{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.782 visninger | Oprettet:

Jeres Nytårsmiddag :) {{forumTopicSubject}}

Ja nu nærmer nytåret sig jo og syntes det kunne være spændene og hører hvad jeres Nytårsmiddag skal bestå af ? smiley

Her hjemme skal vi have :

Forret : Blødende kyllinge krebinet med persille, rødløg og mozzarella.

Hovedret : tunbøffer og krabbeklør, med hollandaise, grøn salat med honning ristede pinjekerner, og pandestegte kartofler.

Og til dessert tager vi kransekage og champagne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres Nytårsmiddag :)
  • #1   29. dec 2010 Hehe smiley ja, glæder mig også rigtig meget smiley jeres lyder også lækkert elsker hamberryg!!!!!, bar alt for lang tid siden jeg har fået det smiley grønlangkål har jeg aldrig smagt, men kunne rigtig godt tænke mig og smage det smiley

• #2   29. dec 2010 Ja det må jeg få smagt snart smiley hehe.

• #3   29. dec 2010 Forret: Kyllingespyd marineret i honning

Hovedret: Fondue

Dessert: Islagkage med chokoladekage smiley

+ Slik, champagne og kransekage senere smiley

• #5   29. dec 2010 Uhmmmm bliver helt sulten smiley

• #6   29. dec 2010 Oksefile-baekartofler og tilbehør.. God vin og Asti og Kransekage ellers bare hygge ;O))

• #7   29. dec 2010 Hos min familie har vi altid fået Hamburgerryg og grønlangkål og jeg elsker grønlangkål smiley Men i min kommende mands familie har de altid fået oksemørbrad eller oksecuolotte med tilbehør og nu har vi de sidste par år i hvert fald fået Hamburgerryg og grønlangkål, så i år står den på oksecoulotte med gemüse smiley

• #8   29. dec 2010 Yvonne, hvad er gemuse ? smiley

• #9   29. dec 2010 Gemüse er bare et andet ord for tilbehør, så som grøntsager, kartofler og sovs smiley

• #10   29. dec 2010 Nååårh smiley hehe Oki smiley

• #11   30. dec 2010 glæder mig mega meget til nytårsaften, da det jo er en speciel dag, og derfor også den eneste dag på året hvor vi får denne hovedret.

forret (forskellig fra år til år): i år bliver det en lille rejecocktail
    hovedret (tradition fra så længe jeg kan huske): fondue med hjemmelavede frikadeller, rødvinsmarinerede oksekød (som min far selv har skåret ud af en oksemørbrad), cocktailpølser, og 5 forskellige hjemmedelavede dip (min far laver det hele ud far en tysk fonduebog han har. tror jeg låner og kopier den på et tidspunkt smiley )
    dessert: rødvinsrand med hindbær i med en slags creme til (kan ikke lige huske hvad den hedder)

kransekage er ikke rigtig noget vi spiser her i familien

efter krudtet er fyret af ved kl. 24 spiser vi asparges suppe, som også er en tradition i familien

• #12   30. dec 2010 Vi skal have ...

Forret: hjemmelavet tomatsuppe med flute.

Hovedret: buffet! med krydrede kartofler, flødekartofler, blandede grønt, broccolisalat, oksefilet, frikadeller, torskeanretning, tunmousse, hamberryg, kylling og flute.

Dessert: Jordbærtrifli.

Og så chips og hjemmelavet kransekage til senere!

• #13   30. dec 2010 Jeg bliver snydt for min sønderjyske nytår , da vi for venner og svorger på besøg som ikke spiser det.

Havde planlagt lakse tatar på rösti , røget ørred mousse på spinat , og reje sommer fugl med kammusling på mango salat som forret .
    Men har en smerte periode i øjeblikket så det bliver kun til røget ørred mousse på blandet grøn salat. og rød kaviar.evt hummer skum.

Hovedret
    Så det bliver nok en okse mørbrad med en svampe el. peberfrugt skorpe, grønne bønner og fløde/hvidløgs kartofler.

Dessert'
    Hjemmelavet rom formassage med friske frugte evt med chili chokolade sauce

• #14   30. dec 2010 Gemuse: er altså bare grøntsager... smiley

Vi skal have noget så kedeligt (eller traditionelt) som
    Rejecoctail (dog med hjemmelavet dressing) og
    fondu (køber en ready-made bakke hos slagteren med 6-8 forskellige ting) og dertil div. salat/grønt, bagte kartofler, hvidløgsflutes, smør og dressing.
    Desert bliver Irish Coffee og så champagne kl. 00.
    Supplement: div. chips, nødder og chokolade.

• #15   30. dec 2010 Hehe... Mente jeg også, men var alligevel ikke helt sikker :))

Godt nytår til alle smiley

• #17   30. dec 2010 Vi skal ha hamberug med hvide og brune kartofler og dertil stuvet spinat...
    Kramsekage "dimser" bagte jeg igår....

