Er virkelig træt af det ..... Er virkelig træt af det .....
Er altså begyndt at være virkelig træt af folks måde at tale på og opføre sig på.
Uanset hvor gammel man er har vi vist alle lært at man skal tale ordentligt til hinanden.
Det kan ikke være rigtigt at man stiller spørgsmål i forum ex. og folk hakker en fuldstændig ned fordi man ikke er alt viden omkring katte.
Udover det har alle ret til at ytre deres mening uden den behøver at være forkert fordi man ikke er enig omkring et spørgsmål.
Alle har hver deres mening om tingene.
Ingen af dem er mere rigtige eller forkerte.
Også bliver jeg altså tosset når folk ser ned på en fordi man ikke er opdrætter eller har en kat med tavle, og vælger at få killinger.
Selvfølgelig synes jeg det er forkert at have katte kun for at få kuld så man kan tjene penge.
Men om man selv vil have killinger er personens valg.
Om det så er en huskat eller en fin skovkat eller noget andet.
Ja undskyld men nu kan det være nok.
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 45 Svar: 229
mar 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 29
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Min oplevelse er det dskal være åhhh og ihhhh så hyggeligt og alle skal være enige.
For mig skyld kan hvem som helst producere killinger på hvadsomhelst - bare de er deres ansvar bevidst - det siger selvfølgelig alle de er. Undksyld mig, det er jo ikke sandheden - bare se på markedet her - eller tga en tur på gul og gratis. Tænk jeg syntes det i den grad handler om uansvarlighed - og det skal folk holde sig fra. Lige præcis det er med til at katten i 2010 stadig har et dårligt ry.
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
Alle har en mening og en mening kan ikke være rigtig eller forkert.
Eftersom det er en føelse.
Når folk så stiller spørgsmål må de jo også selv kunne fornemme hvad der ville være bedst for katten udfra kommentare og svar
Du kan jo heller ikke gå hen og sige til en som er ked at det er han ikke.
Fordi det er forkert?
Selvfølgelig skal man stå sit ansvar bevidst.
Om det er en race kat eller en huskat skal man ikke bare producere killinger og hvis man så ikke kan komme af med dem jamen så ryger de til dyrlægen eller på internat eller i værste fald ud i en kasse et sted.
Så nogle ting bliver jeg også tosset over.
Men tror ikke de fleste mennesker herinde er sådan.
Selvfølgelig skal man aldrig sige aldrig.
nov 2008
Det er heller ikke dem der sidder i HOBETAL på internaterne - eller for sin sags skyld parrer sig i "fri dressur"
Det kan godt være du ikke kan gennemskue - men det kan jeg - dog er det ikke så slemt som det har været. Men der er råd der er så dårlige de nærmest skalder katen - men det mener du er ok - det kan trådstarter så selv vurdere om det er brugbart?
Dem der bliver tosset er som regel dem der inderst inde ved de tager fejl - en slem kamel at sluge.
Bemærk, ord som tak for hjælpe bruges meget sjældent - undskyld eller jeg tog fejl - uha det bruges ikke.
Jeg har atid syntes det var FEDT når nogen berigede mig med noget jeg ikke vidste. Det er mig jo frit for at chekke det op - kunne aldrig drømme om at sige jeg vidste bedre FØR det var undersøgt.
mar 2010
Men at folk masse producere killinger på deres katte er jo forkert om det så er en race kat eller en blanding eller noget andet.
Og om jeg tager fejl så står jeg da også ved det.
Jeg er selv en af dem der spørg meget i forumet så jeg har oplevet at folk er egoistiske og ikke viser nogen respekt.
Bare fordi man er lidt uviden.
Vi er jo ikke alle opdrættere gennem flere år.
Og hvis nu jeg spurgte om råd til min kat tænker jeg ikke når ja men så skal jeg da nok prøve det råd der ser ud til at være det værste.
Jeg ved jo nok om dyr til at vide hvad der er godt og skidt for dem.
Og regner jeg da med de fleste herinde også gør
nov 2008
Det her er en af de tråde der får et eller andet hos mig i kog.
Man spørger - men rådene skal være "bekvemme" nok til man øsnker dem - ellers er det snobbede og bedrevidende opdrættere.
Helt ærligt det fører ikke til noget - du ved det jo bedre selv, ik'?
For 20 år siden var jeg også meget klogere end jeg er idag. Tiden har gjort mig lidt mere ydmyg, jeg ved ikke alt - og finder jeg ud af noget opdager jeg blot der er en masse andre ting jeg ikke ved.
Ingen kan tilegne sig ernorm viden i løbet af nogen få år - ingen, heller ikke selvom man har de bedste intentioner.
Jeg aner ikke hvad du mener med masseproducerer killinger. Jeg går ud fra de fleste med racerene katte arbejder for at få noget der sundheds og type mæssigt er bedre end det de har - og ikke for at sælge killinger. Du godeste, jeg ville gerne være det sidste foruden - det er et kæmpe ansvar.
Jeg kan også sidde og lukke en masse ud - uden dokumentation er det jo ikke meget værd!
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 534
Du skriver at du er tosset over at folk ser ned på dig, fordi du vil lave tavleløse killinger.
Der mener jeg at du misforstår det folk skriver, for det at vi er nogen der mener noget andet end dig, er jo ikke det samme som at vi ser ned på dig.
Hvis du ikke bryder dig om at blive sagt imod, så er det usmart at lufte dine holdninger i et offentligt forum.
