{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.066 visninger | Oprettet:

En DUM hårshampoo!! ( Advarsel. ) {{forumTopicSubject}}

Ja som alle andre her i det danske land, vasker jeg selvføgeligt også mit hår. Hehehe! smiley

Jeg har sådan set aldrig haft nogle problemer med cremer, shampooer, balsamer eller nogle andre sæber, men er dog for første gang i mit liv kommet i "kontakt" med en hårshampoo der driver mig til vanvid!

Nivea mærket har lavet nogle nye hårshampoer. Den ene hedder Volume Sensation, den anden kan jeg sgu ikke lige huske navnet på. Men nu her har jeg brugt den der Nivea Volume Sensation i lidt tid, og for at sige det rent ud, så udtørrer den min hovedbund TOTALT MEGET, og det klør AD HELVEDE TIL i hele min stakkels skalp der er ved at være krattet til blods inden længe!! Det er noget der er kommet efter jeg er begyndt på den shampoo, og det er så også årsagen til at jeg har smidt den ud nu og investeret i noget Neutral shampoo og balsam.

Vil bare lige fortælle det, så I andre ved hvad I lige skal passe på med at købe af sæbe mærker!

Jeg har IKKE nogen følsom eller sart ud og har heller aldrig haft det, men den her shampoo er et HELVEDE på mig, rent ud sagt!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En DUM hårshampoo!! ( Advarsel. )
  • #1   20. sep 2010 det jo forskelligt fra person til person.. jeg kan feks kun bruge det der hedder elida næsten alt andet filtre mit hår helt vildt...

• #2   20. sep 2010 det samme sker når jeg bruger fructis eller hvad den nu hedder, da jeg var yngre havde jeg ikke problemet, og min kæreste har heller ikke det problem, så jeg tror bare det er min hårbund smiley

• #3   20. sep 2010 Det kan godt være det bare er min hovedbund. Jeg ved det ikke! smiley Jeg har bare ikke oplevet det før, og det er derfor jeg så skriver det herinde, for det er sgu ikke rart med en kløende hovedbund. Men det KAN GODT være at det bare er min hovedbund der ikke kan tåle det preperat. Det vil jeg ikke udelukke! Jeg er bare ved at få spat af at klø mig selv i bolden hele tiden, og synes det ville være pisse synd hvis nogle andre skulle opleve det samme.

• #4   20. sep 2010 Jeg kan slet ikke bruge nogle af de serier Nivea har lavet.

• #5   20. sep 2010 Tak for oplysning, det vil jeg holde mig fra så....
    Andre tror jo man har lus eller sådan niget smiley

• #6   20. sep 2010 smiley Ja det gør de sgu! Tror man har lus! Hehehe smiley

Er der egentlig nogen af jer der kender til en hårkur, der kan "reparere" min hovedbund og få det til at holde op med at klø?
    Som sagt er min hovedbund blevet meget tør, og det er mit hår sådan set også, og det klør som sindsygt! Er der ikke et eller andet man kan få som kan få min hovedbund til at stoppe med at klø og gøre den mere fugtig igen? Eller skal jeg bare vente og holde nallerne for mig selv, inden jeg får krattet hul i hovedet?

• #7   20. sep 2010 I matas kan man få en hår shampoo der er skide god til tør hovedbund.

• #8   20. sep 2010 SKØNT!!! smiley Den smutter jeg op i morgen og køber!! smiley MEGA MANGE GANGE TUSIND TAK!!! smiley

Nat nat og sov godt alle sammen! smiley

• #9   20. sep 2010 Kanu ikke prøve at smøre hår og hårbund ind i en mild crem,
    ligge et håndklæde på din hovedpude, og ligge med det natten
    over og hvis du har langt hår, så samle det i en hårelastik.
    Du skal bare starte med at smørre shampoo i håret i morgen
    tidlig, inden du gør det vådt, for så er resten af cremen nemmere
    af få ud af håret.

• #10   20. sep 2010 Måske kan det hjælpe mod kløen at massere noget aloe vera ind i hovedbunden.... og ellers holde nallerne væk.

• #11   20. sep 2010 På apotek eller Matas kan du købe en flaske Deksem til irritation og kløe i hårbunden.

• #12   20. sep 2010 Den shampoo jeg snakke om hedder Matas Carbamid Shampoo .

