{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

Er lidt nervøs {{forumTopicSubject}}

Der skal fyres 85 folk på min bedre halvdels arbejdsplads idag og det er tæt på halvdelen. Så man er lidt nervøs. De har tre skift, så natholdet begyndte i nat at få deres og dag hold imorges. Min kæreste er på aften hold så det varer ikke mange timer før han ved noget. Det væreste er jo at det er ikke til at få arbejde nu om stunder nogen steder. Så håber han går fri, så vi også kan få invisteret i to nye familiemedlemmer(katte). Men det tør vi ikke begive os ud i hvis han bliver fyret, da man jo ikke ved om han kan få noget nyt. Så venter spændt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er lidt nervøs
  • #1   17. mar 2009 Er heller ikke helt tryg ved min egen arbjdsplads De har for nylig fyret 18, så nu vil jeg have mig en løn sikring og håbe på at de ikke lige skal fyrer igen foreløbig. Vender den krise da ikke snart så det kan blive godt igen.

  • #2   17. mar 2009 Hej Kamilla

    Jeg krydser alt hvad der kan krydses for jer begge to ... Det er en fandens hård krise vi står i, og desværre lider mange under den ... Håber ikke I bliver en del af dem ...

    Potetrøst herfra


  • #3   17. mar 2009 Hej mange tak skal du have sanne. Nej jeg føler med alle dem det er gået ud over , det er ikke sjovt. Der er jo folk som er så hårdt ramt at de må sælge deres hus. Syntes der er huse til salg overalt.
    Om halvanden time skal han på arbjede. uha. Så bliver alle kaldt ind til samtale og nogen får så fyrer seddel med ud.
    Håber på det bedste, for vi går jo også og kigger efter to killinger, og jeg har et projekt i tankerne om at få hegnet haven ind og så skal der jo penge til. Så man må godt krydse fingre og tæer for os, hvis man lyster :o)


  • #4   17. mar 2009 Hej Kamilla...

    håber det bedste for jer, der er desværre mange der lider under denne krise.. er selv en af dem, det værdste er at den kan risikere at vare mellem 4 - 7 år smiley

    men krydser finger for jer begge..
    trøstekram..


  • #5   17. mar 2009 Hej Carina.

    Det er jeg ked af at høre. Håber du kan være heldig at finde noget nyt. Jeg har heldigvis mit gode arbejde endnu, men det er ingen sikkerhed. Arbejder på danish Crown og der lukker jo også slagterier rundt omkring.
    Håber da ikke krisen varer i så mange år. Uh bare tanken om alle de arbjdsløse der vil være til den tid.
    Vi bor på fyn og her fyrer de bare overalt.


  • #6   17. mar 2009 det er også slemt her i Jylland syns jeg , hihi.. smiley
    -men håber bare at krisen snart er slut.. smiley
    det med at finde en læreplads bliver ikke let ..

    -det er frygteligt at tænke på at den risikere at vare så lang tid , men håber hver dag på at den er slut dagen efter smiley


  • #7   17. mar 2009 Nej lærer pladser er nok heller ikke nemme. Men social og sundhedshjælper eller noget i den stil, er der da vidst brug for.

  • #8   17. mar 2009 jah men det krever en anden uddannelse end den jeg er i gang med hihi..

    -men skal nok krydse fingre for at du ikke mister dit job smiley


  • #9   17. mar 2009 Hvilket slagteri er du på ? Jeg har selv været på dc, men stoppede efter endt uddannelse..
    Jeg tror også det er fornuftigt med en lønsikring, men kan man modtage det mens man er på dagpenge ?
    Håber det bedste for jer... :¤)


  • #10   17. mar 2009 Jeg er på dc i fåborg. Ja det er penge man får sammen med dagpenge. Man betaler jo så et beløb tror det er hver kvartal til den lønsikring, men man skal have været medlem af det i et halvt år og man skal have haft arbejde de sidste 12 månder. Det er fradragsberettiget det der lønsikring. Man betaler så skat af de penge man får når det er. Feks så kan jeg få 4000 kr før skat, oven i mine dagpenge, hvis altså jeg har kigget rigtig. Det kommer an på brutto løn. Man kan så vælge at få den ekstra løn i 3 6 eller 12 månder. Koster også mere, jo længere man vælger. Det her er så via Alka igennem min fagforening. Men har ikke fået udfyldt papir endnu, jeg skal lige have fundet ud af at det er de rigtig tal på lønseddel jeg kigger på :o)

  • #11   17. mar 2009 Ok, jeg var i ringsted...
    Men det lyder da rigtigt fornuftigt det lønsikring, jeg troede bare man blev trukket i dagpenge hvis man fik det...


  • #12   17. mar 2009 der står i brochure at sammen med dine dagpenge kan lønsikring dække op til 80 procent af ens løn.

  • #13   17. mar 2009 Juhuuu. Har lige fået besked om at hans afdeling på aftenhold overlever fyring, så han har sit arbejde i behold. Sikken en lettelse. Så nu kan jeg køre på arbejde med ro i sindet.

  • #14   17. mar 2009 Stort tillykke med det... :¤)

  • #15   17. mar 2009 Kamilla:

    Hvor er jeg glad for at høre det smiley Det var dejligt for jer ... Tillykke
    Knus


  • #16   18. mar 2009 Jov tak skal i have. Vi er også bare så lettede, så nu må vi begge nok hellere få en lønsikring.

    Knus


Kommentér på:
Er lidt nervøs

Annonce