{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lov om oplysningspligt
  • #1   19. jun 2010 Mange tak Ulla, men jeg har ikke behov for akt-indsigt, jeg har behov for at vide om, når nogen stiller en diagnose som vedrører mig, at vedkommende SKAL oplyse mig!!

Jeg har fundet en paragraf i sundhedsloven, men kan ikke rigtig finde ud af om den kan tolkes så det også gælder psykiske helbreds årsager eller om det kun er fysiske..

§ 16. Patienten har ret til at fе information om sin helbredstilstand og om behandlingsmulighederne, herunder om risiko for komplikationer og bivirkninger.

• #2   19. jun 2010 NICE!!! Så har damen trådt på den forkerte Blondine muhahahaha

• #3   19. jun 2010 Jeg er ikke i behandling pt for noget som helst.. Sagen er den at jeg i 2008 fik stillet 2 diagnoser som ingen oplyste mig om og at der gik 14mdr før jeg fik noget som helst at vide, hvilket var et rent og skær tilfælde at jeg fik noget at vide.. Derfor er jeg ved at se om jeg ikke kan få ram på hende kvinde-mennesket som skulle havet oplyst mig i første sted.. For jeg anede ikke at der måske ville blive stillet diagnoser dengang, jeg var der af helt andre årsager end en mistanke om at jeg var psykisk syg!

• #4   19. jun 2010 Er i øvrigt ved at have så mange bilag til at underbygge min sag at det er ved at være til grin!! Men skal man gøre noget, så skal det gøres ordentligt!

• #5   19. jun 2010 Nemlig!! Og det er derfor jeg mener at hun skal ned med nakken! Og det skal gøres ordentligt!! Så, så længe jeg kan underbygge det med love, regler, bestemmelser og alt muligt som kan bevise at hende damen har handlet i strid med sine forpligtelser.. En af mine venner mener at jeg laver lidt flueknepperi i min klage, men jeg skal bare have ALT med som beviser at hun ikke er specielt kompetent!

• #6   19. jun 2010 Det er næsten en umulig sag, som Ulla siger så skal du have nogle med, fx patient klagenævnet. Men du skal gøre op med dig selv hvad du vil have ud af og hvor meget du vil kunne tåle at blive hængt ud.

• #7   19. jun 2010 Maria jeg har skam allerede klaget til dem, og det jeg er ved at skrive nu er min sidste chance for at få de hele med og kommentere på Damens argumenter for hvordan og hvorledes.
    Hun kan prøve på at hænge mig ud.. Jeg har gjort op med mig selv hvad jeg vil have ud af det, hun skal helst have et drag over nakken og hvis jeg kan få mit tabte arbejdsfortjeneste tilbage betalt så kunne det være super lækkert! Så jeg self også klaget til patient forsikringen..

• #8   19. jun 2010 Desuden indrømmer hun blankt at hun ikke har oplyst mig om mine diagnoser, og ifølge sundhedsloven paragraf 16 så skal hun oplyse mig om evt. diagnoser som bliver stillet! Så der burde ikke være så meget at rafle om!

• #9   19. jun 2010 Ja self skal du oplyses, men hvordan hænger tabt arbejdsfortjeneste sammen med en diagnose du ikke har fået ?

• #10   19. jun 2010 At jeg begyndte at studere igen efter at jeg havde fået diagnoserne og når du går på en videregående uddannelse og enten har en fysisk eller psykisk "skavank" som gør at man ikke kan kræve at vedkommende får et fritids job ved siden af sit studie så har man ret til handicap tillæg, hvilket jeg jo så ikke har søgt fordi jeg ikke anede at jeg fejlede noget som helst!
    Det er næsten 100.000 som jeg er gået glip af! At studere bliver anset for et arbejde.. Og hvis den går så går den, og hvis ikke så håber jeg bare at hun får en over nakken over at hun ikke har oplyst mig om det! For det vil da klart være det største tilfredsstillelse

• #11   19. jun 2010 Du skal bare tænke på dit sprog, du har en meget aggresiv fremtoning, som kan give dig bagslag i sådanne sager, det er ment som et råd ikke negativt.

