{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Berolig mig tak!
  • #1   30. jul 2009 Det er et mini indgreb, som kommer til at gå fint.
    Mine killinger bliver kastreret som 12 uger gamle - alt går fint, så bare rolig.

• #3   30. jul 2009 Hunkatte bliver stereliseret og ikke kastereret X)
    Du skal bare tage det roligt, hun er jo i kyndige hænder og desuden kommer unge katte sig nemmere over sådan en operation i forhold til ældre katte smiley

Det kan godt virke lidt voldsomt at se sin kat vågne/ være helt groggy efter sådan en narkose, men bare du er der er det med til at berolige hende efterfølgende. Min hankat var helt rundt på gulvet efter han blev kastereret, men det hjalp en del at komme hjem i vandte omgivelser igen.

held og lykke med det hele.

• #4   30. jul 2009 Mange tak for det alle sammen. Det hjalp. Og skal nok huske at det hedder stereliseret fra nu af q; Har bare været så urolig men er mere rolig nu smiley

• #5   30. jul 2009 Det skal nok gå fint. Selve indgrebet tager ikke fire timer. Min dyrlæge sagde engang det tager et splitsekund - min kommentar det håber jeg så regningen afspejler:-)

De vil gerne have katten er vågen inden de udleverer den.

Held og lykke

• #6   30. jul 2009 Ja.. Vi har valgt at hente hende når dyre lægen ringer. de siger de ringer når hun er hved at vågne smiley

• #7   30. jul 2009 Går i seng nu. Tager alt det held og lykke med i har sendt miq. Hun skal derhen klokken 9:00 og bliver hentet 13:00 ;( Lang tid

• #9   30. jul 2009 Husk at faste hende - hun må gerne have vand

• #10   30. jul 2009 Jeg har også prøvet det et par gange efterhånden og har kun gode erfaringer med neutralisering. Det er heldigvis kun et lille indgreb og du skal bare sove trygt i nat, det skal nok gå godt.

• #11   30. jul 2009 **Hunkatte bliver stereliseret og ikke kastereret X)**

Jeg mener nu nok, at de fleste dyrlæger kastrerer både hun- og hankatte smiley
    Strengt taget kunne hankatte også blive steriliseret - det er der da mange mænd der bliver.

• #12   31. jul 2009 Næh - Der er vist noget, de et par af de damer har misforstået smiley

Kastration = Man fratager lysten og evnen til formering,
    og det er, hvad man normalt foretager ved BÅDE hunkatte og hankatte.

Sterilisation = Man fratager evnen, IKKE lysten til formering,
    dvs. hunkatte kommer stadigvæk i løb, og hankatte parrer.
    De opfører sig i det hele taget som fertile katte, med hvad dertil hører af gener.

Tænk på, hvor mange mennesker, der bliver steriliseret.
    Hvis de samtidig også mistede lysten, tror jeg ikke der var så mange, som ville få det gjort.

Desværre bruger både dyrlæger og internater m.m. stadig ordet "sterilisation" for hunner og "kastration" for hanner, og det er altså ikke korrekt.

• #13   31. jul 2009 Jeg har adskillige gange overværet neutralisering (kastration) af hunkatte, og det tager kun nogle minutter (bortset fra bedøvelse og opvågning).

• #14   31. jul 2009 Jeg har prøvet det. Du kan være helt rolig. Katten er bare lidt "Fuld" når den kommer hjem efter den har været i en lang narkose

• #15   31. jul 2009 Mette S **tinka...jeg har faktisk overvejet at bestille en kastration til min hunkat (takseres noget billigere end sterilisering)**

Hehe, god ide. Du burde faktisk kunne slippe afsted med det. Så kan de lære det smiley

Der er vist nogle dyrlæger, der faktisk steriliserer hunkatte i stedet for at kastrere, så jeg ville aldrig turde at bestille sterilisation, for vil sgi være sikker på at dyret bliver kastreret, hvadenten det er han eller hun.

Har nu aldrig hørt om steriliserede hankatte, men det må jo kunne lade sig gøre (hvad ideen så skulle være...)

Gud ved hvor det med at "sterilisere" hunkatte egentlig kommer fra?...

• #16   31. jul 2009 Og så håber jeg at kastrationen af Claras kat er gået godt smiley

• #17   31. jul 2009 Nu er det overstået og alt gik godt! Hun havede helt slørede øjne og var træt da hun kom hjem , hun var for bange til at sove ,ed det samme men, nu er øjnene mere normale og hun går bedere hun puttesover på sengen nu
    P.s Hvad er forskellen på at blive kastereret og stereliseret? smiley

• #18   31. jul 2009 Clara:
    Super at høre at det er gået godt.

Det står længere oppe i teksten:
    Kastration = Man fratager lysten og evnen til formering,
    og det er, hvad man normalt foretager ved BÅDE hunkatte og hankatte.

Sterilisation = Man fratager evnen, IKKE lysten til formering,
    dvs. hunkatte kommer stadigvæk i løb, og hankatte parrer.
    De opfører sig i det hele taget som fertile katte, med hvad dertil hører af gener.

Kommentér på:
Berolig mig tak!

Annonce