1.007 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Solgt kat kommer tilbage igen... Solgt kat kommer tilbage igen...

Bliver endnu en gang chokeret over denne sag om Chenu...

Efter ny ejers udbrud med at skyde skyld mod mig for en uge siden, hvor jeg næsten blev anklaget for dyremishandling, og ny ejer påstod at Chenu bare skulle ha været aflivet, for så dårlig stand var hun i, har sagen nu udviklet sig videre.

Min kæreste fik nemlig fat i ny ejers dyrlæge, der for en uge siden, og denne havde aldrig sagt noget som helst om aflivning eller noget nær i den retning... Chenu havde bare lidt tandsten, som hun havde sagt, skulle renses.
Dertil var Chenu undervægtig... noget hun helt bestemt ikke var, da hun forlod dette hus.
De billeder i mit mindealbum af hende, er i hvert fald ikke af en tynd kat da...!

Og HELL NO, om hun ville afgive Chenu igen, for hun havde jo givet katten så bedre et hjem nu, og elskede hende osv...
Ja, det var altså lige indtil i dag, hvor jeg fik besked om, at hvis jeg ville ha Chenu tilbage, så måtte jeg komme og hente hende...

Er SÅ ked af, jeg nogensinde stolede på denne pige og lod hende købe Chenu... Hvor føler jeg mig dog som et fjols uden lige... smiley

Nu får jeg så en bange, underernæret kat tilbage... aner ikke hvordan hun vil tage alt det her, men føj, hvor jeg væmmes over hele denne sag...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solgt kat kommer tilbage igen...
  • #2   15. jun 2009 Håber godt nok, at hun kan blive tryg her igen... at hun kan genkende de andre og os...

Det er bare så træls det hele... vi skal jo til at flytte om 1½ måned, så det bliver bare en omgang stress igen...
    Heldigvis har vi da fundet en lejlighed, hvor de ikke har et bestemt tilladt antal af katte, så skal dælme ikke af med flere!

• #3   15. jun 2009 Ak... fik lige besked om, at hun også har tabt pels... suk, altså... smiley

• #5   15. jun 2009 Det lyder dog forfærdeligt :o¨
    stakkels lille misser..
    Men kiggede lige i dit mindealbum, og hun ser da ikke undervægtig ud i hvert fald.

• #6   15. jun 2009 hvor er det bare surt... når skal du hente misseren igen så?
    håber da du får den tilbage uden problemer smiley

• #7   15. jun 2009 Skynd dig af sted og hent hende hjem Julie - Det kan kun gå for langsomt!

• #8   15. jun 2009 Puha det er synd for den lille mis. Skynd dig at hente den hjem til dig selv igen, så den kan få kærlig pleje.

• #9   15. jun 2009 Er desværre lige nødt til at vente til onsdag... det er ret så træls... men vi har ingen bil længere og der kører ikke busser herude efter kl. 19... ulempen ved at bo på landet...

Min kæreste befinder sig lige nu i Århus, hvor han vil ha mulighed for at låne en bil på onsdag og tage turen til Fredericia...

Er lidt irriteret over at det første kan blive onsdag og er ved at været rigtig godt træt af at bo så langt ude og væk fra alting så man er komplet strandet uden en bil... smiley

Kan så bare være glad for, ny ejer i det mindste selv kunne indrømme, at Chenu ikke havde det godt hos hende... tror hun havde for store forventninger om, at Chenu skulle være ligesom hendes tidligere kat, og blev for overrasket over hvor bange Chenu var og er...

Det var heller ikke lige det, jeg havde troet ville ske, da Chenu har været frygtløs overfor omgivelserne herhjemme, både da hun ankom som killing og når der kom nye katte ind i flokken... hun har altid været lidt bange for fremmede mennesker, men det har kun været den føste times tid, ved f.eks besøgende her... det har så bare været for meget for hende, selv at komme et fremmed sted hen... smiley

• #10   15. jun 2009 Ååååårh... folk sq fanme have en ordentlig RØVFULD nogen gange!!! Jeg HADER HADER HADER når folk ikke er gode ved deres dyr.. og DER er INGEN undskyldninger hvad det angår!!!!!

• #11   15. jun 2009 Jeg vil så sige, ikke for at tage hverken den ene eller den andens parti, der er katte der mistrives i den grad når de skifter hjem, også selv om hjemmet er perfekt.

• #12   15. jun 2009 Tror måske også din lille pige har synes det var for meget at skulle flytte- så ryger appetitten jo som bekendt. Men det giver hende nu stadig slet ikke ret tll at sige at du ikke har gjort dit! Godt du tager hende tilbage...

• #13   15. jun 2009 Jeg har siddet her til aften og skrevet frem og tilbage med pigen, og hun har undskyldt for hendes udbrud i sidste uge...
    Hun havde overeageret pga. en tidligere oplevelse med en kat, der viste sig at ha fip...

Så det har været af god mening, hun har tilbudt Chenu tilbage, og ikke som jeg først havde troet... heldigvis for det da.
    Nu er jeg klap så vred, men stadig urolig for Chenu....

Har snakket med kæresten, om han ikke har mulighed for at låne en bil hurtigere, og håber det kan lade sig gøre...

• #14   16. jun 2009 Enig med Lis.

• #16   17. jun 2009 Det er selvf også korrekt, men i mange tilfælde skyldes det bare folk selv...

• #17   17. jun 2009 Hvis det skyldes folk selv en kat ikke trives - så er det fordi sælger ikke er god nok til at screene købererne.

Det var et stort chock for mig da lillemand og mormor, verdens sødeste og nemme kat, kom i nyt hjem sammen - det perfetkte hjem, de har haft kat fra mig før,

Mormor var gnaven, mormor sad under sengen. Barnebarnet som havde pattet på mormor og var hendes et og alt var DUM.

Når jeg kom på besøg det var jeg tre gange, var hun helt normal. Når jeg gik var hun sur igen. Jeg hentede hende hjem efter 10 dage - nøj, hun var glad for at være hjemme. Hun blive altid hos mig.

• #18   17. jun 2009 Man kan vel ikke vide på forhånd, hvordan en kat vil tage en omplacering? Det gør bare ondt langt inde, at høre at katten mistrives sådan... det er i hvert fald det, jeg har følt.

Men nu er Chenu endelig på vej hjem. Min kæreste, der har hentet hende, beskriver at hun var rolig da han ankom, dog meget tynd nu.

Det er stadig meget, at nu skulle have 7 katte med op i en lejlighed, men kan ikke bære, at skulle igennem denne omplacringsmølle igen.

Lejligheden er 103 kvm, så der bliver ikke meget pladsforskel end det, de har nu faktisk... de får 25 kvm mindre at kunne boltre sig på, så håber det vil gå, og ikke vil skabe alt for meget stress...
    Må da indrømme, jeg er bekymret for, hvordan de vil tage det, efter denne oplevelse med Chenu.

Kommentér på:
Solgt kat kommer tilbage igen...

Annonce