Rottweiler - Vokse udvikling Rottweiler - Vokse udvikling
Hej alle
Jeg leder efter nogen med forstand på en rottweilers udvikling ?
Min brors rottweiler hvalp er nu 6½ mdr. gammel, og vejer 37,2 kg. Han er vokset meeeget hurtigt i forhold til hvad han burde, så hans hoved har ikke kunne følge med helt . Nu er hans krop stor og flot , men hans hoved er lille, så det passer slet ikke sammen.. Dyrlægen har bare sagt vi skal give ham mindre mad. Men kan ikke rigtig forstå hvorfor, for han er jo ikke for tyk, og hans krop er heller ikke for stor, det er bare hans hoved som er lille. Så undrer mig bare om hovedet følger med senere, eller om han bare er sådan ?? Nogen som ved lidt mere ??
Det er en han, 6½ mdr. gammel, og ren med stamtavle !
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 58 Svar: 311
mar 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Svar: 196
aug 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 48
Man skal kunne ane hundens ribben, og mærke dem når du kører hånden hen over siden. Det gør ikke noget at en hvalp ser lidt tynd ud. Det er vigtigt at han ikke bliver for tung, for så er risikoen for diverse sygdomme større.
jan 2009
aug 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 48
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
sep 2010
Så længe at hans krop og knogler følges ad, og han ikke begynder at blive lidt kortere der og lidt større her, og se lidt sjov ud, så tror jeg altså ikke der er noget som helst galt med ham!
Det der er det vigtige her, er at hans knoglebygning skal kunne følge med!! Fordi en hund viser sig at blive en stor vovse, betyder ikke at den er for stor end hvad godt er for den. Vi alle bliver skabt ind i denne verden, til at få os en eller anden størrelse som voksen. Min søster foreksempel, er et halvt hoved højere end mig, og jeg er en kraftkal uden lige i forhold til hende. Vi alle er forskellige, både mennesker og dyr, også søskende af det selv samme blod og de samme gener!
sep 2010
En for tynd hvalp, vil derimod bruge det meste af sin energi på AT holde varmen, end danne muskler og knogler korrekt.
mar 2010
mar 2010
Vores hunde er 100 % rene, men stamtavle, og deres forældre er testet fri for HD, men vores hanhund fik det da han var 3 måneder..
Vi har gået til diverse undersøgelser hos en expert inde for området, og han siger han har fået det fordi han voksede alt for hurtigt.
jan 2009
Elisabeth - Hvordan kan det være i fandt ud af det da han var 3mdr. gammel ? Kan de ikke først testet for det når de er 10 mdr gamle ?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
sep 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 10
En Rottweiler skal bestemt ikke have alt hvad den kan spise, for så bliver den FED..! Den skal have lidt mindre en der står på pakken, for den skal hellere hælde til den slanke linje end den tykke!
Vi gik på voksenfoder da vores var 7 mdr!
sep 2010
jan 2009
Vi fik at vide når de er 10 mdr. gamle , så kan man ane om der er en chance for at den får HD senere . Altså allerede der kan man se i hvilken retning det går ?
P.S - mange tak for kommentaren til billederne
sep 2010
Hmm jamen okay så
Vi fik det gjordt som 12 mdr. og hun havde dårlig hofte, man regner dog med at hvis vi får hende fotograferet på et senere tidspunkt så kan vi være heldigt at bedømmelsen er lidt bedre, da hun nu er blevet mere muskuløs efter hun har svømmet en del
Hvordan foregår det så når de fotograferes som 10 mdr?
Får man så en status, altså om det er A hofte eller D hofte? eller kigger de bare lige og ser hvordan de syntes det ser ud og så senere får man taget og får sin status eller hva? Håber du forstår hvad jeg mener
Var da så let, de er virkelig kære sammen de to
sep 2010
jan 2009
sep 2010
Det er da også hyggeligt at være babysitter / legekammeraten
sep 2010
Liiige præsis, man kan intet sige før man har et hd-index..
Vores hund kommer fra forældre, bedsteforældre, oldeforældre osv som har A & 0 på hofter og albuer, og vores endte så ud med dårlige hofter.. Man kan jo i et kuld ffå hunde som får helt forskellige statusser.. Som fx en med A hofter og en med D hofter...
Man kan sagtens ved hjælp af svømning og god mad gøre hofterne meget bedre, og være heldig hvis du får den omfotograferet at status er bedre end tidligere... Kender eksempel på en som havde D hofter, og endte op på en B hofte, fordi hunden svømmede flere gange om ugen, og fik den rette kost, specielt til HD hunde .... Men svømning var størstedelen af det!
Rottweiler - Vokse udvikling