Spørgeskema: Spørgeskema:
hej alle dejlige katte-elskere.. jeg er lige nu igang med en opgave i skolen som jeg håber at kunne få lidt hjælp med, det tager 3 min. at udfylde skemaet, og det bliver self fremalgt anonymt.
SPØRGESKEMA
Udfyld spørgeskemaet.
1. Har du noget der er ægte pels?
2. Hvis nej. Hvorfor ikke?
- Det er imod mine principper:
- Det er for dyrt:
- Jeg syntes at det er ulækkert:
- Andet:
3. Er du enig med pelsproducenterne i at pelsdyr er de husdyr der har det bedst i DK?
Hvis nej, hvorfor ikke?
- Jeg syntes at de er de dyr i DK der trives mindst:
- Jeg syntes at deres forhold er frygtelige i forhold til andre husdyr:
- Mine husdyr har det MEGET bedere:
- Andet:
4. Ønsker du at pelsproduktionen fortsætter som den er?
5. Ønsker du at pelsproduktionen fortsætter i Danmark, men under ordentlige forhold?
6. Ønsker du pelsproduktionen helt fjernet?
7. Hvordan kunne man forbedre forholdene til pelsdyrene?
- Bygge store udendørs indhegninger til dem, hvor alle deres instinkter kan komme i brug:
- Forbyde pelsdyrhold.
- Flere rutine tjek hvor bonden ikke er advaret om besøget:
- Andet:
8. Mener du at det er holdbart at ræve pelsproduktionen fortsætter i de næste 15 år?
Hvis nej, hvorfor ikke?
- Det er dyrplageri at holde dem indespærret i så små bure:
- Deres forhold er helt uacceptable:
- De kan ikke udfolde deres naturlige instinkter, og bliver skøre af at være i bur:
- Andet:
9. Alder:
10. Region:
11. Køn:
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
- Det er imod mine principper: x
- Det er for dyrt: x
- Jeg syntes at det er ulækkert: x
- Andet: Ægte pels er nu pænnest på dyrene
3. Er du enig med pelsproducenterne i at pelsdyr er de husdyr der har det bedst i DK? Nej
Hvis nej, hvorfor ikke?
- Jeg syntes at de er de dyr i DK der trives mindst:
- Jeg syntes at deres forhold er frygtelige i forhold til andre husdyr:
- Mine husdyr har det MEGET bedere: x
- Andet: jeg vil hverken kalde mink eller ræv for et husdyr
4. Ønsker du at pelsproduktionen fortsætter som den er? Nej
5. Ønsker du at pelsproduktionen fortsætter i Danmark, men under ordentlige forhold? Ja
6. Ønsker du pelsproduktionen helt fjernet? Hvis dyrene har det godt, og pelsen bliver et "rest" produkt fra når man har slagtet dyret til mad, så har jeg ikke noget imod det.. Så længe det er hovedeproduktet er det unødvendigt
- Bygge store udendørs indhegninger til dem, hvor alle deres instinkter kan komme i brug: x udendørs med mulighed for at gå ind i dårligt vejr
- Forbyde pelsdyrhold.
- Flere rutine tjek hvor bonden ikke er advaret om besøget: ja af nogle der ikke bare lukker øjnene
- Andet:
8. Mener du at det er holdbart at ræve pelsproduktionen fortsætter i de næste 15 år? De kan sagtens forsætte, men det skal være på et ordenligt niveau
Hvis nej, hvorfor ikke?
- Det er dyrplageri at holde dem indespærret i så små bure: x
- Deres forhold er helt uacceptable: x
- De kan ikke udfolde deres naturlige instinkter, og bliver skøre af at være i bur: x
- Andet:
9. Alder: 23
10. Region: Syddanmark
11. Køn: Kvinde
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
2)
3) Der er forskel på hvordan man ser på sine dyr - hvis man valgte at holde mink i stuen, så blev produktionen ikke ret stor, og man havde vel også svært ved at aflive dem bagefter.
Min moster har en minkfarm og det er en eksport vare - selvfølgelig skal de behandles ordentligt - men de er født i fangeskab og kender ikke til menneskekontakt.. det er ikke kæledyr... jeg synes det var mere vigtigt at kigge på alle de børn samfundet hvert år lader i stikken.
4) Jeg tror ikke at mink og ræve får det bedre af at forbyde produktionen i DK - prøv at kigge rundt i andre lande... har dyrene det bedre der?
