{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.866 visninger | Oprettet:

Tegn på misrøgt..? (Af barn) {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest vil jeg lige sige, at jeg bestemt ikke forsvarer misrøgt på NOGEN måde, hverken af dyr eller mennesker.. Men jeg søger noget hjælp, før jeg vil/kan gøre alvor af en anmeldelse, for jeg er bestemt ikke en person som bare ser til at skaden sker..

Jeg bor i et boligkvarter hvor en enlig far bor med sin knapt 5 årige søn. Sønnen bor hos sin far da moderen er narkoman af høj kaliber.. Jeg ser ofte denne dreng, vandre rundt alene, uden at være ordentligt påklædt, og ofte på meget sene tidpunkter af døgnet, og ellers overladt til nabolagets andre børn, som "tager sig af ham". Han er ENORMT kontaktsøgende, og jeg mener virkelig, ekstremt meget.. Hvis man taler til drengen, kan man næsten ikke "slippe" af med ham igen, og flere gange har han fulgt efter mig, og har endda prøvet at gå ind til min lejlighed, når han har set mine katte i vinduet..

Når man så en sjælden gang, dog mest i sommerperioden, ser faderen komme gående, råbende efter drengen fordi han tydeligvis ingen anelse har om hvor han befinder sig, så kan man hilse, og selvom han hilser igen er der INGEN øjenkontakt.. Hvilket et dét som går mig mest på.. For når han så kommer gående med drengen tilbage, så beordrer han drengen at gå BAG ham, og han må ikke holde ham i hånden, og der er INGEN øjenkontakt mellem drengen og faderen, trods skæld ud, råben og skrigen.. Det bekymret mig dybt, og jeg har oplevet det over ti gange nu..

Jeg bor på en første sal, skråt oven for dem, og har hele sommeren haft frit udsyn til deres have, som mildest talt er PÆN selvom ukrudtet, hæk og græs overtræder de standarder som skal holdes her.. Den er PÆN hvis man tager deres hjem i betragtning, som jeg har været så uheldig at opleve et par gange.. Det er en svinesti, ulækkert og uhygiejnisk..

Jeg er bekymret for drengens fremtidige velbefindende, og jeg vil gerne hjælpe ham, men jeg ved ikke hvilke tegn jeg skal lægge vægt på at se foregår, og hvordan jeg skal formulere mine oplevelser, og de tegn jeg har set, hvis jeg skal foretage en anmeldelse.. Så please, hvis der er gode råd, eller tegn jeg skal holde øjne åbne med som jeg ikke er klar over, skriv endelig, for jeg er virkelig bekymret.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tegn på misrøgt..? (Af barn)
  • #1   27. okt 2010 hvis jeg var dig ville jeg ringe til kommunen med det samme jeg ville ikke engang vente men bare ringe og det kan kun få for langsomt så ring

• #2   27. okt 2010 synes du skal indberette det til børn og unge på kommunen
    Der er indberetnings pligt

• Anita A
    Anita A Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #3   27. okt 2010 Jeg ville også bare kontakte kommunen. Bliver helt dårlig og ked af det når jeg læse så noget. Stakkels barn.

• #4   27. okt 2010 Ja ring endelig, for det er jo ikke dig som er faglært
    på det område, du skal bare sige at du er bekymret
    for drengens trivles, både socialt, fordi han mangler
    opmærksomhed og hans trivles i hjemmet...
    Så må kommunen komme og vudere om han skal fjernes
    fra den "far" og det svineri, eller om det er nok med en
    aflastnings familie :(Stakkels barn

• #5   27. okt 2010 Det glemte jeg helt at skrive.. Jeg HAR talt med kommunen, men de vil helst have et brev, skriftligt, og anonymt da vi bor så tæt på hinanden for ikke at skabe problemer... Men jeg er stadig ikke klar over hvilke tegn jeg skal lægge vægt på at have oplevet fra drengen, og hvordan jeg skal formulere det bedst muligt, også så faderen (som får et kopi at brevet blev jeg oplyst) ikke kan genkende at det er mig.. ? smiley

• #6   27. okt 2010 Prøv at se om du ikke kan komme i kantakt med en anden på kommunen
    så du ikke skal til at skrive breve som faren også modtager.

