{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Er så frustreret og trist )': {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Må ud med al min ynk og frustrationer.

Vi står og skal have os et nyt sted og bo inden november 2011.
Vi kan absolut ikke finde nogen lejeboliger som passer til vores økonomi.
Jeg har været i kontakt med kommunen om der ikke er noget hjælp og hente til en studerende der mangler et sted og bo pr. november 2011, men desværre ingen hjælp da jeg tjener for meget til og komme ind under deres status til folk der mangler hjælp til og finde en bolig.
Min Bankrådgiver mener vi nu skal prøve og kigge på andel og se om der skulle være noget, og vupti i mandags fandt vi drømme lejligheden, ikke særlig dyr hverken i betaling eller husleje, men dog lige 500 for meget for at min bankrådgiver mener vi kan få det til og løbe rundt, og det er selvfølgelig super at hun gør det realistisk for os så vi ikke kommer i klemme, men jeg er bar så frustreret over at vi ikke kan finde noget.

Vi har ledt efter bolig i snart et år nu og det er bar umuligt med de penge vi har til rådighed, og der er bar ingen hjælp og hente !!!

Jeg er så bange for og komme til og stå i situationen at vi stadig ikke har fundet noget til november og derfor ikke har noget sted og bo.
Jeg er så frustreret og kan ikke snakke med nogen om det, da alle bar sige det nok skal gå og at uhh de har også så mange problemer selv.
jeg tænker ikke på andet og mit hoved er ved og sprænges.

jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre !!!
undskyld det blev lidt langt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så frustreret og trist )':
  • #1   24. mar 2011 Av hvor er det en grim situation smiley Men det må skisme da kunne lykkedes ! Og hvis du siger du er studerende , så kan du jo få boligsikring som en go hjælp til huslejen , har du undersøgt det nærmere ?

  • #2   24. mar 2011 ja kan få boligsikring i en lejebolig men ikke til en andel, hvis jeg bar kunne det så kunne jeg sagtens tage den bolig vi har fundet.

    arrrh det er så frustrende ): !!!!!


  • #3   24. mar 2011 I så fald , så synes jeg i skal søge videre på en lejebolig og så få en andelsbolig når økonomien siger go for det . Der findes også rigtig mange fine lejeboliger , i hvertfald i holstebro - her er jeg skrevet op til et lille rækkehus med have og det hele , til kun 3000 i mrd. + forbrug , det er dælme billigt !!

  • #4   24. mar 2011 her i Nordsjælland er det desværre anderledes det er så satans dyrt og man får ingenting for pengene, og det steder det er rimelige priser der er der 100 års venteliste, og disse ventelister er og var jeg og skrevet op til og stod rigtig langt oppe så man netop ikke skulle stå i denne situation men den kom boligselskabet desværre til og slette og vil de hjælpe mig ?? nej da !!! aaarrrrhhh

  • #5   24. mar 2011 Pulleh du kender vel ikke nogen herinde der også har hundegalleri vel ???

  • #6   24. mar 2011 Hej jeg ved ikke hvor du bor men nogen boligselskaber som har ledige lejligheder allerede nu

  • #7   24. mar 2011 Kamilla.

    ja men alle boligselskaberne her hvor jeg bor er med ventelister ):


  • #8   24. mar 2011 Nej desværre smiley kender ingen på HG , i kan ikke flytte lidt udenfor byen så det ikk er helt så dyrt ?

  • #9   24. mar 2011 selve den omkreds vi kan strække os til er oppe i den dyre ende af nordsjælland og da jeg har en lærerplads og nogen lidt sjove arbejdstider som skal kunne kommes til med offentlig transport inde for en rimelig tidsramme så kan vi jo desværre ikke komme så langt væk fra der hvor vi er nu og nærmeste omegn, ellers så ville jeg med glæde flytte længere væk hvis det var det der kunne gøre det (:


  • #10   24. mar 2011 Jeg kan virkelig godt forstå, det går dig på med den usikre boligsituation. Kan også huske, at du før har haft indlæg om det, og ØV, hvor er det forfærdeligt og ærgerligt, at du har mistet din anciennitet i boligforeningen smiley . En ringe trøst at mange andre er kommet i samme situation efter de nye regler.
    (de "100 års ventetid" er såmænd ikke engang overdrevet (tværtimod) til visse boliger, kan jeg se på min Århus-venteliste :S)

    Er der håb om, at I kunne komme til at tjene de 500 kr mere om måneden, der mangler nu, så I alligevel kunne købe den andelsbolig? Eller skære en fast udgift fra ... fx til evt. bil?
    Jeg tænker også, at du jo nok får arbejde efter endt studie, så på sigt vil det være en god løsning med andel.