• #13   21. sep 2010 response shampoo der er der silikone i det ligger et lag over hovedbunden
    hvis man bruger shampoo med silikone i så har ens hovedbund vænnet sig til at være lukket inde i et fedtlag og hvis man så pludselig skifter shampoo og det er en effektiv en man får fat i så tørrer hovedbunden ud for den vil jo fjerne det silikone lag som der er i mange shampoo'er

• #14   21. sep 2010 Man må heller ikke bruge den samme shampoo længere tid af gangen. Skifter med en uges mellemrum,så hovedbunden ikke vænner sig til den ene slags. Jeg har meget langt hår,ca 73 cm,så passer meget på hvad slags jeg bruger ;o)

• #15   21. sep 2010 Jeg kan slet, slet heller ikke bruge nogle af dem nivea har lavet... smiley Eller sanex for den sags skyld.. Men de billige balsamer og shampooer fra kvickly, mærket xtra, til 10 kr, de er gode til mig.. smiley

• #16   21. sep 2010 Som flere skriver er det forskelligt fra person til person hvilke mærker og produkter man kan klare, og hvilke man ikke kan klarer. Generelt er der UTROLIG meget l*rt i kosmetisk/selvpleje afdelingen og mange af de ingredienser der bliver brugt, er direkte skadelige. Det er fx HELT unødvendigt at der er auryl sulfat/sodium lauryl sulfat (SLS). Det fjerner helt hårfedtet (hvilket blot gør at håret vænner sig til denne rutine og bliver hurtigere fedtet for at kompensere). Samtidig optager huden kemikaliet hver gang man vasker håret. Og hvorfor er det så, så vigtigt i vores shampooer. Simpelthen fordi dets egenskab er, at shampooen skummer!!!!
    Derudover, så kan man få allergisk reaktion når som helst - selv hvis man er vant til et produkt/stof og aldrig har haft problemer med det. Allergier florerer generelt i de vestlige lande.

Jeg køber økologiske, naturlige shampooer. De skummer ikke, og det skal man vænne sig til. Men jeg er overbevist om, at jeg gør mig selv en tjeneste. For 200ml giver jeg 40kr, så det er heller ikke så slemt igen.

(At nørde shampoo var min hobby da jeg læste op til eksamen sidste år. Fantastisk overspringshandling :D)

• #17   21. sep 2010 Har lige været ude i bad her for et par timer siden, og brugte den nye shampoo og balsom jeg har købt. Neutral-mærket. Den var faktisk ret så behagelig! Har også brugt lidt hårkur, der giver hovedbund og håret fugt, hvilket har taget lidt af kløen, selv om det klør stadigt. Klør bare ikke ligeså meget som i går! smiley

Bellatrix. Når nu du er sådan en shampoo balsam nørd, som du siger du er. smiley Hihihi. Hvordan er den shampoo Neutral så?

Jeg har HØRT blandt andet, at mange af de remedier man bruger i dag af alverdens ting, har hormon forandrende stoffer som blandt andet formindsker chancen for graviditet, hvilket er lidt af noget lort for mig da jeg i forvejen har svært ved at blive gravid pga. min dumme X-kæreste der ikke kunne holde snablen for sig selv og fik leveret mig en pokkers til livmoderbetændelse. Jeg TROEDE rent faktisk jeg var blevet steril af det, fordi det var hvad jeg havde fået af min læge, men her nogle år efter er det så blevet fundet ud af jeg IKKE er steril. HELDIGVIS DA!!!!! Men jeg VIL få svært ved at blive gravid, pga. den livmoderbetændelse jeg har haft mig. Så rent ud sagt, så er det sidste jeg har brug for, hormonændrende stoffer der vanskeliggører graviditeter!!

• #18   21. sep 2010 Av, trist historie. Ærgerligt det sådan skulle gå ud over dig smiley Men så må du bare være mere obs på det hele jo og krydse fingre for det bedste (: Dejligt at du ikke blev steril alligevel.

Jeg er ikke meget mere nørd end hvad andre kan blive ved at læse lidt hist og her (: Pt bruger jeg MACURTH. Det kan sagtens blive sundere og mere naturligt end det, men så får jeg også en smule duft med og sådan. Æteriske olier, som ofte bliver brugt i naturplejemidler, kan jo også fremkalde en allergisk reaktion. Der er ingen der har sagt, at det skal være helt let. Desværre. Men apoteker og naturbutikker er mit råd (:

• #19   21. sep 2010 Oki doki! smiley Takker!

• #21   23. sep 2010 Og så er der lille heldige mig der kan vaske hår i ALT :o)

Jeg selv køber bare den billigste dusch / skumbad, whatever jeg nu lige kan komme i nærheden af..

Jeg kan nemlig hverken se eller mærke forskel på om jeg bruger det ene eller det andet..

Kommentér på:
En DUM hårshampoo!! ( Advarsel. )

Annonce