{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Død kat - Kongelundsvejen i Tårnby {{forumTopicSubject}}

Her til morgen havde jeg en sørgelig og shockerende oplevelse :'o(

En modkørende bil kørte en kat over i krydset da jeg holdt og ventede på at svinge til venstre. Han kørte selvfølgelig bare videre, så jeg smækkede havari blinket på og sprang ud og fik båret den ind på fortovet. Fandt noget at lægge under den (da det rendte med blod ud af munden på den) og kørte den hen til dyrlægen 500 meter nede af vejen, men det var for sent...

Dyrlægen kiggede efter chip, men der var ingen (heller intet øremærke). Hun sagde den var fertil og i løb...

Hun sagde tak for at jeg ikke bare kørte videre og at hun ville gemme dødsfaldet i sit register og sende katten til kremering.

Katten var sort tabby med hvide ben, bryst og mave. Den var i fin foderstand, så jeg er ret sikker på at den havde et hjem.

Jeg så det hele ske fra start til slut. Katten kom springende over plankeværket på hjørnet og løb skræmt frem og tilbage på fortorvet og ledte efter en udvej. Den valgte desværre at løbe ud på vejbanen, hvor jeg så den blive kørt over i mit sidespejl.

Jeg bliver ved med at se katten komme vaklende ud fra bilen bag mig, jeg kan slet ikke slippe af med det :'o(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Død kat - Kongelundsvejen i Tårnby
  • #1   30. mar 2011 Det er simpelthen så stygt smiley
    Godt du var der og ku køre den hen til dyrlægen så den ikke sku lide smiley
    Stort kram til dig smiley

• #2   30. mar 2011 Rigtig godt du tog affære, hatten af for dig.

Noget helt andet er, at man SKAL standse og undersøge om dyret er dødt, dvs sikre sig atbdet ikke lider, hvis man kommer til at påkøre et dyr. Dette gælder OGSÅ katte, selvom man i princippet ikke må bremse for dem.
    Jeg bremser nu altid for katte (og fugle og alt muligt andet, har sågar bremset for en rotte), hvis nogen så kører op bagi mig, må jeg tage min del af skylden rent forsikringsmæssigt, dvs de 50%, dem der kører op bagi mig vil få de andre 50% for ikke at holde ordentlig bremseafstand.
    Tak fordi du hjalp
    Pia, Charley og Chili

• #3   30. mar 2011 Puha, sikker da en oplevelse, jeg har prøvet noget af det samme, synet er simpelthen ikke til at slippe af med lige med det samme. Desværre!

Det er rigtig væmmeligt at opleve sådan noget, men gudskelov du kunne tage den til dyrlægen! smiley

Krammer til dig! smiley

• #4   30. mar 2011 Det er skrækkeligt at folk bare kører efter sammenstød med dyr.. Det er så skrækkeligt og jeg kan blive så gal og ked over folk der er så ligeglade.. Men det var super godt at du kom forbi og prøvede at hjælpe missen... Det var synt den ikke klarede det, men utrolig flot af dig at hjælpe den... Ville ønske der var flere der ville handle som dig ved ulykker med dyr...

Kommentér på:
Død kat - Kongelundsvejen i Tårnby

Annonce