber jeg at hun en dag "kommer tilbage til mig" ...
Mht. familie og læge/psykolog, er det lidt svært, da hendes familie ikke vil snakke om det... Dog snakker min mor med min venindes mor, så jeg får noget at vide gennem hende, men lige pt står det stille mellem min mor og hendes mor, og det bekymrer mig ...
Ensnu engang tusind tak for jeres gode råd, og de søde ord ...
Knus Sanne
Frustreret vover venindes "afvisning"