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 46
Bare man har et lille problem får man afvide det er bedst at dyret får ny ejer, for man er da en elendig kattejer hvis man ikke er hjemmegående i 23 timer af et døgn f.eks.
nov 2008
Det er lige præcis sætninger som den her der får mig op at ringe - jeg er meget på KG - har aldrig læst nogen der har sagt sådan:
"Bare man har et lille problem får man afvide det er bedst at dyret får ny ejer, for man er da en elendig kattejer hvis man ikke er hjemmegående i 23 timer af et døgn f.eks."
Temmelig drama queen agtigt - kan man ikke dokumentere sine påstande - så skal man heller ikke lufte dem.
jun 2004
Det handler jo nok også lidt om hvordan man formulerer sig, og hvordan man efterfølgende svarer på de svar man modtager.
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 121
nov 2008
Jeg gentager - der er INGEN der har noget imod der produceres killinger - helelr ikke havd de laves med/på. HVIS du sørger for at det du producerer ikke er medvirkende til den overproduktion der er af katte - ergo sørger du for at neutraliserer afkommet - sørger for de er vaccinerede, mærkede osv.
Problemet er det vil de fleste ikke - de vil nyde indtil de bliver træt af det -og de vil ikke yde.
Det nytter ikke du bliver fornærmet over det - det er tilfældet i 99,9% hos alle uregistrede producenter.
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 70
jan 2010
jun 2004
Hvis man så alligevel anskaffer sig en "raceren" kat uden tavle, så forstår jeg overhovedet ikke pointen med at avle på den??
Hvis man har en kat med stamtavle, men vælger at lave tavleløse killigner, så over beskider man jo det kæmpe avlsarbejde der ligger bag denne kat.
Jeg har huskatte fordi det er den race der har en særlig plads i mit hjerte, og selvfølgelig har de ingen stamtavle, for huskatte kan simpelthen ikke stambogsføres - hvilket jeg faktisk også synes er dybt godnat, men jeg kunne da aldrig drømme om at krydse dem med en anden race, for hvad skulle pointen være med det?
jan 2010
Kunne godt lide dit første svar, det med at du mener at så længe man tager sit ansvar så er det ok at avle på tavleløse katte, endelig en der kunne sige det.... men hvorfor mener du at man har en blandingskat hvis man har en race uden tavle?????
Kunne aldrig drømme om at sætte mine under blandingsracer
jan 2010
Der var ikke nogen der sagde at man skulle krydse racerne
jun 2004
Hvis du avler killinger på en langhåret kat af ukendt herkomst, så bliver de blandet
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 573
mar 2010
Men først af alt er skam ikke sur over at folk ser ned på mig fordi jeg vil have tavle løse killinger?
Er træt af folk ser ned på en fordi man ikke har en tavle kat i det hele taget.
Og nej bliver ikke sur over folk ikke er enige med mig selvfølgelig kan ingen være 100% enige altid.
Hverken her eller andre steder.
Men er træt af man stiller spørgsmål og får svar som om man mishandlede sine dyr?
Ex jeg lavede en tråd omkring min hun kat som har været i løbetid i 17 dage.
Og nej det er ikke normalt er jeg jo klar over har også hented p piller til hende.
Men så bør hun stereliseres omgående.
Og hun skal ikke have nogle killinger for tænk hvis hun gir det vidre.
Og hvad ved jeg.
Tag det lige med ro, det er første gang det er sket.
Så noget blir jeg da sur over.
mar 2010
Ang. tråden igår.
Bliver ikke sur over at i muligvis ikke tror på min kat er ren.
For et eller andet sted er jeg da ligeglad om hun har en tavle med forældres navn?
Hun er min lille engel og en ufattelig dejlig kat.
Men siden hendes opførsel og udseende ligner en maine coons og at jeg har fået afvide hun er ren af race så vil jeg da bestemt også mene det, er det helt forkert ?
Og nu kan hun jo også udstilles i TICA når jeg vælger at sterelissere hende hvor hun kan vinde titler osv. som en med tavle også kan.
Så ser det ikke nødsaget at have et papir på hende.
mar 2010
Og helt ærlig hvorfor skal det være mig som for alt skraldet for hvad tidligere ejer har gjort med Nala?
Det kan umuligt være mit ansvar....
Også har jeg et spørgsmål til dig
Du er medlem herinde men har ikke din kat/katte inde hvorfor ?
nov 2008
Du er voldsomt nærtagende - helt uden grund.
Vær dog glad for din kat - men du kan ikke opgradere den til racenren når der ingen stamtavle er. Det er surt, bestemt - men du har selv købt den.
Skrevet af en der startede med en aby - udén stamtavle - han var aldrig mere end hvad han var en blandingskat - en skøn en af slagsen. Se'fø'li var han kastrat.
Disse blandinger er hybrider - andre kalder dem bastarder (det er ikke negativt, for det er de)
mar 2010
Er klar over ingen har sagt noget om det i denne her tråd
Og folk siger da heller aldrig bevidst til en "din kat er ikke noget for den har ikke tavle" eller så noget.
Men fx når det er en blanding eller huskat syns jeg tit folk skrriver kastarer den eller stereliser den.
Og det er ikke alle der har samme mening især omkring huskatte mener de bestemt ikke man skal have killinger om man kan tage ansvar eller ej fordi der er så mange af dem.
Men er glad for du ikke føler sådan og Emilie også for den sags skyld
Og jeg forsøge ikke at ændre noget som helst ved mine katte fordi de er en race eller ikke er.
De har deres personlighed som jeg elsker
Jeg faldt for Maine coonen netop på grund af deres natur og charme
Emilie:
Jeg er ligeglad med hendes tavle hvad jeg gerne ville var at tale med hendes tidligere opdrætter og se hendes forældre fordi hun er utrolig lille. og se om de også bare er det elller hvordan
Er virkelig træt af det .....