3.326 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Fagprøve - nogen fra butik ? Fagprøve - nogen fra butik ?

hej alle .
Jeg er elev i matas og det ligger sådan at jeg efter jul skal til at lave min fagprøve , så jeg skal allerede nu tænke lidt over hvad jeg vil lave . Mit valg er faldet på Nilens Jord . Jeg jeg ved dog ikke endnu hvad jeg vil lave i min fagprøve uge , udover at jeg tror at jeg vil tilbyde quick make-up , derudover har jeg tænkt lidt på om man skulle stable en konkurrence på benene , men er der nogen som har ideer til hvordan den skal være eller hva jeg ellers skal finde på ?
Jeg er ekstrem angst for eksamner osv. Så jeg har meget svært ved at få min hjerne til at samarbejde smiley

Nogen som kan komme med lidt forslag ? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fagprøve - nogen fra butik ?
  • #1   27. okt 2010 Hej.. Jeg står i butik, og blev uddannet for 3 år siden, men sys da du skal holde ved din ide, da den lyder som en go ide.. En tænk du kunne sætte ind os, var at sætte et mål for hvor meget du tror du kan stige i omsætning med nilens jord, og om din ide, har haft effekt på omsætningen.. En super go ide at have regnskab med i fagprøven smiley

• #2   27. okt 2010 Anette s : Jeg holder ved min idé , det er helt sikkert , jeg har endnu ikke valgt hvilke uge jeg skal sætte fokus , men jeg skal da helt sikkert ha et regnskab med i opgaven smiley eg tænker lidt at jeg vil øge omsætningen med om kring 5-10 % Lyder det OK eller ?

• #3   27. okt 2010 Jeg havde satset på 10% hvis det var mig.. Gjorde det selv i min egen fagprøve:) Og jeg havde endda øget omsætning mere end jeg havde sat til og det var bare super, og meget godt til fagprøven for så har du noget at snakke om smiley Men du kunne jo vælge en uge op til jul, for der kan du måske os satse lidt mere på at øge omsætningen med 15% da det er oplagt i december mdr:)

• #4   27. okt 2010 Hey, jeg har selv været elev (dog i Fona) og blev færdig i august faktisk og jeg fik 12 til min fagprøve kan jeg så lige være stolt at nævne hehe... Men din ide lyder super god. Jeg valgte at skrive om at optimere salget i vores blu-ray afdeling, og selvom det er 2 forskellige tin, altså blu-ray og nilens jord, vil jeg lige fortælle dig hvad jeg gjorde, da salg er ret ens jo...
    men jeg gjorde det at jeg rykkede afdeling til et fremtrædende sted i butikken, udelte spørgeskemaer omkring afdelingen og blu-ray, for at finde ud af hvad kunder vidste, og bestilte brochurer til at have liggende til kunderne. jeg satte også et mål med at øge omsætningen med 10%, og det lykkedes da også. I selve min fagprøve, skrev jeg en masse om hvad det var, og en masse om målgruppe og en analyse af spørgeskemaet. så lavede jeg lidt økonomi, som jeg så uddybede til fagprøven, hvor jeg holdt 2 år op mod hinanden og regnede et fiktivt reklame fremstød ind i, jeg gennemgik hovedsagligt bare alle nøgletallene...
    tilsidst vil jeg lige sige at det er min erfaring at lærene er ligeglad med om det har givet plus eller minus, det der betyder noget er at du har styr på det du snakker om og har styr på økonomien..
    jeg håber du kan bruge min erfaring til en lille smule, og hekd og lykke med det hele smiley

• #5   27. okt 2010 Anette S : Vores fagprøve skal så vidt jeg har forstået ligge i april måned smiley
    Anja : HOLD DA OP ! Stort tillykke , er du gal det er flot !
    og tak for indlægget , det er noget jeg tænke over i hvert fald .
    Tror det jeg er mest nervøs for er når jeg skal skrive selve opgaven , ville ønske jeg kendte nogen som havde lavet en opgave man kunne låne for at se opstilling på denne og hvordan man har grebet det an .
    Og det er rigtig de ikk går så meget op i plus og minus , det er rart og ha det i baghovedet så det ikk er helt skidt hvis det nu ikke skulle lykkedes , men jeg er sikker på at det nok skal , det er forholdsvis nemt at sælge , hvis man bare prøver !

• #6   27. okt 2010 altså jeg vil meget gerne sende min opgave til dig i en mail, hvis du kan bruge den, jeg ved godt den handler om noget helt andet... men jeg lånte nogle opgaver fra mine kollegaer, og det hjalp vildt meget, til lige at få styr på hvordan jeg skulle gribe det hele an... men jeg har et den helt færdig redigerede på den her computer, så hvis du kan nøjes med en af de tidligere versioner?

• #7   27. okt 2010 Ej Anja , det vil jeg super gerne smiley Det gør ikke spor at det er om Bluray , det er stadig en enormt stor hjælp at se hvordan andre har grebet det an . Hvis det omhandlede Nilens jord , ville jeg nok os ha tendens til at 'stjæle' ideer og sådan smiley

• #8   27. okt 2010 jamen så stik mig din mail, så skal jeg sende den til dig, du kan bare skrive den i en pb, hvis det er smiley

Kommentér på:
Fagprøve - nogen fra butik ?

Annonce