psykolog valg + dags patient på psyk {{forumTopicSubject}}
jeg er nede med en svær depression og skal nu finde en psykolog helst i nykøbing sj men kan godt strække mig til holbæk.
er der nogle der kender en god en eller har hørt godt om en her oppe.
jeg står på helt basg bund kender ikke/har ikke hørt om nogle af de psykologer der er her, ja jeg kender faktisk ikke rigtig nogle jeg snakker med der har gået til psykolog, de ville ihvert fald ikke erkende det for mig så.
men jeg har virkelig brug for lidt hjælp til et valg.
min læge har tilbudt mig at blive indlagt på psykiatrien, men jeg ville ikke kunne være væk fra min mand og kat så længe, så jeg ville høre om man kan være dags patient så man kun er der om dagen men kan tage hjem og sove hos sig selv???
håber der er nogle der kan svare på mine spørgsmål...
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 46
Ang. Indlæggelse, hvis lægen tilbyder det, så kunne det måske være en hjælp at du kommer lidt væk hjemmefra?
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 48
Angående eventuel indlæggelse -
"Ja på nogle psykiatriske hospitaler/ een åben afdeling, kan man i samråd med afd. lægen lave en aftale ogm at være dag patint!
Ift psykolog/psykiatre koster det dig INGEN penge hvis du har en henvisning/ anmodning fra din læge- det vil sige... Hvis han/hun mener det er abosolut nødvendig for dig!
feb 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 18
her hvor vi bor (Region nordjylland) er der det der hedder distriktspsykiatrien, hvor der er læger, psykiatere osv. tilknyttet, her kan man få samtaler med læge/psykiater efter behov.
Jeg er ikke helt inde i, om det er noget der er i alle regioner, men jeg tror det næsten. Det er lægen der henviser til distriktspsykiatrien, og det foregår på den måde, at lægen skriver et brev til dem, hvor ens problemer beskrives og så vurderer lægerne om man vil have nytte af de ting de kan tilbyde. Eftersom din læge snakker om indlæggelse vil du sikkert kunne tilknyttes distriktspsyk.
Distriktspsyk. kan (i hvertfald her hos os) henvise til noget der hedder "Daghuset", hvor der er mulighed for at deltage i forskellige aktiviteter alt efter interesser, og her er man i dagtimerne og tager så hjem og sover. Ligeledes vurderes det i den enkeltes tilfælde, hvor mange dage i ugen og hvor mange timer pr. dag man skal komme.
Mhs. til at være indlagt, så behøver det ikke at være i voldsomt lang tid, du kan godt være indlagt i bare to dage (eksempelvis), eftersom det er frivillig indlæggelse. At være indlagt i et par dage, kan godt give lidt ro på + det kan "sætte skub i tingene" for at få hjælp i distriktspsyk. og blive tilknyttet et dagtilbud.
Snak med din læge igen og spørg om distriktspsyk. og dagtilbud der hvor du bor.
Held og lykke med det
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
I øvrigt kan der ydes tilskud til psykologbehandling til yngre mennesker med depression.
Lonnie - Jeg kender desværre ingen psykologer i dit område, men måske er der nogen, der kan anbefale en dygtig psykolog på øhhh Dep-net (skal lige tjekke hvad det hedder).
Rigtig god bedring!
dec 2006
dec 2006
Jeg har ganske enkelt generelt større tiltro til psykologers uddannelse og terapeutiske evner end til psykiateres. Og jeg har heller ikke den store tiltro til antidepressiva og anden hjernemedicin.
Og så er der det, at psykologer oftest har klienter, og psykiatere har patienter. Jeg ved godt, hvad jeg foretrækker at være.
Men bortset fra det, så håber jeg, at Lonnie finder den person ( psykolog eller psykiater) som hun vil have mest gavn af at komme i behandling hos. I et terapiforløb handler det nemlig også om kemien mellem klient og behandler.
psykolog valg + dags patient på psyk