• #12   19. jun 2010 Det ved jeg godt.. Det er en del af min ene lidelse.. Jeg prøver på at lade være med at være agressiv og min storesøster som er social rådgiver hun gennemgår det jeg har skrevet, retter fejl og omskriver de ting som er knap så hensigtsmæsige!

Men vil gerne sige at når jeg virker agressiv så er det ikke min mening, og jeg mener stort set aldrig noget med det og ingen skal tage det personligt!

• #13   19. jun 2010 Hvis du ikke aner du fejler noget, så kan jeg nu heller ikke se du har ret til noget, da du kunne have søgt arbejde. Men det er altid en vuderingssag hvem der får hvad, jeg har en veninde der har borderline og hun har lige taget uddannelse og haft fuldtidarbejde ved siden af, det kunne hun fint. da den sygdom ikke nødvændigvis gør dig uarbejdsdygtig. Tror den med handicaps er ment til mennesker der skal bruge ekstra tid til studierne, fx syns handicappede eller mindre intiligente osv

• #14   19. jun 2010 Forstår fint det med det aggresive, det er også ment som et råd.

• #15   19. jun 2010 Jeg anede ikke.. Jeg det nu og jeg har papirer på at jeg fejler noget..

Det kommer også an på hvilken grad du har Borderline i, og min ene diagnose er i konflikt med den anden! Hvilket er småting i forhold til hvad min bi diagnose indebærer!

Desuden som du selv siger så har jeg agressiv fremtoning, så prøv at forestil dig hvis jeg bliver sur på en arbejdsgiver! Jeg er godt klar over hvad der sker når jeg bliver sur, hvilket gør at jeg går og først kommer tilbage når jeg er glad igen! Det er den eneste måde jeg kan finde ud af at styre mit temprement for bliver jeg og vedkommende som jeg er sur på ikke lader mig være så slår min hjerne og fornuft automatisk fra og det er ligegyldigt om det er en fremmed eller om det er min kæreste, jeg tager det første og bedste og slår ud med!
    Den situation har jeg stået i med en chefs mand fordi han altid skulle kritisere for at kritisere og true med fyring, hvilket han slet ikke kunne! Altså fyre mig.. Men det endte med at jeg sagde op, fordi jeg var 30sek fra at gøre ting jeg ville fortryde bitterligt bagefter!

• #16   19. jun 2010 Der udover så kan vi så medregne at jeg er indstillet til revalidering hvilket jo nok ligesom afgør sagen omkring om jeg kan tage en uddannelse på lige vilkår med alle andre! Hvilket også er en form for dokumentation for at jeg ville havet fået handicap tillæg hvis jeg endelig havde vidst det dengang!

• #17   19. jun 2010 Jeg kender diagnosen fint og det lyder ret klassisk det du beskriver. Træls man ikke kan få en pille og så er man rask. Der skal et stort personligheds arbejde til, der kræver kræfter og tid.

• #18   19. jun 2010 Men i princippet handler det ikke om pengene, det handler mere om at hende her skal have en over nakken fordi hun ikke har oplyst mig om det dengang! Såh op i måsen med pengene, de vil self være rare at få, men jeg vil 100 gange hellere have at jeg får at vide at det hun har lavet er noget svineri..

• #19   19. jun 2010 Ja det er rimelig træls! For det gør også at jeg ikke lige just er lige elskværdig hver dag.. Ikke at nogen mennesker er det, men jeg tænder nok af oftere end "normale" og det må være anstrengende at være i nærheden af!
    Heldigvis tager mine venner det oppefra og nedefter og har en tendens til at være færdige af grin når jeg går grassat over et eller andet som ikke har noget som helst at gøre med dem, men en eller anden skal man jo brokke sig til hehe

• #21   19. jun 2010 Jeg bad faktisk om min journal den dag jeg stoppede hos hende og fik alt med undtagelse af den side som mine diagnoser står på!

• #22   19. jun 2010 Hun indrømmer sort på hvidt at hun ikke har oplyst mig om noget som helst, og hun må da have oplysningspligt.. Især når det er noget så alvorligt og når jeg slet ikke var der for at få stillet diagnoser, men få hjælp med noget helt andet!

Kommentér på:
Lov om oplysningspligt

Annonce