• #7   27. okt 2010 Ann - Jeg fik af vide at kun sådan kunne det gøres anonymt, hvis det blev telefonisk blev de nød til at nævne mit navn... smiley

• #8   27. okt 2010 Du kan skrive det du har skrevet her i dit indlæg.. læg vægt på hans måde at omgås andre på.. det dydfunktionelle..

• #9   27. okt 2010 Hanne - Tak det vil jeg se om jeg kan få formuleret... Synes det er så skide-svært.. smiley

• #10   27. okt 2010 Ja skriv hvad tider du har set ham rende ude alene og
    at han ikke er ordentlig klædt på, at faren råber og skriger
    af ham og opdrager ham værre end en vagt hund, at faren
    aldrig har øjnkontakt eller giver omsorg og at du er meget
    bekymret for drengen.
    Held og lykke og håber kun det bedste for drengen.

• #11   27. okt 2010 dengang jeg var mindre havde vi en i vores kvarter, som havde et meget beskidt hjem.. (med kattelort og madrester over det hele) og drengen var beskidt, og gik ikke med meget tøj på, om vinteren, og han var også meget kontaktsøgende...
    moren til drengen, løj også meget, og fortalte alle hun havde kræft osv..
    Så fik min mor nok, og skrev et brev til kommunen som var anonymt.
    kommunen tog ud til familien, og de fandt aldrig ud af at det var min mor der havde gjort det..

Min mor fortalte præcis hvad hun havde set, hvordan hendes hjem var, og hvordan drengen var ..

Det er det du skal ligge vægt på, og skrive du er meget bekrymet for den her dreng..

For det er synd for den her dreng, og det kommer til at skade ham til sidst, hvis der ikke bliver gjort noget, og du er den eneste der måske tør og gøre..

• #12   27. okt 2010 Puha hvor må den dreng ha det svært smiley
    Håber du får skrevet et godt brev og at kommunen gør noget ved det smiley

• #15   27. okt 2010 Jeg ville ringe til kommunen med en annonym anmeldelse med mine bekymringer

• #16   27. okt 2010 Ja det er sgu ikke rart, har selv været i samme situation med en pige på min datter alder. Men jeg er næsten sikker på at kommunen allerede er inde over. Fordi hans mor er misbruger. Problemet er bare at kommunerne generelt er alt for langsomme og især når man snakker om forældres misbrug. Da jeg og mine naboer gik til vores kommune med vores bekymringer og der var mange, så tog det næsten 4 år inden der skete noget. Det skal hertil siges at faderen i denne familie i forvejen havde politi-tilhold til hans tidligere kone og børnene fra det ægteskab.

Lige som hos dig gik pigen for lud og kold vand (hendes tvillingbror osse ) og de sov tit her hos mig og endnu ofter spiste de med. Forældrene var enten fulde, slåssede eller sov brandert ud eller bankede ungerne.
    Jeg begyndte at lave en slags dagbog, hvilket jeg osse vil anbefale dig, med observationer, hændelser og hvornår de enten havde spist eller sovet her. Eller hvornår politiet var på besøg. Jeg tog osse billeder af børnenes blå mærker efter de var blevet banket osv osv. Jeg og en anden nabo har sågar måtte køre drengen på skadestuen med flækket læbe og en forvredet arm. Jo vores kommune var rigtigt godt oplyst, og alligevel tabte børnene i som sagt ca 4 år.
    Jeg mener helt sikkert ikke du skal lade stå til, hvis du er oprigtigt bekymret. Vi har alle indberetningspligt, hvis der sker den slags.
    Du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed med at gøre noget. Men jeg kan sørme godt forstå at du har det træls med det og er rådvild

