843 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Dette er et galleri! Dette er et galleri!
Nu har jeg efterhånden været herinde i lidt over en måned og oplever daglig at der er nogen, der opretter katte med kun ét eller meget få billeder og nærmest helt uden tekst.
Er jeg den eneste, der mener at der skal billeder i kattenes profiler?
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Hvis man går ind på et galleri i virkeligheden, så er der også kun et billede af hver ting
Der er heller ingen krav om hvor meget tekst der skal være..
Så profilerne opfylder fuldt ud de regler der er herinde, så enten byder man dem velkommen eller så lader man være med at stemme.. Man må ikke afvise når de overholder reglerne
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
"VELKOMST / AFVISNING / SLETTET
Min kat bliver hele tiden afvist / slettet
Det er brugerne selv, der byder kattene velkommen.
Du kan som standard tildele 1 velkomst- eller afvise-point for de katte, der afventer optagelse, forudsat at du selv har en kat der er stemt ind.
At katten bliver afvist, kan skyldes én eller flere af følgende årsager:
- Katten er ikke oprettet med tilstrækkelige oplysninger.
- Der er ikke oprettet nok billeder til katten - Det anbefales at oprette mindst 5 billeder.
- Billederne er af for dårlig kvalitet.
- Billederne er ikke af selve katten
- Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. 'Billeder kommer snart'.
- Mistanke om ejerskab af katten.
- Tekst eller billeder indeholder stødende materiale.
- Katten er oprettet som salgsannonce.
- Der er hjemmeside-adresser/logoer på billederne (copyright)
Du er altid velkommen til at prøve igen, men husk at jo mere beskrivende oplysninger og billeder - jo større er dine chancer for at blive optaget."
Det kan godt være, at der ikke står noget direkte i de genrelle brugerbetingelser omkring, hvor mange billeder, der skal være eller hvor god en beskrivelse osv. Det skal dog ikke, hvis du læser FAQ'en, afholde brugere herinde, at afvise en profil. Det står altså med andre ord de enkelte brugere frit for at afvise en profil med ringe beskrivelse, få billeder osv. En mulighed, som få faktisk benytter sig af.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg skal have fundet ud af at lægge billeder af mine katte i dropbox, ekstern harddisk eller lign. men indtil jeg finder ud af det, så har jeg da om ikke andet nogle fotos af dem her på KG (og på en USB-nøgle) , som ekstra sikkerhed, hvis nu pc skulle bryde sammen.
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Den regl er lavet fordi der sad mange på de andre gallerier og stemte ind og ud efter hjemmelavede regler
sep 2007
Jeg skam klar over, hvad der står.
Man må have en formodning om, at det i FAQ'en anførte netop er en specifikation af de generelle betingelser, altså hvorledes reglerne i praksis fungerer. Hvorfor ville der ellers stå, som der gør i FAQ'en?
Der står ikke nogensteder, at der SKAL oprettes mere end et billede, men der står i FAQ'en, at få billeder kan være grunden til, at en kat bliver afvist.
Når netop man ikke må afvise, når de generelle betingelser er opfyldt, betyder det i praksis, at en kat med f.eks. kun et billede ikke overholder de generelle betingelser. Hvorfor ville katten ellers blive afvist?
Det anbefales også, at der oprettes minimum 5 billeder.
feb 2010
Følger: 20 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 42 Svar: 317
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Det har jeg ihvertfald gjort hver gang jeg har oprette mine katte.
feb 2010
Følger: 20 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 42 Svar: 317
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 38
Jeg har også bare skrevet når jeg har oprettet katten uden at lave en kladde - kan ikke se nytten af sådan en. Og billederne er taget fra mine dyrs billedealbum på min eksterne harddisk som så er delt op i hvilken dyreart, køn og så har de deres helt egen mappe
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 10 Svar: 58
Personligt kigger jeg ikke på om der er 10 eller et billede. Jeg byder hellere en kat velkommen med 1-2 knivskarpe billeder end en kat med 10 mørke eller uskarpe billeder.
Min holdning er at man skal jo starte sit galleri et sted..
sep 2007
"Selvfølgelig overholder en profil med et billede de generelle betingelser, for der står jo netop ikke at der skal være flere.
Anbefalinger er ikke det samme som et krav/en regel"
Min pointe er, at når der står, som der gør i FAQ'en, så er det tilladt at afvise en profil, hvis der f.eks. kun er et billede. Ellers ville der i FAQ'en ikke have stået, at en afvisning kan skyldes, at der ikke er billeder nok.
Jeg tolker det som om, at de generelle betingelse levner plads til individuel fortolkninger og overvejelser.
I de generelle betingelser står der i afsnit 5.4. om oprettelse af katte f.eks.
"1. Du skal have tilknytning til katten."
Hvordan skal jeg som velkomstbyder blive overbevist om, at en bruger har tilknytning til en kat, når der kun er et billede og ingen/meget ringe beskrivelse?
Ville man ikke have flere billeder og kende sin kat godt nok til at give den en beskrivelse af fødselsår, temperament, tricks, stamtavleoplysninger, køn og anden beskrivelse, hvis man har en tilknytning til den oprettede kat?
"Så hvorfor katte bliver afvist...fordi det er et sygt system, at andre brugere efter forgodtbefindende kan sidde og bestemme om folk der betaler for at bruge siden her, må oprette deres katte eller ej...ren børnehave"
Haha... Selv med meget god vilje, har jeg svært ved, at få det til at hænge sammen med svaret på samme spørgsmål i FAQ'en
Må jeg foreslå dig at udtrykke din utilfredshed via KG's ris og ros funktion?
Desuden koster det mig bekendt gratis at oprette en kat herinde.
nov 2007
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Er der forresten ikke nogen af jer, der opretter katte med et enkelt billede, der har lyst til at fortælle, hvordan det kan være, I gider oprette en kat med kun ét foto?
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 5
Hvis man lige har fået en kat og ikke kender den eller ved hvad man vil skrive, kan man jo tage billeder og lægge dem ind senere, når man har lært katten at kende
nov 2007
Felis, forskellen er jo, at der kan ligge langt mere på en harddisk end en usb.
Dette er et galleri!