{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Regler ang. indbo {{forumTopicSubject}}

Hej

Ja, dette er en af de trælse...

Efter halvtandet år har min ekskæreste taget kontakt til mig da han har haft nogle ting hos mig, en grill, en wii og så skylder jeg ham nogle penge - selvfølgelig skal han have hans penge og hans grill.
Men inden vi gik fra hinanden sagde han at han gerne ville sælge den til mig og det ville han til 500kr som bare skulle lægges oven i det beløb jeg skyldte ham. I mellemtiden har jeg så anskaffet mig en masse ting til den wii i den tro at jeg havde købt den af ham (altså skyldte ham flere penge)
Nu vil han så efter halvandet år hente hans ting, hvilket er helt forståeligt og påstår at han sagde at han ville have 2000kr for den.
Efter vi har skændtes lidt frem og tilbage siger han at han ikke vil sælge den til mig og henter den sammen med de andre ting - så kommer mit spørgsmål så :O)
Er jeg så heldig at kunne benytte mig af en eller anden paragaf eller nogen anden form for hjælp at hente for mit vedkommende?? Jeg har trods alt haft den i mit hjem i halvandet år og pludselig forlanger han den tilbage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler ang. indbo
  • #1   8. jul 2010 syntes du skal give ham den men ikke de ting du har købt til den man kan få en ny wii til 1500 kr eller mindre. og så slipper du for alt det besvær med exkærsten for det kan være hårdt nok i forvejen kender det.

• #2   8. jul 2010 Jeg ville bede ham bevise det er hans og det ikke er en jeg har købt efterfølgende

• #3   8. jul 2010 Tanja - hihi ja, den var go :O)

• #4   8. jul 2010 Tror desværre ikke der er noget at gøre, så længe i ikke har skriftlig aftale omkring de forskellige materielle ting/penge, er der intet af det der tilfalder dig, mundtlige aftaler er ikke bindende. Men hvis der ikke er bevis på at de ting tilfalder ham, kan han faktisk ikke behøve at få dem igen, du vil højest sandsynligt få lov at slås lidt med ham, men før eller siden giver han nok op, HVIS der ikke er bevis på det er hans (bon'er, beskeder, breve, fakturaer osv.) For så er det faktisk påstand mod påstand, dvs. det holder ikke i byretten smiley ..
    - Men ja, giv ham dog 'lortet' igen, og benyt dig af de gode tilbud der kører hele tiden på Wii, du sparer flere penge på det, og kan undgå et 'øv' over at have købt det da det kom ud og kostede kassen.. og købe det for halvdelen, med mere gøgl til smiley

• #5   8. jul 2010 Men sikker leg - er nu den bedste måde at lege på, så får du ikke et rap over nalderne smiley

• #6   9. jul 2010 Kan godt forstå du syns det er skide træls, men det er jo han´s ting.
    Så tror ikke der er så meget at gøre, desværre... smiley

• #7   9. jul 2010 Jeg ville, hvis jeg var dig, sige at det er helt fair med den pris, og så ville jeg udfærdige en regning på opmagasinering af hans ting.

Og så må han jo betale den, før han får sine ting, eller også kan han måske lade dig beholde wiien for de penge.

Der er ikke mange steder i Danmark at man kan få opmagasineret sine ting gratis i 1½ år.

• #8   9. jul 2010 Dorte uden H - det var faktisk en ret god idé der lige kom forbi dig, den støtter jeg gerne op om, det koster mellem 50- 'en bondegård' bare om dagen, så i sidste ende er det nok ham der skylder dig penge, og ikke omvendt længere smiley ..

• #9   9. jul 2010 hihi ja for søren da - det er da bare det jeg siger til ham så. Hvordan søren får man så det formuleret til ham?

• #10   9. jul 2010 Stine - læs/hør dig om et af opbevaringsstederne her i dk, om hvad deres betaling er og regn ud hvad det ville koste for 1,5 år, og så skriv en fin lille regning pr. brev anbefalet og normalt, hvor du skriver prisen, og for at vise en smule velvilje, skriver du af venlighed minus 0.1 % rabat eller lign. så har han også fået en lille gave fra dig, som viser din gode vilje smiley

• #11   9. jul 2010 hihi den var ret sjov - det må jeg lige sidde og lave hvis han brokker sig, men tror nu han viser sig her på adressen inden længe

• #12   9. jul 2010 Så det da bare at komme i sving inden, eller bare ikke være 'hjemme' den dag.. Han kan da vente fint på regningen, du kan jo heller ikke udlevere hans ting, uden regningen er betalt ;)..

Kommentér på:
Regler ang. indbo

Annonce