{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Det smerter mit hjerte (hest) {{forumTopicSubject}}

Da jeg var 6 år gammel fik jeg en pony som havde haft en forfærdelig skæbne. Som 4-års havde den gået på 4 forskellige rideskoler og havde haft 4 forskellige private ejere,men alle havde opgivet hende. Min mor købte hende da hun gik som lånepony under en ridelejr fordi hun følte noget da hun så hende. Jeg var som sagt kun 6 år gammel og var ikke den bedste rytter i verden, men lysten til at lære at ride denne pony var der uden tvivl. Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange den kastede mig, men jeg lod mig ikke skræmme. Den stakkels pony var så angst at man skulle lokke den for at få den ind i et ridehus og hvis der var andre ryttere med en pisk, blev hun panisk og ustyrlig. Da vi havde haft hende i 4 år og havde en fornuftig ridehest ud af hende, gik vi til kåring hvor vi tilfældigt mødte hendes opdrætter som med tårer i øjnene fortalte at han havde sendt 13 connemareponyer til tilridnig og de 12 af dem var blev aflivet da de kom hjem, den eneste grund til vores havde overlevet, var at hun som den eneste var solgt inden tilridning. Samtlige 13 ponyer var blevet gennembanket flere gange dagligt istedet for at blive tilredet og derfor var hun som hun var. Og derfor var hun opgivet gang på gang. Hun var vild og ustyrlig og brød sig ikke om at have nogen i sadlen. Det tog os mange år og mange timer at få opbygget hendes tillid men det lykkedes! Hun blev som en hund til sidst og gik gennem ild og vand for mig når vi var til stævner. Vi vandt alt vi kom i nærhenden af og vi var uadskillige. MEN tiden kom og jeg var blevet for stor til hende, vi ville have beholdt hende som hyggepony, men det gik ikke, for hun havde for meget energi, hun skulle ud og springe rundt med en ny rytter. havde hende i 10 år og solgte hende ikke til de første 7 interesserede købere fordi det bare ikke var "dem". Endelig kom den rette ejer og købte hende som 15 års og det føltes bare rigtig.... Hvad ser jeg nu?? at de har trukket en føl på hende og solgt både mor og føl videre. En upræcis beskrivelse af hende ligger tilgængelig på hestegalleri, hvor hun bliver beskrevet som et hidsigt vilddyr. Skam jer siger jeg bare. Det er jer der ikke gav jer tid til at forstå hende, det er jer der er nogle modbydelige udyr!!! I kunne have fået en bedste ven der ville gøre alt hvad i drømte om, men i stedet misbrugte i hendes tillid fordi hun havde gode papirer og i kunne tjene penge på hende, FØJ!

Undskyld mit udbrud men det smerter mit hjerte så inderligt!. Jeg fortryder så inderligt at hun blev solgt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det smerter mit hjerte (hest)
  • #1   4. mar 2010 Det gør mig utrolig ondt at læse smiley men sådanne menesker er der desværre..

    -håber det er smidt på hestegalleri også ..

    ...*føler med dig..


  • #2   4. mar 2010 Ej hvor er det dog sørgeligt at læse at det skulle ende sådan for hende. At fol kan være det bekendt mod den arme hest, som ellers var blevet så god. Jeg bliver iøvrigt så harm når jeg læser om folk som banker deres heste for at få dem til at makke ret. Det er ikke folk der har meget forstand på heste der gør sådan. De burde selv have en ordentlig omgang tæv.

  • #3   4. mar 2010 Trine....Lige netop derfor har jeg ALDRIG videre solgt en af mine heste.
    De blev istedet for aflivet af dyrlægen hjemme i kendte omgivelser----Folk rystede på hovedet af mig og kunne ikke forstå at jeg dog ikke ville sælge dem for en masse penge.


  • #4   4. mar 2010 synes nu ikke at man bør aflive raske dyr smiley

    -men self. finde en rytter man er tryg ved..


  • #5   4. mar 2010 det gør mig ondt at høre,ja der er desværre mennesker der tænker med R.... jeg håber du skriver til dem, ja jeg har også heste og kan ikke sælge dem smiley for mener ikke der er andre der kan behandle dem så godt som mig og familien..

  • #6   5. mar 2010 Carina....Jeg synes ellers at tråden den taler for sig selv. INGEN ved hvad der sker med en hest efter den er solgt....

  • #7   5. mar 2010 Nej, men man afliver da ikke et dyr fordi man ikke har tid /plads /lyst eller hvad ved jeg, der er grunden til man ikke har em mere, man afliver ikke raske dyr før man har givet dem en chance hos en ny familie,

    -her kunne man jo lave en juridisk bindende kontrakt ved den nye køber (kender jeg en der har gjort) og få den neutraliseret, så den ikke ender som en avls maskine ..

    (bare min holdning)


  • #8   5. mar 2010 man kunne give hesten væk til godt hjem, og ikke kun tænke på pengene..

  • #9   8. mar 2010 Carina----Nu skriver trådstarteren jo, at m,an troede det var et godt hjem hesten kom til........En hest kan sagtens nå at blive handlet adskellige gange i sit liv........

  • #10   8. mar 2010 det er jeg udemærket klar over, har en del med heste at gøre.. men synes alligevel ikke at man kan tillade sig at aflive et rask dyr.. er det ikke et godt hjem dyret kommer til, har man ikke ledt længe og ihærdigt nok, lav ALTID en kontrakt imellem køber og sælger, så man ikke er i tvivl om noget, og for at undgå at den ender som en avls maskine i en gammel alder, hvorfor så ikke neutraliserer den ?

    kan ikke forstå at man ikke taget disse fårholdt regler inden salg, og forstår ikke at man ikke bare laver den der jurist bindende kontrakt ..


  • #11   11. mar 2010 Neutralisere en hest...Jo man kastr. hingste.....men har godt nok ikke oplevet at man gør det med hopper....Og Carina....Hvad er så dit bud på hvordan man skal sikre sig, at den familie som tilsyneladende er ok ikke er det alligevel....Du må jo have prøvet det siden du så skråsikkert kan sakke med her om hvad man kan og ikke kan og tillade sig????

  • #12   14. mar 2010 Lave en kontrakt af den ene eller anden slags, om at videresalg ikke er tilladt til rideskoler osv.

  • #13   14. mar 2010 Ja ja...Og hvad så når kontrakten ikke overholdes??????
    Kom nu ud i den virkelige verden...
    Og så slut her fra


  • #14   14. mar 2010 øhh ? ja så er den self. judrisk bindende, ? og derfor skal den overholdes, ellers får det konsekvenser. hvad andre gør er op til dem, men hvorfor skal dyret lade livet på at man ikke kan /vil have dem mere,...

    det forstår jeg ikke ...


  • #15   14. mar 2010 Forfærdelig og tragisk historie :-(((
    Kan godt forstå din vrede og din ked!
    Er der slet ikke mulighed for at du kan købe den tilbage? Lade den opstalde et sted du kender, være primær omsorgs/og kontrolant "mor" for den? Og måske lade 2-3 piger have økonomisk part i den, ride og passe den ! ?
    Hvor i landet bor du?
    Mvh Monique


Kommentér på:
Det smerter mit hjerte (hest)

Annonce