{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Nogen der spiller klaver? {{forumTopicSubject}}


Hej er der nogen herinde der spiller klaver? Jeg har lige meldt mig til klaverundervisning og i næste uge får jeg mit "nye"- gamle klaver. Glæder mig helt vildt.

Er der nogen herinde der ved om man kan lære at stemme det selv? Eller er man nød til at betale for det. Kender i evt, nogen i nærheden af randers..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der spiller klaver?
  • #1   23. dec 2009 Jeg har engang spillet men gør ikke mere:_9

  • #2   23. dec 2009 Puha, det er meget svært at stemme et klaver. Mener at det kræver en del øvelse og uddannelse, for ikke at tale om de rette dimser til at skrue på naglerne, samt en maskine der tjekker om svingningerne passer. Og nu er det ikke for at blive teknisk, men svingninger passer ikke sammen alle sammen. Kun to og to. Så derfor skal man stemme dem alle sammen en anelse falsk. Men falsk på den helt rigtige måde. Ellers bliver det ikke godt. Så jeg ville absolut ikke gøre det selv, hvis jeg var dig!!

    Jeg bruger Mattson og McGee til at stemme mit klaver. De hører til i Århus, men jeg tror godt de kører til Randers. Ellers kan de vel i det mindste anbefale nogen i Randers. De er nemlig enormt gode, synes jeg, så jeg vil klart anbefale dem! Ham der stemmer mit klaver kan huske det. Når jeg ringer siger han "ja, det er brd. caspersen i nøddetræ, ikke sandt?". Super sejt!

    Held og lykke med klavertimerne! Det er skønt at kunne spille klaver!!


  • #3   24. dec 2009 Vil bare føje lidt til Mette C's gode svar.

    Dit klaver bør ikke stå op ad en ydervæg, og det skal stå i godt 2-3 uger, før det stemmes første gang.


  • #4   24. dec 2009 Tak for svarene!:)

    Ja jeg har læst at det skal stå ca. en måned inden man får det stemt så det kan vænne sig til luftfugtigheden, men jeg har også læst at det med ydrevæggen er en skrøne fordi vi er så gode til at isolere nu til dags. Men ved ikke om der er noget om det.

    Mette jeg vil prøve at kontakte dem når jeg når så langt.

    Ved i egentlig om man kan "lære det selv" på en eller anden måde, via dvd'er eller noget, kan ikke vente med at komme i gang:)


  • #5   24. dec 2009 Altså lære at stemme klaveret eller lære at spille på det?

  • #6   25. dec 2009 Lære at spille på det:)

    Tror jeg har droppet at lære at stemme det for jeg var inde og læse nget på nettet og det virker som en profession i sig selv;)


Kommentér på:
Nogen der spiller klaver?

Annonce