{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.878 visninger | Oprettet:

Åh nej! Påkørt rådyr :'( {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg skulle over til Pandora (min halvpart) jeg når lige at køre et par meter hen ad vejen, og så ser jeg bare at der er meget blod på vejen.
Jeg køre lidt og kører forbi noget brunt.
Jeg holder min scooter ind og følger blodsporet, jeg går hen til dyret og ser et rådyr ligge.
Jeg ka se at bagbenet er revet af led og der er helt åbent.
Jeg kigger lidt på den og ved at den er død.
Jeg ringer så til min Mor og siger der ligger en påkørt rådyr.
Imens hun kommer ned til mig, finder jeg en gul nummer plade med masser af blod på.
Min mor tager nummerpladen med og ringer til politien og spørger hvad hun ska gøre ved den.
Hun ska bare aflevere den, de får at vide at der er tale om et dødt rådyr, og vi spørger hvad vi skal gøre, om de kommer og fjerner den...
Men nææ nej, den skulle vi enten lade ligge eller ringe og få falk til at hente den....
Der var bare meegt blod på vejen!
ca. 4-5 meter hen ad vejen...

Jeg blev utrolig såret af at se folk bare kører videre uden at gøre noget, ringer til falk eller andet.

Min far slog nummerpladen op på nettet og fandt ud af at den har haft siddet på en golf fra 1980.
Tænker at det nok har været sådan en Brian igen igen : /
Men man brude da have opdaget det?
Nummerpladen var helt bulet...

Og det mærelige er at Mig, min søster og mor lige havde været i horsens og kom hjem ved 13 tiden og der var ikke noget, og sad inde i køkkenet men har ikke hørt noget sammenstød eller dytten eller bremsende bil :S

Måtte lige dele det med jer!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åh nej! Påkørt rådyr :'(
  • #1   13. okt 2009 væmelige folk, der ikke gør nogetr ved det, kan ikke klare folk der skal være sådan. godt du fandt den.

• #2   13. okt 2009 ja!
    Er helt forvirret over nogle kan få sig selv til at køre videre!!
    Og kan ikk rigtig selv gøre noget!
    Men er dyret ikk væk i morgen ringer jeg skisme til falk og får dem til at hente det!

• #3   13. okt 2009 Ringede din mor så til Falck.

Det kunne jo være, at den der har påkørt dyret selv har ringet. Det er ikke altid Falck kommer med det samme.

For nogle uger siden ringede jeg fordi min søn og jeg fandt en påkørt kat (død) på vejen. Falck lovede at komme, men den blev først hentet næste eftermiddag. De ville så sørge for den kom på dyrehospitalet, for at checke chip og evt. finde ejeren. Med vilde dyr kontakter de den pågældende vildtforvltning/naturstyrelse, så dyret bliver registreret dødt.

• #4   13. okt 2009 Mine kæreste og hans forældre har også engang påkørt et rådyr - de ledte efter det i flere timer, men det var forsvundet, og bilen var total skadet, så det rådyr kan ikke ha overlevet. Rådyr har flugt instenkt, så hvis man påkører et rådyr og det ikke dør på stedet, kan man lede efter det i flere timer. Det kan være at Golfen har ledt men ikke har fundet det.

Men at du heldigvis har. (:

• #5   13. okt 2009 Vi kontakter falck i morgen! (:

Perfekt Fejl: hvor skete det henne?
    der var nemlig nogle der påkørte et rådyr hvor bilen blev total skadet, men der fandt de heller aldrig rådyret
    Var det en mørk bil? : /

• #6   13. okt 2009 Det flere år siden de påkørte det rådyr, der var blod over det hele på vejene og på nogle træer i skovkanten, som alligevel var langt væk. Men de fandt desværre aldrig rådyret, selvom de ledte og ledte. Men det var en citroën lysgrå (:

• #7   13. okt 2009 nåeh okay (:
    Men for et par mdr.(måske 2 år) siden var der nemlig nogle der påkørte et rådyr hvor deres bil blev total skadet og rådyret blev aldrig fundet

• #8   13. okt 2009 Jeg påkørte en fugl den anden dag... ja eller den påfjøj mig, det er som man tager det. Stoppede straks og kunne se den ikke var helt død, men heller ikke kunne overleve. Måtte med en klump i halsen sørge for den ikke led mere. Brækkede nakken på den med et smuptag... og tudede...

Men jeg mener bare at man som trafikant har et ansvar hvis man er uheldig og påkøre et dyr. Kan man ikke selv sørger man for hjælp. Jeg ved da godt den måske kun have levet et par timer mere, men kunne bare ikke klare at viden den skulle lide i smerter. Derefter gik jeg ind og lage den i skovkanten....væk fra trafikken så den ikke trækker ræve ud til vejen,

Hårdt men nødvendig....

Ville bare sige.... man skal tage sit ansvar.

Knus Lise

• #9   13. okt 2009 Go idé at fri den for sine lidelser!

• #10   14. okt 2009 Hvis man påkører vildt og det stikker af BØR MAN ALTID kontakte Falck, som kan tilkalde schweiss hund til at spore det.
    På:
    (link fjernet)
    Står bla (nederst):
    "Tilkaldelse af en schweisshund er normalt gratis, dog godtgør rekvirenten schweisshundeførerens kørselsudgifter (statens takster). I tilfælde, hvor en schweisshund efter henvendelse fra Falck eller Politi rekvireres til en eftersøgning af påkørt vildt, betales kørslen af Skov- og Naturstyrelsen."

• #11   14. okt 2009 Vi har haft ringet til dyrenes beskyttelse og de sagde at vi bare skulle lade den ligge.
    Men i dag da vi gik ud, lod vi mærke til at nogen har skubbet den ned i grøften, måske dem der påkørte den?

Kommentér på:
Åh nej! Påkørt rådyr :'(

Annonce