En DUM hårshampoo!! ( Advarsel. ) {{forumTopicSubject}}
Ja som alle andre her i det danske land, vasker jeg selvføgeligt også mit hår. Hehehe!
Jeg har sådan set aldrig haft nogle problemer med cremer, shampooer, balsamer eller nogle andre sæber, men er dog for første gang i mit liv kommet i "kontakt" med en hårshampoo der driver mig til vanvid!
Nivea mærket har lavet nogle nye hårshampoer. Den ene hedder Volume Sensation, den anden kan jeg sgu ikke lige huske navnet på. Men nu her har jeg brugt den der Nivea Volume Sensation i lidt tid, og for at sige det rent ud, så udtørrer den min hovedbund TOTALT MEGET, og det klør AD HELVEDE TIL i hele min stakkels skalp der er ved at være krattet til blods inden længe!! Det er noget der er kommet efter jeg er begyndt på den shampoo, og det er så også årsagen til at jeg har smidt den ud nu og investeret i noget Neutral shampoo og balsam.
Vil bare lige fortælle det, så I andre ved hvad I lige skal passe på med at købe af sæbe mærker!
Jeg har IKKE nogen følsom eller sart ud og har heller aldrig haft det, men den her shampoo er et HELVEDE på mig, rent ud sagt!!
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 73
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
mar 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Svar: 196
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
Andre tror jo man har lus eller sådan niget
sep 2010
Er der egentlig nogen af jer der kender til en hårkur, der kan "reparere" min hovedbund og få det til at holde op med at klø?
Som sagt er min hovedbund blevet meget tør, og det er mit hår sådan set også, og det klør som sindsygt! Er der ikke et eller andet man kan få som kan få min hovedbund til at stoppe med at klø og gøre den mere fugtig igen? Eller skal jeg bare vente og holde nallerne for mig selv, inden jeg får krattet hul i hovedet?
mar 2010
sep 2010
Nat nat og sov godt alle sammen!
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
ligge et håndklæde på din hovedpude, og ligge med det natten
over og hvis du har langt hår, så samle det i en hårelastik.
Du skal bare starte med at smørre shampoo i håret i morgen
tidlig, inden du gør det vådt, for så er resten af cremen nemmere
af få ud af håret.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
mar 2010
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 99 Katte: 8 Emner: 242 Svar: 2.576
hvis man bruger shampoo med silikone i så har ens hovedbund vænnet sig til at være lukket inde i et fedtlag og hvis man så pludselig skifter shampoo og det er en effektiv en man får fat i så tørrer hovedbunden ud for den vil jo fjerne det silikone lag som der er i mange shampoo'er
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 171
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
Derudover, så kan man få allergisk reaktion når som helst - selv hvis man er vant til et produkt/stof og aldrig har haft problemer med det. Allergier florerer generelt i de vestlige lande.
Jeg køber økologiske, naturlige shampooer. De skummer ikke, og det skal man vænne sig til. Men jeg er overbevist om, at jeg gør mig selv en tjeneste. For 200ml giver jeg 40kr, så det er heller ikke så slemt igen.
(At nørde shampoo var min hobby da jeg læste op til eksamen sidste år. Fantastisk overspringshandling :D)
sep 2010
Bellatrix. Når nu du er sådan en shampoo balsam nørd, som du siger du er.
Jeg har HØRT blandt andet, at mange af de remedier man bruger i dag af alverdens ting, har hormon forandrende stoffer som blandt andet formindsker chancen for graviditet, hvilket er lidt af noget lort for mig da jeg i forvejen har svært ved at blive gravid pga. min dumme X-kæreste der ikke kunne holde snablen for sig selv og fik leveret mig en pokkers til livmoderbetændelse. Jeg TROEDE rent faktisk jeg var blevet steril af det, fordi det var hvad jeg havde fået af min læge, men her nogle år efter er det så blevet fundet ud af jeg IKKE er steril. HELDIGVIS DA!!!!! Men jeg VIL få svært ved at blive gravid, pga. den livmoderbetændelse jeg har haft mig. Så rent ud sagt, så er det sidste jeg har brug for, hormonændrende stoffer der vanskeliggører graviditeter!!
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
Jeg er ikke meget mere nørd end hvad andre kan blive ved at læse lidt hist og her (: Pt bruger jeg MACURTH. Det kan sagtens blive sundere og mere naturligt end det, men så får jeg også en smule duft med og sådan. Æteriske olier, som ofte bliver brugt i naturplejemidler, kan jo også fremkalde en allergisk reaktion. Der er ingen der har sagt, at det skal være helt let. Desværre. Men apoteker og naturbutikker er mit råd (:
sep 2010
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Jeg selv køber bare den billigste dusch / skumbad, whatever jeg nu lige kan komme i nærheden af..
Jeg kan nemlig hverken se eller mærke forskel på om jeg bruger det ene eller det andet..
En DUM hårshampoo!! ( Advarsel. )