648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Århundredets største brøler? Århundredets største brøler?

Jeg sidder og laver lektier i historie, og min lærer har bedt mig om at spørge mine forældre om, hvad de ser som det 20. århundredets største brøler, men vi syntes, det var meget svært at finde den største.

Hvad synes I, er det 20. århundredets (1900-tallets) største menneskelige fejltagelse, der har fået store historiske konsekvenser for menneskeligheden?

Nogle eksempler kan være Titanics kaptajn, der ikke satte farten ned i et farvand fyndt med is. Det kan være da Hitler invaderede Sovjetunionen. Det kan være USA's krig i Vietnam ovs.
Kom selv med nogle forslag. smiley

Det skal gerne tænkes kontrafaktisk, altså den såkaldte "hvad-nu-hvis" spekulation. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Århundredets største brøler?
  • #1   16. mar 2011 Oprettelsen af Weimarrepublikken efter 1. verdenskrig.

• #3   16. mar 2011 Hvad med viet nam krigen ? Og a bomberne over Hiroshima

• Natasja C
    Natasja C Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 5
    #5   17. mar 2011 Jeg er faktisk ret enig i hvad A H siger ..
    + Hitler havde selv det udseende som jøde og han var selv jøde, det nok noget af det mærkeligste..
    Ordenlig brøler!:-)

• Natasja C
    Natasja C Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 5
    #6   17. mar 2011 ... Jeg skriver lige en gang til så jeg kan trykke på 'vis besked når der kommer nye indlæg til emnet' det glemte jeg vidst :o)

• #7   17. mar 2011 <i> Enig med AH Og Berit... Uha Jøde-uryddelsen af ham Hitler.. Synes jeg var forfærligt.. Har i set Schindler's liste.... Den er bare så god og smukt lavet...

• #8   17. mar 2011 Altså jeg er fuldstændig enig i, at Hitlers jødeudryddelse var noget af det værste, der er sket, men det er jo ikke en brøler. Det var jo fuldt ud bevidst, at han gjode det, selvom det var umenneskeligt. Jeg synes ikke rigtig, man kan kalde det en brøler som sådan.

• #9   17. mar 2011 Vi fik forresten snakket om det i klassen i dag i historie, og vi kom frem til, at en meget stor brøler i det 20. århundrede var dengang, da det tyske kejserdømme lod Lenin komme til Sankt Petersborg i Rusland for at starte uro på den front, så tyskerne kunne sætte alle tropper ind mod Frankrig på den anden front.
    Lenin startede dendang i 1917 den russiske revolution og derved kommunismen, og Sovjetunionen blev dannet. Havde han ikke startet den russiske revolution, ville der måske ikke have været nogen kold krig, måske ingen Hitler og dermed heller ingen 2. Verdenskrig.
    Men det er der jo selvfølgelig ingen, der ved. smiley

• #11   17. mar 2011 Udover de forskellige der allerede er nævnt, synes jeg en af de største brølere, som har skabt en masse ufred og bekymring i verden, er opfindelsen af A-bomben.

• #12   18. mar 2011 Århundredets største brøler må være Morten Olsen som landstræner.

Kommentér på:
Århundredets største brøler?

Annonce