• #17   27. okt 2010 Med erfaring som familiepædagog med forældre og børn som du beskriver ville jeg lægge vægten primært på dine 2 fine beskrevne afsnit om adfærd, sociale osv. Du kan sagtens skrive kort om hjemmet, men husk på vi har hver vores standart for "svinesti" smiley beskriv det fremfor dømmende ord. Jeg tror nu også at kommune er indeover og forhåbentligt har daginst. selv gjort de observationer du gør.
    Kontakten til børnehave, fritter osv er kommunes opgave og ikke din, hvor de SKAL hente oplysninger.
    Kan godt følge dig i at du ønsker anonymitet - når du bor i et boligkompleks kan du jo "bare" skrive at du har set i dit boligområde. Endvidere behøver du ikke direkte at skrive han er på vej ind til dig pga katte blot at han på vej ind. Altså undgå det som kan gøre at du ikke er anonym - og måske overveje om du overhovedet skal fortælle din anmeldelse til naboer.
    Du skal ikke have dårlig samvittighed - du skader ingen tværdimod.

• #18   27. okt 2010 Jeg mener det er din pligt som borger, at gøre kommunen opmærksom på forholdene,
    Dette kan gøres anonymt

• #19   27. okt 2010 hej sabina..

Da jeg var yngere var jeg udsat for en masse grimme ting, og en venindes storesøster kontaktede kommunen personligt, altså hun mødte op, så SKAL de tage dig personligt...

Men hvis du vil skrive en anmeldelse ska tegn som, at han ikke er ordenligt påklædt, går alene ude sent, og hvordan de bor være nogle af de ting som du ska komme ind på...

Jeg har arbejdet med børn på opholdssted, og nogle af disse børn kommer fra hjem, hvor selvom deres forældre er der, er de udsat for omsorgssvigt, hvilket det tyder på denne dreng også er...

Men hvis jeg var dig ville jeg helt klart møde op på kommunen, så SKAL de nemlig tage dig seriøs...

• #20   28. okt 2010 Stil ikke spørgsmål om at jeg vil reagere, det vil jeg skam, og jeg har også talt med kommunen én gang. Det er formuleringen, og hvilke tegn jeg skal lægge vægt på at fortælle dem, for at DE vil reagere.. -Og andet jeg kan gøre.. Andre tegn som jeg skal KIGGE efter?

Jeg mener at jeg skal reagere nu, og ikke har tid til at lave en dagbog.. Jeg har nemlig idag fundet ud af at drengens farmor (som i sin tid også omsorgsvigtede faderen) har tænkt sig at konvertere til Jehovas pga. en ny partner og derfor ikke må have mere med dem at gøre.. Trods hun måske ikke var det bedste menneske at omgås, så var hun en af de få som drengen var hos til tider.. Derfor mener jeg ikke jeg har tid til det nu.. Da drengen så vil blive overladt mere til sig selv.. smiley

• #21   28. okt 2010 Jeg startede osse først med "dagbogen" efter vi havde anmeldt sagen. Vi var ikke engang anonyme og deres skole/SFO var osse inde over, men alligevel gik der næsten 4 år inden kommunen skred ind. Der skulle åbenbart tages mere hensyn til forældrenes skrøbelige misbrugssind. Men Aalborg har aldrig været for kvik på det punkt.
    Du må vel skrive at du gennem længere tid har observeret drengen og at du er dybt bekymret for hans trivsel og velfærd. Du kan jo osse oplyse at han går med fremmede og det bestemt heller ikke er ufarligt.

• #22   28. okt 2010 hvis du kommer fra ålborg, kan du ikke forvente meget af den kommune smiley desværre... de er ikke for hurtige

• #23   28. okt 2010 Nej det ved jeg sørme godt. De er simpelthen for tunge i r*ven- det har de vist gang på gang. Jeg har en del der er fjernet hjemmefra, til fodboldtræning, så man hører og oplever en del.

Kommentér på:
Tegn på misrøgt..? (Af barn)

Annonce