{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  millionbøf nysgerrig ??
  • #2   22. nov 2010 min version

hakket løg+hvidløg svitses (hvis jeg har friske kydderurter hakker og svitser jeg dem sammen med)
    når de er blevet klare, så tilsættes hakket oksekød. brunes, hvorefter der tilsættest paprika, salt, peber og krydderurter(merian, timian, basilikum, oregano)

så hældes der en dåse(eller 2) hakkede tomater i og en okseboulion terning(hvis det er en stor portion, så flere alt efter hvor kraftig man vil have den)

Det får så lov til at simre til tomaterne er smattet ud. så smages der til med salt, peber, flere krydderurter, sukker og evt koncentreret tomatpuré. man kan også komme en sjat røvin i.

• #4   22. nov 2010 Du har helt ret i at der findes mange versioner og lige så mange navne. Her kaldes det "væltet lokum" eller pillet indianerrøv" Det sidste når der er flåede tomater i. Men det er stort set kun din egen fantasi der sætter grænserne. Dog vil jeg sige at mange glemmer når de laver en "italiensk" version, selleri og gulerod. Enten revet eller i meget fine tern. Revet kan man altid narre eventuelle kræsne børn til at spise det, for de kan ikke se det er i. Laver du en mexicansk version, kan du putte 1 spsk kakao i. Ligesom i con carne. Især nu hvor det er vinter er det godt at få vitaminerne fra grøntsager, chilli og hvidløg.

• #5   22. nov 2010 tusind tak for jeres svar . rødvin har jeg aldrig prøvet i millionbøf det må prøves smiler )

• #6   22. nov 2010 I min verden er millionbøf kun løg, oksefars og krydderier..
    Begynder man at blande flåede tomater, champignon osv i - er det gryderet.
    Begge dele smager dog ganske fantastisk.

I min millionbøf smager jeg til med nogle dråber kinesisk soya.... uuhhmm...

• #7   22. nov 2010 jeg tilsætter nu ofte også fintrevet gulerod, selleri eller pastinakker. Det give smag, og så kan man strække en pakke oksekød noget længere uden at nogen føler de får for lidt kød smiley

• #9   22. nov 2010 Smiler.. jeg mener nu også at de opskrifter der er skrevet her inde er gryderetter..

Millobøf, væltet lokum.. er svitset løg og brunet oksekød, her i mælk og kulør..

bedst til en gang kartoffelmos..

• #10   22. nov 2010 Betina S, det er nemlig rigtigt.

Jesper H, jeg er en meget ond mor der har bestemt at mine børn skulle spise det der kom på bordet, især grønsager. Ud fra devisen at jeg er voksen, jeg bestemmer og jeg ved hvad der er godt/sundt for dig. I dag er der ikke noget de ikke kan lide.

• #12   22. nov 2010 Enig med Hanne med Løver &......

Jeg selv spiser helst en Bolognese med oksekød , bladselleri , løg gulerødder, tomat og røget skinke, nogle gange laver vi så champignoner til eller kommer lidt rødvin i , men så er det jo heller ikke en klassisk bolognese mere :-))

• #13   22. nov 2010 hvis du syntes der mangler kød smag.. man du med succes tilføje soya ..
    soya i madlavning smager ofte som koncentreret oksekødssmag

• #14   22. nov 2010 Millionbøf er i min verden hakket oksekød i brun sovs hvorimod det er bolognaise, hvis der er tomat m.v. i.
    Millionbøf:
    Hakket oksekød, løg, evt. bacon, paprika og rigeligt peber brunes i en gryde.
    Bouillon (kartoffelvand og en bouillonterning), HP-sauce eller Worchestersauce tilsættes + evt. kulør.
    Smages til med salt, peber og sukker og jævnes hvis nødvendigt, ellers bare lad det koge ind til passende konsistens (giver kraftigere smag)

• #15   22. nov 2010 hold da op hvor blev det lækkert ) jeg plejer jo og lave det med flåede tomater i men idag puttede jeg bare løg og hvidløg og kødet i , og så oksebouilon terning, kulør, og noget maggi aroma det er det der flydende man plejer og se i kinesiske restauranter og det smagte vidunderligt tak for jeres inspiration =))))

• #16   23. nov 2010 mette - lyder godt. Jeg propper ofte også gulerødder, pastinakker og sødkartoffel med i kartoflerne og maser det hele til mos smiley Det er mums.
    og hvis man ikke vil have den skarpe smag af hvidløg, så kan man med fordel koge nogle fed sammen med kartoflerne og mose dem. Det smager skønt og bliver ikke med en skarp hvidløgssmag som ellers- meget mild

Kommentér på:
millionbøf nysgerrig ??

Annonce