{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Demo imod den nye hundelov {{forumTopicSubject}}

Der er arrangeret demostration imod den nye hundelov Torsdag d 1 Juli 2010 kl 16 på Rådhuspladsen.

Inden der er nogen som hidser sig op, og begynder med at den lov er ok osv, osv. Vil jeg lige påpege at der er mange problemer med den nye lov. Det er ikke kun de 13 racer som er på listen som bliver berørt, men mange mange blandings hunde vil også blive berørt da der er indført omvendt bevisbyrde, dvs at ejerne skal bevise at hunden ikke indeholder en af de 13 racer. Da der findes 800 hunderacer er det en umulig opgave at bevise 100% at en blandingshund ikke indeholder en af racerne, en DNA test er ubrugelig i dette sammenhæng, da man skal vide præcis hvad man tester efter.

Kan man som ejer ikke bevise hvad hunden er en blanding af vil den bliver forlangt aflivet som også dyrenesværn/beskyttelse protesterer imod, da de jo sidder inde med mange mange blandingshunde som de ikke kender herkomsten på.

Hvalpe født efter 1 Juli hvor loven træder ikraft skal aflives, som mange jo ved så går hunde drægtig i mere end en månede så indkørelsen af denne lov er grotesk, da mange nu skal aflive hele kuld.

Citat fra formanden i Dyreværnet " En sort, sort dag for Danmark og for de mange gode familiehunde, der må lade livet, fordi de ikke har papirer, der beviser, at de ikke er farlige kamphunde. Jeg græder for de hunde, vi på internaterne nu tvinges til at aflive - blandingshunde, som vi ikke kender oprindelsen af, og som derfor ikke må overdrages, men skal aflives - bare for en sikkerheds skyld. Skam dig, justitsminister Lars Barfoed.
Mvh Sanne Rosbøg, formand i Dyreværnet

Dyrlægerne siger stop: Problemet med farlige hunde findes hos ejeren
(link fjernet)

Den Danske Dyrlægeforenings foretræde for Folketingets Retsudvalg
http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/l163/bilag/19/830786/index.htm

Dyrlægerne vil ikke udpege muskelhundene
(link fjernet)

Dyrenes-beskyttese

(link fjernet)

(link fjernet)

Og så vil jeg lige sige at alle eksperterne var imod et forbud, der er ikke så meget at diskuterer. Man burde istedet have indført samme model som i Skotland hvor ejerne bliver holdt ansvarlig og det er uanset race.

Dette er ikke en tråd som er ment til diskution, er man for et forbud fint, er man imod, så har man mulighed for at vise sin utilfredshed d 1 Juli på rådhuspladsen hvor partiformand for FOKUS Christian H Hansen kommer og holder tale. Partiet FOKUS er også imod et forbud.

Mennesket elsker blomsterne, og plukker dem. Mennesket elsker træerne, og fælder dem. Mennesket elsker naturen, og ødelægger den. Mennesket elsker dyrene, og udrydder dem. Mennesket elsker hunde, og afliver dem. Mor "Derfor bliver jeg så bange, når du siger til mig, at du elsker mig"

Det der også er bekymrende er at hvis de kan jappe denne lov igennem som de har gjort, så kunne man mistænke og frygte at de gør det samme med kattebekendtgørelsen, det er ikke utænkeligt at de gør det, da de ikke læser hvad fagfolk og eksperter har at sige :o(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Demo imod den nye hundelov
Kommentér på:
Demo imod den nye hundelov

Annonce