• #18   30. dec 2010 Mums hvor i kan alle sammen smiley

Her består menuen af:
    Lakseroulade til forret
    Hovedretten består af culotte steg, med bagte kartofler, flute og rødvinssovs, bearnaisesovs og svampesause (vi vil alle have noget forskelligt *gg*) og sikkert også lidt salat.
    Desserten... bliver en dessert tapas af en art, der bliver hjemmelavet mandel/nougat is (den smager faaantastisk) så bliver der lavet en dessert med noget hindbær (ved ikk helt hvad det blev til ) og så laver jeg en champangne sorbet... bliver spændende at se om jeg kan finde ud af det smiley

• #19   30. dec 2010 jah jeg står for maden alene i år... får 7 personer på besøg
    så mine kokke evner bliver udfordret heh

nå men:

Forret:
    Tunmuse på et udnerlag af 3 butterdejsstænger med med en dut rød kaviar som top pynt .. under butterdejsstængerne ligger der et frisk og sprødt salat blad.
    tilbehør er et par fine tomatbåde og et par springdimser lavet af agurk.
    og så en enkelt citron båd til.

Hovederetten:
    Kalve culotte med hvidløg og græsk krydderi
    tilbehør bliver en nem sprød salat med ægte feta,
    små flute brød samt hjemmelavet barbeque smør
    bernaise sovs

Desserten bliver
    Kransekage med to vanilieiskugler med hyldebær smag
    og så champagne til at slutte af med

og kan folk ikke lide det så arbejder min kammerat på den lokale tank og ved han sørger for der er pølser klare til hotdogs .. så kan de fise der ned og spise istedet.

• #20   30. dec 2010 sådan ser vores menu ud..

Forret: grillet marineret tigerrejer, samt røget lakseruller

Hovedret : fyldte mørbar, med hvidløgs stegte kartofler, med rødvins
    sovs, samt flødekartofler, og salat.

Dessert: Råsyltede frugter, med hjemmelaved Råcreme

Natmad: Røget ål, røget laks, deller og lun leverpostej

Lene og Høgerstedets skovkatte

• #21   30. dec 2010 Vi har sammenskuds middag, hvor dem der lægger hus til laver hovedretten, men menuen ser sådan her ud:

Forret: tunmusse
    Hovedret: honningglaseret skinke med bagekartofler
    Dessert: is af en slags

• #22   30. dec 2010 klokken 16.00 serveres der noget sea food mix( rejer, muslinger og noget andet , posen købt færdigblandet i fakta) til misserne og klokken 16.02 serveres der stjerneskud med en kold pils for os 2 benede... og så kan vi jo håbe herfra og til lillejuleaften at vi får vores mad for os selv....klokken 17 går jeg i seng og kan forhåbentlig sove til 21.30 hvor jeg skal op og i bad inden jeg kører på nattevagt klokken 22.30

hav endelig ikke ondt af mig, jeg har selv valgt....

• #23   30. dec 2010 Heidi Og maria
    bare i ikke kommer til at ligne Benny fra the julekalender " Griner "

• #24   30. dec 2010 he he okay sker det for jer så sendt fluks et billede det vil jeg sku ikke gå glip af LOL

• #25   31. dec 2010 Er super stolt af mig selv... Er næsten blevet færdig med min champangnesorbet og den ser rigtig ud... og den smager rigtig... Den skal bare lige stå lidt længere i fryseren smiley

• #27   31. dec 2010 Taaark Susan.... og pssst så er det ikke nu vi skal røbe at den faktisk er rigtig nem at lave *fnis* smiley

• #29   31. dec 2010 det lyder alt sammen dejligt.
    Her skal vi have laksemouuse på crostini til dronningens nytårstale,

så forret af tigerrejer i chli, hvidløg og persille, med hjemmelavede semidried tomater.

hovedret er ribeye steak med hvidløgsbønner, kartofler i ovnen med bacon og hvidløg og hjemmelavet gorgonzolasovs

dessert chokoladefondanter med blåbær-coulis og vanilleis.

og så er der selvfølgelig lidt kransekage, chokolade og chips til senere smiley

Janni - du må da gerne skrive opskriften på din sorbet, det lyder lækkert og meget nytårs-agtig smiley

• #30   31. dec 2010 http://www.dk-kogebogen.dk/info/link-til-os/hoejtid/nytar/desserter/Champagnesorbet.php
    Vupti smiley
    Jeg har så læst mig frem til et sted at man skal bruge en tør champagne ( brut ) da den ellers bliver for sød smiley

Rigtig godt nytår til jer alle, håber både mennesker og katte kommer godt ind i det nye år smiley

Kommentér på:
Jeres Nytårsmiddag :)

Annonce