{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.676 visninger | Oprettet:

At give en ældre kat væk? Hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Kære KG'ere.

Håber at vi kan holde en god tone i dette forum.
Jeg tænkte på om I kunne hjælpe mig med mit lille problem. Vi har en ældre blandingskat fra 2004, som vi nu står og skal af med.. Hun er en ret speciel kat og lider en del af loppeallergi. Hun kan desværre ikke lide at blive sprøjtet med loppemiddel på nogen som helst måde - og hvis hun får lopper, slikker hun sig meget kraftigt. Udover det, er hun en sød kat, som gerne vil kæle (når hun bestemmer det) og er stille, rolig og glad. Hun er ikke steriliseret - men får p-piller..

Min mors mand, vil gerne have hende aflivet, men både min mor og jeg, synes at det er frygtelig synd, at aflive en så dejlig kat, som hun er..

Men hvad synes I? Synes I at det ville være bedst, hvis hun fik fred - især for sin loppeallergi? Eller ville I give hende væk - og hvem ville I give hende til, hvis det kom så langt? Og hvem ville have hende, trods hendes

Jeg tager ikke stilling herinde.. Jeg finder bare muligheder. Hun er egentlig min kat, men det er mest min mor der har passet hende, mens hun ventede min lillebror - da vores kat var lille..

Håber at I vil hjælpe mig.
- NOW.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At give en ældre kat væk? Hjælp..
  • #1   7. jun 2010 Kan du ikke tage imod hende igen?
    Jeg mener også at det ville være synd at aflive hende, hvis hun intet fejler udover loppeallergi.
    Man kan nemt sælge en ældre kat - men jo ældre de er, jo sværere er det for dem at vænne sig til et nyt hjem.
    Den ene NFO jeg har, var lidt over et år da jeg fik ham, og han lå under sofaen det første laaange stykke tid. Den anden jeg har, var også lidt over et år da jeg købte ham, og han var fremme og gemte sig ikke.
    Det kommer an på kattens temperament.
    Det er altid voldsomt for en kat at skifte hjem, og det kan være en del lettere, hvis hun kommer et sted hen, hvor der i forvejen er en kat.
    (Dette er dog ikke altid en fordel, hvis din kat ikke er vant til andre katte)
    Men jeg erfarede at det var meget meget lettere for nummer 2 kat, at flytte hjem pga, der var en her i forvejen.

    Hvis hun er en nysgerrig og godmodig kat - vil jeg mene, at hun sagtens kan få et godt liv et andet sted!


  • #2   7. jun 2010 Jeg vil desværre ikke have mulighed for at tage hende igen :o(
    Hun fejler ikke noget - udover loppeallergien. Den har tidligere været slem, men er blevet meget bedre med årene! Hun lever i bedste velgående og er en glad kat - lidt sær og speciel til tider, men det er alle jo nok smiley Hun er desværre ikke vant til andre katte. Vi har prøvet med min anden kat, da jeg flyttede hjem igen, efter at have slået op med min tidligere kæreste. Måtte desværre gå af med min egen, da det jo var den sidst ankomne.

    Hun er vant til både at være inde og ude, så som indekat, ville hun ikke have noget problem..

    Jeg tænkte lidt, at et ældre ægtepar eller en enlig kone/mand, ville være en god idé - så havde de måske selskab i hinanden? Bare en tanke.


  • #3   7. jun 2010 Jeg synes nu ikke, at en kat på 6 år er en ældre kat, men bortset fra det er jeg til gengæld ret sikker på, at det vil være nemmere for jer at finde et godt hjem til hende, hvis hun blev neutraliseret.

    Der er rigtigt mange hunde og katte, som lider af loppeallergi, og hvis det ikke behandles eller forebygges, generer det dyret ret meget, så meget at det kan ændre karakter til det negative.

    Vi ville også være meget irritable, hvis det kløede konstant over hele kroppen.

    I dag findes der flere loppemidler, som ikke skal sprøjtes på, men kun dryppes mellem dyrets skulderblade hver 6. uge (f,eks, Advantage, ikke Frontline) og er allergien i udbrud, kan man hos dyrlægen få medicin, som stopper kløen.

    Det er meget synd for katten at døje med det, så gør det.

    Hvorfor vil din mors mand for resten have hende aflivet?


  • #4   7. jun 2010 Ældre ville jeg ikke kalde en kat der nemt kan blive 20 år ?

    -det ville da være synd at aflive hende pga. loppeallergi, hvad med at få dyrlægen til at give noget ? så synes ikke at det er en retmæssig grund til at dræbe den..

    hvorfor vil han have den aflivet ? hvorfor tager du den ikke bare når det tidligere har været din kat ?


  • #6   7. jun 2010 jeg ville bestemt prøve at finde et nyt godt hjem til hende. Det kan sikkert godt tage rigtig lang tid, men hvis man fandt det rigtige nye hjem ville det vel være det værd både for katten og jer selv.


    Prøv evt. at kontakte et kattehjem, måske de kan hjælpe med at finde en potientiel ny ejer?


  • #7   7. jun 2010 Tak for jeres gode svar.

    Min mors mand vil have hende aflivet, da han egentlig aldrig har brudt sig om hende.. Og han mener i hans øjne, at det er den <i>eneste</i> løsning. Spørg mig ikke om hvorfor.

    Jeg kan jo ikke tage hende når jeg stadig bor hjemme og det er her problemet er. Hvis jeg havde boet selv, ville jeg gerne have haft hende, men det er bare ikke lige muligt smiley Vi har prøvet at bruge pipetter og lign. på hende, men hun bliver aggresiv når det sker smiley Så snart hun får færten af produktet gemmer hun sig eller slår ud efter os hvis vi kommer for tæt på.


  • #8   7. jun 2010 Det lyder da meget underligt mht. de loppeprodukter smiley
    Måske hun skulle have et nyt hjem med løbegård, så hun ikke kommer i kontakt med andre katte. Derved undgår man lopper smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #9   7. jun 2010 P-piller kan gøre nogle mennesker "underlige" Det kan dyr også blive af p-piller, så en neutralisering ville måske hjælpe på kattens psyke og kan være den vil blive en "anden" kat, mere medgørlig og kælen. smiley


Kommentér på:
At give en ældre kat væk? Hjælp..

Annonce