{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Linux/gimp-billederedigering
  • #1   9. jun 2009 Du åbner billedet i Gimp... og vælger File og derefter Gem som / Save as...
    Så giver du billedet et nyt navn, så det ikke overskriver det gamle, for nu gemmer du jo billedet i en dårligere kvalitet. Kontroller, at billedet ender på .jpg! Tryk Save / Gem.
    Så kommer der et lille vindue frem, hvor du kan justere kvaliteten. For at kunne se størrelsen, som kvaliteten vil medføre, så skal du lige sætte et flueben Show preview (jeg ved ikke, hvad det hedder på dansk); se her: (link fjernet)
    Så skal du bare justere kvaliteten ned, så størrelsen er under 100 KB. Hvis ikke du først har gjort billedet lidt mindre fysisk, så skal du jo nok ret langt ned!
    Tryk Save / Gem igen.
    Så skulle det være i orden!

• #2   9. jun 2009 Tusind tak for hjælpen, det lyder avanceret, men jeg må prøve... jeg kan meget simpelt lave en "duplikation" (kopi) af billedet, så jeg kun arbejder med kopien.
    Men alt det andet har jeg aldrig prøvet før...
    Ja 100 kb er ikke meget, men det er en hest jeg har til salg på joras under andre hesteracer,
    der må billeder ikke fylde over 100 kb...
    Kan man ikke skrive et sted hvor mange kb det må fylde, så den selv indstiller det ?

• #3   9. jun 2009 det link du sender med flueben, det billede der dukker op der kommer ikke her når jeg går på gimp, der kommer kun en "værtøjskasse" frem..
    Jeg har en nem måde at kopiere på, men din er også nem og så arbejde/redigere på kopien.
    Men problemet er at jeg ikke aner HVORDAN jeg gør det mindre, jeg kan med besvær finde ud af at beskære det, men ikke at sætte det ned (ikke nok ihvertfald) i pixel eller hvad sådan en opløsning hedder i sådan et program...
    Det jeg har at arbejde med over billedet er:
    Fil, Rediger, Markering, Vis, Billede, Lag, Farver Værktøjer, Filtre, Windows (og det program har jeg jo ikke) og Hjælp.
    Jeg aner ikke hvor jeg sætter det ned i str...

• #4   10. jun 2009 Det er først til aller sidst, når du er ved at gemme billedet som jpg, at den spøger til kvaliteten. Det er den eneste måde, du kan presse str. på uden at gøre det fysisk.

Kommentér på:
Hjælp til Linux/gimp-billederedigering

Annonce