{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Inde/Ude Katte. {{forumTopicSubject}}

Var i gå på besøg hos en veninde, hendes nabo bor i stor villa hvor der ikke er særligt traffikeret.
Men alligevel kommer kattene ikke ud?
Kan da godt se hvis man bor i lejlighed, eller det er er stærkt traffikeret område man bor i.
Det undre mig bare lidt og vil gerne have lidt forståelse.

Hvorfor har i jeres kat inde eller ude?
Har i kattelem?
Har i den ikke ude, hvorfor?
Og har i haft nogendårlige oplevelser?
Er i nervøse for at der sker dem noget?

Jeg har selv en almindelig huskat . Hun har kattelem, vi bor lige op af skoven. Kunne ikke finde på at holde hende inde på grund af omgivelserne og så mener jeg at hun får 'tilfredsstillet' sine instinkter.
Nogle gange ligger der en død mus eller fugl som gave, hun har sågar kommet med et egern.
Og så nyder hun at gå tur med mig og hundene.

I mine øjne burde en kat have mulighed for at boltre sig i naturen og evt fange et lille bytte smiley

Håber ikke at jeg træder nogen over tæerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inde/Ude Katte.
  • #2   23. mar 2011 Junne aldrig drømme om at have fritløbenede katte mere , vores har mulighed for indhegnet have . Da vi boede i lejlighed var de inde katte der var for meget trafik .

    Og at en vej måske virker stille rolig , ja der kan uheldet også være ude .

    For mange år siden boede jeg et sted hvor kun kragene kom ud og vender 4 km til den nærligende mindre vej og nabo .Ja det var kun os og posten og venner som kom på vores vej . Den 23 dec . kom nogle venner på besøg de skulle aflever nogle gaver , og de havde også min sir henry med , de havde kørt han ned med 30 km i timen . død på stedet .
    Vores katte mangler ikke noget som de ikke kender .


  • #3   23. mar 2011 har aldrig tænkt over det med hegn, hvor højt er det og sådan?

  • #5   23. mar 2011 Vi har altid haft fritgående katte, men mine forældre bor også på en gård langt væk fra alting, og vi har aldrig fået en kat kørt over!

    Nu bor jeg i lejlighed, og har Pelle som kun er indekat - han tør ikke gå ud :o)


  • #6   23. mar 2011 Jeg har indekatte der hvor vi bor. ´Flytter vi i hus, skal der være mulighed for at indhegne haven så katten kan komme ud og nyde den. Men ville aldrig have løsgående katte. Simpelthen for stor risiko, for ikke at snakke om den risiko der er ved at de bliver forgiftet eller får hældt noget ud over sig, fordi nogle folk ikke bryder sig om katte.

  • #9   23. mar 2011 Jeg kunne aldrig drømme om at få en udekat igen. Jeg havde en hus kat som var vant til at være ude, og overhovedet ikke trivedes som indekat - det blev afprøvet. En dag kom han ikke hjem igen. Jeg har aldrig i mit liv haft så dårlig samvittighed over noget, som at jeg ikke kunne give min kat sikre omgivelser. Bare tanken om hvad der kunne være sket ham; sygdomme, trafik, hunde, forfærdelige mennesker, at han kunne være blevet lukket inde et sted og måtte sulte ihjel - føj! Jeg sov ikke ordentlig i flere måneder fordi jeg drømte at han sad uden for døren og miavede - det var forfærdeligt.

    Jeg ville elske at kunne lukke min kat ud, men det bliver bestemt ikke før jeg får en flugtsikret have. Der er da ikke noget mere skønt end at se en kat i naturen, bruge sine jagtinstinkter og rigtig brænde noget krudt af, men ikke tale om at det skal være på bekostning af dens sikkerhed. Så hellere gøre det bedste man kan indendørs smiley


  • #11   24. mar 2011 Felis F: Det er jo altid ens eget behov man tænker på når man anskaffer sig et dyr. Det er ingen dyrs natur at blive lukket inde på et område. Så ville du også lukke hunde ud og lade dem strejfe omkring som det passer dem? - for det er også deres natur, og så vidt jeg ved så er deres naturlige territorie større end kattes. Ja for så slet ikke at snakke om heste og hvad vi ellers lukker inde på begrænset plads. Eller mener du at man slet ikke burde fjerne dyr fra deres naturlige områder?

    Når jeg vælger at tage et dyr ind i vores verden, så mener jeg jo også at det er op til mig tage de forholdsregler der skal til for at de kan færdes sikkert - og det kan de ikke i trafikken og andre folks haver osv. Og så længe min kat ikke kender til hvad der er udenfor så mener jeg heller ikke at den lider ondt på nogen måde.


Kommentér på:
Inde/Ude Katte.

Annonce