662 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til Linux/gimp-billederedigering {{forumTopicSubject}}
Jeg har nogle billeder jeg skal have minimeret, ikke fysisk men de må ikke fylde mere end 100 kb.
Jeg har linux med gimp til fotoredigering, men jeg kan overhovedet ikke finde ud af at bruge det.
Nogen som kan hjælpe ?
På forhånd tak... :¤)
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Så giver du billedet et nyt navn, så det ikke overskriver det gamle, for nu gemmer du jo billedet i en dårligere kvalitet. Kontroller, at billedet ender på .jpg! Tryk Save / Gem.
Så kommer der et lille vindue frem, hvor du kan justere kvaliteten. For at kunne se størrelsen, som kvaliteten vil medføre, så skal du lige sætte et flueben Show preview (jeg ved ikke, hvad det hedder på dansk); se her: (link fjernet)
Så skal du bare justere kvaliteten ned, så størrelsen er under 100 KB. Hvis ikke du først har gjort billedet lidt mindre fysisk, så skal du jo nok ret langt ned!
Tryk Save / Gem igen.
Så skulle det være i orden!
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Men alt det andet har jeg aldrig prøvet før...
Ja 100 kb er ikke meget, men det er en hest jeg har til salg på joras under andre hesteracer,
der må billeder ikke fylde over 100 kb...
Kan man ikke skrive et sted hvor mange kb det må fylde, så den selv indstiller det ?
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Jeg har en nem måde at kopiere på, men din er også nem og så arbejde/redigere på kopien.
Men problemet er at jeg ikke aner HVORDAN jeg gør det mindre, jeg kan med besvær finde ud af at beskære det, men ikke at sætte det ned (ikke nok ihvertfald) i pixel eller hvad sådan en opløsning hedder i sådan et program...
Det jeg har at arbejde med over billedet er:
Fil, Rediger, Markering, Vis, Billede, Lag, Farver Værktøjer, Filtre, Windows (og det program har jeg jo ikke) og Hjælp.
Jeg aner ikke hvor jeg sætter det ned i str...
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Hjælp til Linux/gimp-billederedigering