Død kat - Kongelundsvejen i Tårnby {{forumTopicSubject}}
Her til morgen havde jeg en sørgelig og shockerende oplevelse :'o(
En modkørende bil kørte en kat over i krydset da jeg holdt og ventede på at svinge til venstre. Han kørte selvfølgelig bare videre, så jeg smækkede havari blinket på og sprang ud og fik båret den ind på fortovet. Fandt noget at lægge under den (da det rendte med blod ud af munden på den) og kørte den hen til dyrlægen 500 meter nede af vejen, men det var for sent...
Dyrlægen kiggede efter chip, men der var ingen (heller intet øremærke). Hun sagde den var fertil og i løb...
Hun sagde tak for at jeg ikke bare kørte videre og at hun ville gemme dødsfaldet i sit register og sende katten til kremering.
Katten var sort tabby med hvide ben, bryst og mave. Den var i fin foderstand, så jeg er ret sikker på at den havde et hjem.
Jeg så det hele ske fra start til slut. Katten kom springende over plankeværket på hjørnet og løb skræmt frem og tilbage på fortorvet og ledte efter en udvej. Den valgte desværre at løbe ud på vejbanen, hvor jeg så den blive kørt over i mit sidespejl.
Jeg bliver ved med at se katten komme vaklende ud fra bilen bag mig, jeg kan slet ikke slippe af med det :'o(
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
Godt du var der og ku køre den hen til dyrlægen så den ikke sku lide
Stort kram til dig
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Noget helt andet er, at man SKAL standse og undersøge om dyret er dødt, dvs sikre sig atbdet ikke lider, hvis man kommer til at påkøre et dyr. Dette gælder OGSÅ katte, selvom man i princippet ikke må bremse for dem.
Jeg bremser nu altid for katte (og fugle og alt muligt andet, har sågar bremset for en rotte), hvis nogen så kører op bagi mig, må jeg tage min del af skylden rent forsikringsmæssigt, dvs de 50%, dem der kører op bagi mig vil få de andre 50% for ikke at holde ordentlig bremseafstand.
Tak fordi du hjalp
Pia, Charley og Chili
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 117
Det er rigtig væmmeligt at opleve sådan noget, men gudskelov du kunne tage den til dyrlægen!
Krammer til dig!
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 15
Død kat - Kongelundsvejen i Tårnby