katteudstilling på dyreskue i roskilde {{forumTopicSubject}}
håber nogen kan svare mig på dette,
men var idag på dyreskue i roskilde og se katte udstiling og kom så til at tænke på om en anden udstilling forgår på samme måde...
ærligt så syntes jeg det var så synd for mange af kattene, der var så meget larm og folk kunne komme helt hen til buret og stikke fingerene ind..
så en kat sidde helt samkrøllet i hjørnet af buren og så så trist ud, ejer kom så og lukkede op for vi skulle da lige nusse hans kat, men det kunne vi bare ikke, for som sagt var den skræmt og vi ville bare ikke gøre noget for denn skulle blive mere skræmt.....
Ja måske jeg nu får på puklen for mit indlæg, men hold op jeg syntes det var synd for nogle af kattene som så ud til ikke at nyde det og ja så andre nød opmærksomheden
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
På den udstilling var der også mulighed for at kunne stikke fingre ind i burerne... Men det gjorde jeg bestemt ikke for man roder bare ikke ved andre folks katte med mindre man får lov.
Ooooog det var ikke meget "lov" man fik... Jeg kunne faktisk slet ikke lide de folk der var der, de var i deres helt egen verden og for en nysgerrig tilskuer der elsker katte ja så følte jeg mig bare ikke velkommen.
Jeg forstår godt folk ikke vil have man overgramser på deres fint oppudsede katte med fedtfingre... Men at man ikke er mere imødekommen forstår jeg ikke.
Var første og sidste gang jeg var på udstilling, kan ikke se det fede ved det... og i stedet nyder jeg tanken om det valg jeg har taget for mine katte, et valg der giver dem lov til en afslappende tilværelse uden stress og jag
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Det med den skræmte kat. uah hvis det var min, havde jeg ikke ladet nogen komme til den..
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 573
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
her var også gardiner i nogle buerne så de kunne gemme sig eller nogle havde huler.. men lige denne kat jeg nævner først var krøbet helt op i hjørnet af buret...
men det jeg syntes der var så frygtlig var al den larm og ja små børn der farede rundt mellem burende... vi selv havde en lille med på næsten 3, men gik ud med ham, da der var så mange mennesker, vi kunne simpelhen ikke holde ud af at se på det
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Katten fik øjne så store som thekopper og gemte sig under sin liggepude - de hun tittede ud lidt senere og så ham igen skyndte hun sig at trække hovedet tilbage.
Underlig oplevelse
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
jan 2010
jo kunnw godt se der også var katte som ikke havde noget imod det
jer der havde katte med, var der noget om det med at nu man var tilmeldt så skulle man la katten blive til slut ???
nov 2007
nov 2008
jan 2010
nov 2007
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Jeg oplevede ikke nogle skræmte katte, men en enkelt som lå lige bag en ventilator der sad på buret, den nød vist bare afkølingen.. :¤)
Det er da begrænset hvor langt man kan få fingrene ind i et bur, hvis katten ikke kan li at blive rørt er der jo plads til de kan flytte sig ??
Det som undrer mig på denne udstilling, er at de IKKE vil have barnevogne ind i hallen, så kommer man med et sovende barn man ikke kan vække, er man nød til at blive ude.
Ikke engang en lille paraplyklapvogn må man gå ind med, sådan en havde jeg med sidste år og måtte efterlade den udenfor med alle vores TING vi havde købt, brugte nemlig ikke vognen til mine børn da de var for store til den, men som transportmiddel.
Da jeg ikke kunne bære det hele rundt i hånden i hallen, måtte jeg risikere det stod uden opsyn udenfor hallen.
jeg spurgte engang min bror om hvorfor de mon ikke ville have barnevogne ind, han sagde: Mon de er bange for man STJÆLER en kat og gemmer den i sin barnevogn ??
Jeg føler lidt at børn ikke er så velkomne på katteudstilling, ved ikke om de syntes de er for larmende og "onde" ved dyr.
Men vi mødte nu kun nogle søde katteejere inde i hallen, de svarede pænt på spørgsmål om deres katte... :¤)
nov 2008
jan 2010
ja alle der havde katte med var søde og rare, det var nu heller ikke dem jeg var ude efter, men som beskrevet i mit første indlæg en skræmt kat som ejer ville ha vi skulle stikke hænderne ind i buret for at kæle og så ville jeg vide om det forgik sådan på andre udstillinger også
nov 2008
Jeg kan ikke udtale mig om den kat du så var skræmt - det er da muligt.
Må jo nok indrømme at mange besøgende slet ikke kunne læse kattens signaler og sprog. 12 timer ER lang tid - flere mente at min kat der i små perioder lå bag gardinet og sov var skræmt.
Det kan jeg skrive under på hun ikke var - men dybt urimeligt at forvente en kat skal være 100% på i fulde 12 timer i en varm og støjende hal.
Det virkede som forventningerne var, her er jeg - og nu vil jeg se kat, den skal være sød og imødekommende - det er det jeg er kommet for:-(
jan 2010
Og igen vil jeg lige sige, vi kunne godt se mange af kattende nød det og nogle bare sov fra det hele, dette for ingen skal misforstå og tro at vi syntes alle så skræmte ud, for nej det gjorde de bestemt ikke
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 573
katteudstilling på dyreskue i roskilde