{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

katteudstilling på dyreskue i roskilde {{forumTopicSubject}}

håber nogen kan svare mig på dette,
men var idag på dyreskue i roskilde og se katte udstiling og kom så til at tænke på om en anden udstilling forgår på samme måde...
ærligt så syntes jeg det var så synd for mange af kattene, der var så meget larm og folk kunne komme helt hen til buret og stikke fingerene ind..
så en kat sidde helt samkrøllet i hjørnet af buren og så så trist ud, ejer kom så og lukkede op for vi skulle da lige nusse hans kat, men det kunne vi bare ikke, for som sagt var den skræmt og vi ville bare ikke gøre noget for denn skulle blive mere skræmt.....

Ja måske jeg nu får på puklen for mit indlæg, men hold op jeg syntes det var synd for nogle af kattene som så ud til ikke at nyde det og ja så andre nød opmærksomheden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katteudstilling på dyreskue i roskilde
  • #1   6. jun 2010 Kender følelsen... jeg var på min første katteudstilling for ikke så længe siden... Mange af kattene stortrives med at være på udstilling, men der var lige så mange der var skræmte eller aggresive forstår slet ikke folk tager dem med når de kan se deres katte stresser.
    På den udstilling var der også mulighed for at kunne stikke fingre ind i burerne... Men det gjorde jeg bestemt ikke for man roder bare ikke ved andre folks katte med mindre man får lov.
    Ooooog det var ikke meget "lov" man fik... Jeg kunne faktisk slet ikke lide de folk der var der, de var i deres helt egen verden og for en nysgerrig tilskuer der elsker katte ja så følte jeg mig bare ikke velkommen.
    Jeg forstår godt folk ikke vil have man overgramser på deres fint oppudsede katte med fedtfingre... Men at man ikke er mere imødekommen forstår jeg ikke.

Var første og sidste gang jeg var på udstilling, kan ikke se det fede ved det... og i stedet nyder jeg tanken om det valg jeg har taget for mine katte, et valg der giver dem lov til en afslappende tilværelse uden stress og jag smiley

• #2   6. jun 2010 Der plejer ikke være så trængt på en almenlige udstilling, ej heller sådan en larm..

Det med den skræmte kat. uah hvis det var min, havde jeg ikke ladet nogen komme til den..

• #3   6. jun 2010 på en nomal udstilling er der gerdiner oppe så kattene får lidt fred for alle de mensker og så er der ikke mange der vil ha man rør ved deres katte

• #5   6. jun 2010 nu kunne vi se at denne kat ikke var genert men skræmt, der lugtede også vildt af tis i dens bur... snakkede med en anden også og hendes kat brød sig heller ikke om det, men som jeg forstod havde man meldt sig måtte man ikke ta katten hjem før en bestemt tid, men det er måske noget jeg har misforstået, for selv ville jeg da bare ta min kat og gå, hvis jeg kunne se den var stresset...
    her var også gardiner i nogle buerne så de kunne gemme sig eller nogle havde huler.. men lige denne kat jeg nævner først var krøbet helt op i hjørnet af buret...

men det jeg syntes der var så frygtlig var al den larm og ja små børn der farede rundt mellem burende... vi selv havde en lille med på næsten 3, men gik ud med ham, da der var så mange mennesker, vi kunne simpelhen ikke holde ud af at se på det

• #7   6. jun 2010 Jeg var der lørag i 12 timer. Selvfølgelig havde jeg taget en kat med der kunne tåle mosten. Og det kunne hun lige indtil kvarter før lukketik. De kom en ung høflig mand - han var neger.

Katten fik øjne så store som thekopper og gemte sig under sin liggepude - de hun tittede ud lidt senere og så ham igen skyndte hun sig at trække hovedet tilbage.

Underlig oplevelse

• #8   6. jun 2010 Jeg var lige inde og runde lørdag, men jeg synes der var alt for mange mennesker og alt for meget larm. Jeg ville ikke byde mine katte det, men de ville heller ikke kunne klare mosten på den måde. En alm. udstilling foregår ikke på den måde nej. Der er ikke børn som farer rundt, og slet ikke den larm der. Synes da ellers du skal tage forbi en udstilling Charlotte, så du selv kan opleve det.

• #9   7. jun 2010 DK misling..... det ville jeg også rigtig gerne. også derfor jeg ville vide om det var på samme måde, for var det så skulle jeg ikke ind igen sådan et sted...

jo kunnw godt se der også var katte som ikke havde noget imod det smiley kunne ligefrem se de nød det. men igen, den ene kat sidder bare printet i mine tanker hele tiden.. syntes simpelhen det var så synd og så ville han ha vi skulle nusse med den smiley

jer der havde katte med, var der noget om det med at nu man var tilmeldt så skulle man la katten blive til slut ???

• #10   7. jun 2010 Jeg havde ikke selv kat med, men sådan er det normalt på udstilling, så kunne ikke forestille mig at det var anderledes på et dyrskue. På en normal udstilling, er det dog før set, at man har fået lov til at smutte hvis man spørger pænt, og katten bestemt ikke bryder sig om at være der.