Det var nok bedre at stille nogle krav til farmerne om hvor meget plads dyrene skal have.. osv.
Er der nogle der lader være med at købe flæskesteg til jul fordi grisen har haft et dårligt liv, med tremme gulv og liggesår imens smågrisene skal patte.....
5) det var vidst både 4. og 5. spørgsmål i et.
6) Ja, jeg synes godt vi kunne forbyde pelsdyr hold - det er ikke noget vi har brug for, - derimod synes jeg det er ok at dem der lever i ekstrem kulde udnytter de muligheder de har.. selvfølgelig skalgrønlænder fortsætte med at gå i sælpels og bruge bjørneskind.....
7)
8) om det er holdbart kommer jo an på om folk køber pelsene, - ja så er det da yderst holdbart... hvis folk holdt op med at købe pels så blev det pludselig til en yderst uholdbar lørsning for farmeren, og han måtte se sig om efter andet arbejde...
9) 33
10) Midtjylland
11) kvinde
okt 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 16
Nej
- Andet: har bare ikke set noget med pels, der siger mig noget.
3. Er du enig med pelsproducenterne i at pelsdyr er de husdyr der har det bedst i DK?
Hvis nej, hvorfor ikke?
- Andet: Jeg mener på ingen måde, at pelsdyr, eller produktionsdyr for den sags skyld, i DK har det bedst (af det jeg har set). De bliver ikke behandlet som dyr, men som rent profit.
Nej, bestemt ikke. Jeg synes at man, ligesom i andre EU-lande, burde tage skridtet videre og gøre det ulovligt.
5. Ønsker du at pelsproduktionen fortsætter i Danmark, men under ordentlige forhold?
nej
ja
- Andet: opdræt burde forbydes. Hvis det ikke er muligt, bør avlere få mere respekt for dyrene, og behandle og have dem under ordenlige forhold. Dvs. større bure, et ordentligt underlig, og evt. aktivitetsmuligheder.
8. Mener du at det er holdbart at ræve pelsproduktionen fortsætter i de næste 15 år?
- Andet: det samme, det burde stoppes.
9. Alder: 21
10. Region: Sjælland (vest)
11. Køn: Kvinde
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Nej. Og mine katte har heller ikke noget.
Fordi jeg ikke vil støtte den modbydelige industri.
Nej, men de har det nok alligevel ikke værre end div. andre produktionsdyr. Det står generelt rigtig skidt til
Nej!
Nej! Jeg ser ingen grund overhovedet til at opdrætte dyr for at pelse dem. Synes det er uetisk.
Ja. Og import af pels ser jeg også gerne forbudt. Først og fremmest af dyrevelfærdsmæssige årsager, men også pga. miljø. Pelsproduktionen er udover dyrplageri også skidt for miljøet.
- Bygge store udendørs indhegninger til dem, hvor alle deres instinkter kan komme i brug:
- Forbyde pelsdyrhold.
Alle ideer vil være en forbedring, men jeg mener, at pelsdyropdræt skulle forbydes helt.
Nej.
Hvis nej, hvorfor ikke?
- Det er dyrplageri at holde dem indespærret i så små bure:
- Deres forhold er helt uacceptable:
- De kan ikke udfolde deres naturlige instinkter, og bliver skøre af at være i bur:
Jeg sætter x ved det hele. De ræve der skal vansmægte i burene de næste mange år, har ikke glæde af at forbudet træder i kraft så sent. Fatter ikke at der skal gå 15 år
9. Alder: 47
10. Region: Østjylland
11. Køn: K
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 34
Nej
- Det er imod mine principper: x
- Det er for dyrt:
- Jeg syntes at det er ulækkert: x
- Andet: Det er bare moralsk forkasteligt generelt.
Nej!
Hvis nej, hvorfor ikke?
- Jeg syntes at de er de dyr i DK der trives mindst: x
- Jeg syntes at deres forhold er frygtelige i forhold til andre husdyr: x
- Mine husdyr har det MEGET bedere:
- Andet:
Nej
Nej
Ja tak
- Forbyde pelsdyrhold. x
- Andet:
Nej
Hvis nej, hvorfor ikke?
- Det er dyrplageri at holde dem indespærret i så små bure: x
- Deres forhold er helt uacceptable: x
- De kan ikke udfolde deres naturlige instinkter, og bliver skøre af at være i bur: x
- Andet: Det gælder også for alle andre dyr end ræve.
9. Alder: 16
10. Region: Vestsjælland
11. Køn: K
Spørgeskema: