2.147 visninger
|
Oprettet:
millionbøf nysgerrig ?? {{forumTopicSubject}}
hej alle
vi skal iaften have millionbøf og jeg elsker det , men tænkte på om jeg måtte høre hvordan i laver jeres for der findes jo nærmest 700 slags derude =)
ville elske og få lidt inspiration .. på forhånd tak )
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 28 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
hakket løg+hvidløg svitses (hvis jeg har friske kydderurter hakker og svitser jeg dem sammen med)
når de er blevet klare, så tilsættes hakket oksekød. brunes, hvorefter der tilsættest paprika, salt, peber og krydderurter(merian, timian, basilikum, oregano)
så hældes der en dåse(eller 2) hakkede tomater i og en okseboulion terning(hvis det er en stor portion, så flere alt efter hvor kraftig man vil have den)
Det får så lov til at simre til tomaterne er smattet ud. så smages der til med salt, peber, flere krydderurter, sukker og evt koncentreret tomatpuré. man kan også komme en sjat røvin i.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 193
jan 2010
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 87
Begynder man at blande flåede tomater, champignon osv i - er det gryderet.
Begge dele smager dog ganske fantastisk.
I min millionbøf smager jeg til med nogle dråber kinesisk soya.... uuhhmm...
dec 2009
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Millobøf, væltet lokum.. er svitset løg og brunet oksekød, her i mælk og kulør..
bedst til en gang kartoffelmos..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jesper H, jeg er en meget ond mor der har bestemt at mine børn skulle spise det der kom på bordet, især grønsager. Ud fra devisen at jeg er voksen, jeg bestemmer og jeg ved hvad der er godt/sundt for dig. I dag er der ikke noget de ikke kan lide.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Jeg selv spiser helst en Bolognese med oksekød , bladselleri , løg gulerødder, tomat og røget skinke, nogle gange laver vi så champignoner til eller kommer lidt rødvin i , men så er det jo heller ikke en klassisk bolognese mere :-))
nov 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 154
soya i madlavning smager ofte som koncentreret oksekødssmag
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 518
Millionbøf:
Hakket oksekød, løg, evt. bacon, paprika og rigeligt peber brunes i en gryde.
Bouillon (kartoffelvand og en bouillonterning), HP-sauce eller Worchestersauce tilsættes + evt. kulør.
Smages til med salt, peber og sukker og jævnes hvis nødvendigt, ellers bare lad det koge ind til passende konsistens (giver kraftigere smag)
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 193
dec 2009
og hvis man ikke vil have den skarpe smag af hvidløg, så kan man med fordel koge nogle fed sammen med kartoflerne og mose dem. Det smager skønt og bliver ikke med en skarp hvidløgssmag som ellers- meget mild
millionbøf nysgerrig ??