• #11   7. jun 2010 Det er præcis som på en almindelig udstillíng - man bliver til den der lukkes. Vil tro man kan få tilladelse til at gå hvis katten bliver syg eller agressiv.

• #12   7. jun 2010 ok, taak, men hvis der er mere ro og folk ikke kan komme til burene som her i roskilde så er der jo også mindre risiko for at kattene blir stresset ?

• #13   7. jun 2010 charlotte, der er lidt mere ro, men folk kan sagtens komme til burene, dog vil jeg sige, at der som regel er mere respekt.

• #14   8. jun 2010 Jeg var der også (som tilskuer) med mine børn i lørdags.
    Jeg oplevede ikke nogle skræmte katte, men en enkelt som lå lige bag en ventilator der sad på buret, den nød vist bare afkølingen.. :¤)
    Det er da begrænset hvor langt man kan få fingrene ind i et bur, hvis katten ikke kan li at blive rørt er der jo plads til de kan flytte sig ??
    Det som undrer mig på denne udstilling, er at de IKKE vil have barnevogne ind i hallen, så kommer man med et sovende barn man ikke kan vække, er man nød til at blive ude.
    Ikke engang en lille paraplyklapvogn må man gå ind med, sådan en havde jeg med sidste år og måtte efterlade den udenfor med alle vores TING vi havde købt, brugte nemlig ikke vognen til mine børn da de var for store til den, men som transportmiddel.
    Da jeg ikke kunne bære det hele rundt i hånden i hallen, måtte jeg risikere det stod uden opsyn udenfor hallen.
    jeg spurgte engang min bror om hvorfor de mon ikke ville have barnevogne ind, han sagde: Mon de er bange for man STJÆLER en kat og gemmer den i sin barnevogn ??
    Jeg føler lidt at børn ikke er så velkomne på katteudstilling, ved ikke om de syntes de er for larmende og "onde" ved dyr.
    Men vi mødte nu kun nogle søde katteejere inde i hallen, de svarede pænt på spørgsmål om deres katte... :¤)

• #16   8. jun 2010 Der er simplethen ikke plads til alle de barnevogne og klapvogne. Disse bliver iøvrigt passet på af to personer der står i indgangen og passer på vogne, sovende poder og balloner. Selvsamme personer der bad dig stille klapvognen:-)

• #17   8. jun 2010 vi havde selv et barn med og ja måtte ikke ta klapvognen med ind, men der stod da en sød dame i indgangen og sagde hun stod der for at passe på den smiley så den var i trygge hænder,og forstår godt de ikke vil ha klapvogne og barnevogne ind, med den plads der var, måtte man det, ville ma jo ikke komme rundt mellem et hav af vogne så helt forståeligt at man ikke må det, men en af os gik ud med barnet da der simpelhen var så mange mennesker og larmende......
    ja alle der havde katte med var søde og rare, det var nu heller ikke dem jeg var ude efter, men som beskrevet i mit første indlæg en skræmt kat som ejer ville ha vi skulle stikke hænderne ind i buret for at kæle og så ville jeg vide om det forgik sådan på andre udstillinger også

• #18   8. jun 2010 charlotte< nu missemomse til 5 dejlige killinger J

Jeg kan ikke udtale mig om den kat du så var skræmt - det er da muligt.

Må jo nok indrømme at mange besøgende slet ikke kunne læse kattens signaler og sprog. 12 timer ER lang tid - flere mente at min kat der i små perioder lå bag gardinet og sov var skræmt.

Det kan jeg skrive under på hun ikke var - men dybt urimeligt at forvente en kat skal være 100% på i fulde 12 timer i en varm og støjende hal.

Det virkede som forventningerne var, her er jeg - og nu vil jeg se kat, den skal være sød og imødekommende - det er det jeg er kommet for:-(

• #20   8. jun 2010 ja det var da tydeligt at dem som sov, de bare sov fra det hele og var rolige med det som skete rundt om dem, men igen den ene kat jeg nævner så så stesset ud i øjne og kropssprog. nu ved jeg jo ikke om den havde været der alle dagene og den så havde fået nok, og som jeg også nævner lugtede der vildt af tis hos den og ikke andre bure. min svigersøn rørte den lidt og ja det gjorde jeg også selv til den krøb endnu mere sammen, og vi var forsigtigede og ville lade den snuse til os først, vores fingere lugtede af tis derefter....
    Og igen vil jeg lige sige, vi kunne godt se mange af kattende nød det og nogle bare sov fra det hele, dette for ingen skal misforstå og tro at vi syntes alle så skræmte ud, for nej det gjorde de bestemt ikke

• #21   8. jun 2010 kan være den ene kat aldrig havde prøvet det før og forhåblig har dem der ejer katten fundet ud af den ikke skal a sted igen når den regere som den gjore

Kommentér på:
katteudstilling på dyreskue i roskilde

Annonce