2.087 visninger
|
Oprettet:
God menneske shampoo - John Frieda? {{forumTopicSubject}}
Halløj alle,
Total off topic, men da dette forum er så hyggeligt og fuld af dejlige mennesker, ville jeg høre om nogen ville dele sine erfaringer med shampoo?
Jeg har forsøgt mig frem med mange økologiske/naturlige/miljøvenlige shampooer men de tørrer mit hår ud og gør intet godt for det.
Kan i anbefale noget?
Selv overvejer jeg at prøve Urtegaardens shampooer eller John Friedas Volume shampoo eller shampoo til krøllet hår i samme serie.
Fortsat god aften!
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Så jeg venter med spænding på ordentlige svar på dit indlæg..
MEN når det så er sagt, så vil jeg lige anbefale noget! Jeg vasker kun mit hår hver 3. (en sjælden gang 2.) dag, og mit hår er blevet meget lækrere efter det - det kræver noget tilvænning, men det er en gave til dit hår (og din tid.. Og din pengepung)..
Håret tørrer ud af at vi hele tiden vasker det naturlige fedt og fugt ud af det med diverse sæber, og det bliver meget mere smidigt og blødt og lækkert hvis det ikke vaskes så tit... Og så er det også en rigtig god idé jævnligt at skifte hårprodukter..
Jeg håber du kunne bruge sidesporet til noget..
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
Jeg kender faktisk godt til alle de små tricks dér og har også haft glæde af dem. Nu søger jeg bare produkterne som lige kan gøre det sidste (:
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Bedste balsam jeg har prøvet er faktisk John Friedas (den lilla tube). Shampooen kender jeg ikke. Synes at Neutral shampoo går an, men den er langt fra drøj, men dog ikke så skrap mod håret som mange andre af de uparfumerede eller økologiske.
Origins hårkur er ok, men ikke fantastisk (mit hår er så også meget umuligt). Og så er der en balsam fra Matrix, der hedder Biolage - den hører også til de bedre. (bare svær at få fat i).
Mette M **Jeg vasker kun mit hår hver 3. (en sjælden gang 2.) dag, og mit hår er blevet meget lækrere efter det - det kræver noget tilvænning, men det er en gave til dit hår (og din tid.. Og din pengepung).. **
... og miljøet
maj 2010
Jeg har i et godt stykke tid forsøgt mig med Unique Haircare, MacUrth, Urtekram osv osv. De er sikkert nok gode for miljøet og også for mig, men mit hår bliver bare SÅ trist og kedeligt af det... Så ser jeg altså ikke grund til at bruge produkter overhovedet...
Den balsam du henviser til, er det denne; http://www.matas.dk/brands/john+frida/john+frida/john+frieda+frizz-ease+curl+around+conditioner.aspx?brandid=523&productid=9622&categoryid=524
??
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Jeg arbejder i Matas , og har en kollega med skørt og tørt hår som i beskriver , og hun forsøge sig med Chachacha shampoo som hun synes er rigtig godt .
Men er det fordi at i ikke kan tåle parfume osv?
aug 2009
maj 2010
Jeg synes Aussies produkter stinker forfærdeligt, øv. Og Dennis Knudsens produkter er vist ret dyre
aug 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 48
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 17
maj 2010
dec 2006
Pulleh **Men er det fordi at i ikke kan tåle parfume osv? **
Narh, jeg kan da godt tåle (noget) parfume, men er helst fri for kraftige syntetiske dufte, og har også oplevet kløe og nysen ved visse produkter. For mit vedkommende foretrækker jeg økologisk, fordi jeg gerne vil købe fra firmaer, der ikke anvender dyreforsøg, og så er der miljøet og ens egen sundhed at tænke på. Parfumer og parabener, silicone og jeg ved snart ikke hvad der er i de produkter, er ikke godt for noget .... andet end håret :s
Nogle af de økologiske shampooer er forresten udmærket til gulv og tøjvask
dec 2006
Er det sådan noget tørt krøluldshår kollegaen har? For så vil jeg da lige kigge på det der chachacha.
aug 2009
Bellatrix: Jeg forstår dig udemærket , MEN vidste du så at i de fleste natur produkter konserveres der med estrakter fra blomster , i sær lavendel og citrus bliver brugt , og der findes ikke noget mere allergi fremkaldende end det , en undersøgelse viser at 40% flere som har benyttet naturprodukter har udhviklet en allergisk reaktion hvor i mod dem der har brugt med de GODKENDTE parabener (Ethyl og methyl) kun har vist at 10% udhviklede allergisk reaktion .
Men hvis du synes det er for dyrt , så synes jeg helt sikkert at du skal prøve Matas' egen shampoo , der fåes mange varianter og de fåes både med og uden parfume , derudover findes der en glansspray fra matas som osse indeholder solfilter .
Matas' egen vare er ALLE 100% UDEN parabener og der bruges KUN godkendte og undersøgte konserverings metoder i disse
Beklager det blev lidt langt
aug 2009
Men det er bare det når de går hen og er Naturprodukter er de ikke længere sunde .
det er lidt sjovt , for jeg er Elev og er på skole i denne uge og næste uge , og vi har lært om det selv samme i denne uge
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 9 Emner: 24 Svar: 1.417
Jeg bruger det selv, og er også forhandler af det.
aug 2009
Nej Anglemark er ikke naturprodukt , men NÅR et produkt er et naturprodukt så er det at man har tilsat en masse af disse blomsterestrakter
aug 2009
maj 2010
Jeg endte med at købe John Frieda Volume shampoo og balsam og hvis det er et hit, så hopper jeg på krølle-serien næste gang.
aug 2009
Ja , men det sætter lidt stof til eftertanke med naturprodukterne . Men jeg slår selv fuldstændig ud hvis jeg f.eks. bruger Hauschka's serie fordi der er tilsat citrus . Men når jeg bruger Biotherms som er smæk fyldt med parabener er der intet .
Men som vi så os har lært i denne uge , at jo flere af parabenerne man bruger , jo mindre en del af hver skal der jo bruges .
dec 2006
Jeg har de seneste år ikke kunnet tåle at spise citrus - slet ikke appelsin
Men Pulleh, det er nu ikke allergi, der er problemet med parabener, men hormonforstyrrelser.
maj 2010
Pulleh - Det lyder godt med John Frieda (: Har faktisk ikke kunne finde noget sted på nettet hvor folk har været utilfredse med produkterne. Nu må vi se (:
maj 2010
(link fjernet)
aug 2009
dec 2006
Fatter i øvrigt slet ikke at det skal være nødvendigt at komme tvivlsomme tilsætningsstoffer i shampoo osv. Det kan jo sagtens undværes, så bedre at droppe det lort, end at det skal testes på en masse sagesløse dyr
aug 2009
God menneske shampoo - John Frieda?