    Nu ved jeg ikke om "I" er dig og kattene, eller om det er dig og en samlever, men ungdomsbolig eller studiebolig kunne måske være en mulighed - der er normalt ikke ret lang venteliste, og der findes ( i hvert fald i Århus) gode to-værelses-ungdomsboliger. OG mange steder giver det mulighed for at få foden ind i en boligforening og derefter få fortrinsret til almindelig familiebolig.

    Held og lykke!



  • #11   24. mar 2011 Ja det er sgu trist og være i denne situation ):

    Jeg er i lærer som frisør og arbejder allerede 37 timer og er på elevløn, denne løn er dog ikke den højeste.

    hvis vi bar var i august måned nu så var det med andelsboligen ikke nogen problem da vi ville have 4500 kr mere om måneden, og så kunne vi sagtens sidde i den.

    vi har skåret alt ind til benet for og se om det kunne lade sig gøre, vi har ingen bil og kun de nødvendige forsikringer, meget billig telefon ingen tv pakker eller noget, og vi bruger nærmest aldrig noget til os selv.

    men lejligheden kan desværre ikke stå til august da de er meget eftertragtede pga. prisen.

    jeg er ikke berettiget et ungdomsbolig da jeg er elev og ikke alm. studerende ):


  • #12   24. mar 2011 Nå okay det lyder også trist for her på fyn er der masser af ledige lejligheder til ingen penge smiley

  • #13   24. mar 2011 **hvis vi bar var i august måned nu så var det med andelsboligen ikke nogen problem da vi ville have 4500 kr mere om måneden, og så kunne vi sagtens sidde i den.**

    Det er jo kun 5 måneder - altså i praksis faktisk kun 2500 kr, der så afgør at I ikke kan købe denne andelsbolig! :S Man skal ikke sætte sig for hårdt, nej, men alligevel ... det er da for fjollet at sådan en forholdvist lille beløb skal være afgørende.

    Men kan I ellers ikke komme på en venteliste til de andelsboliger? ... måske er der en ledig til efteråret....

    Som nævnt ved jeg udmærket hvor stressende uvis boligsituation er, så håber for jer at ikke skal vente for længe. Men når I får de 4500 mere om måneden, så tror jeg nu nok det skal gå, hvis I stadig skulle være boligsøgende til den tid smiley


  • #14   24. mar 2011 kunne være at jeg skulle hører om man kunne komme på venteliste til dem, kunne jo være en mulighed (:

    Tusind tak for hjælpen Tinka, du er altid så hjælpsom (: og får altid en lidt mere glad, det gjorde du også sidst (:


  • #15   24. mar 2011 Jamen velbekomme smiley desværre er det jo en ringe hjælp, når jeg ikke kan hjælpe med bolig, men forståelse for situationen, dét har jeg - (been there - done that, pyha).

    Når I har højere indkomst i sigte inden efteråret, så synes jeg ikke det ser helt håbløst ud smiley

    Og hvis der findes en venteliste til de andelsboliger, så kan I måske holde ud at bo midlertidigt (fx fremleje) nogle måneder, indtil der bliver en ledig.... hvis det nu skulle blive nødvendigt.

    Igen held og lykke!



  • #16   25. mar 2011 Saliah:
    Jeg ved at det er grænseoverskridende, men har du overvejet kollektiv - detmkunne jo være sammen med et par veninder. Jeg kender nogle som lavede et forældrekøb og så udlejede de det til kollektiv...


Kommentér på:
Er så frustreret og trist )':

Annonce